Deklaration 2020

Vet att jag läst en blogg om det nån gång. @JohannaB tror jag gjorde avdrag en säsong för diverse utgifter. Gäller bara att man har sparat kvittona.


Japp jag gör alltid avdrag för premierna :)
Oftast räcker det med startavgifter och uppstallning, då finns kvitton i TDB (iaf förr, vet inte hur det kommer se ut i år?) men får man mer premier än jag fått ;) så kanske man måste räkna in andra utgifter (resor, för hästen osv)?

Här finns information: https://ingridnystrom.blogg.se/2015/march/slipp-skatta-for-tavlingspremierna.html
 
Har också skickat in nu! K6:an var ju busenkelt, däremot blev det inte samma summa som mäklaren fått fram trots att alla belopp stämde. Skiljde typ 1000 kr och orkade inte tänka ut hur det kunde bli så, skitsamma. 😅 drygt 5500 kr tillbaka, men har betalat in 40 k tidigare för vinstskatten. Känns ändå bra att få tillbaka lite. :)
 
Alltså jag är förmodligen korkad men fattar inte riktigt det här med avdrag..... 😬 Har aldrig gjort några förr men nu ska jag dra av för dubbelt boende. Vad är det för summa jag ska skriva i rutan? Ska jag räkna ihop alla hyror jag betalar på studieorten?
 
Alltså jag är förmodligen korkad men fattar inte riktigt det här med avdrag..... 😬 Har aldrig gjort några förr men nu ska jag dra av för dubbelt boende. Vad är det för summa jag ska skriva i rutan? Ska jag räkna ihop alla hyror jag betalar på studieorten?
Är det för studier om de inte är kopplat till ditt arbete så får du inte dra av det.
 
Har deklarerat och får pengar i april sägs det. Får fylla på sparkontot istället då hela världen sakta stänger ner allt
 
Jag räknade fel på avdraget på lägenheten först och fick fram att jag skulle få tillbaka 75' :rofl: Kändes rätt orimligt och nu när jag deklarerade landade det på knappt 39' totalt istället. Sjukt glad ändå givetvis, ska köpa diskmaskin :D
 
Japp jag gör alltid avdrag för premierna :)
Oftast räcker det med startavgifter och uppstallning, då finns kvitton i TDB (iaf förr, vet inte hur det kommer se ut i år?) men får man mer premier än jag fått ;) så kanske man måste räkna in andra utgifter (resor, för hästen osv)?

Här finns information: https://ingridnystrom.blogg.se/2015/march/slipp-skatta-for-tavlingspremierna.html

Var någonstans på tdb kan / har man kunnat hitta kvitton på startavgifter? :)
 
Jag räknade fel på avdraget på lägenheten först och fick fram att jag skulle få tillbaka 75' :rofl: Kändes rätt orimligt och nu när jag deklarerade landade det på knappt 39' totalt istället. Sjukt glad ändå givetvis, ska köpa diskmaskin :D

Kan man få tillbaka på lägenhetsförsäljning? O_o
 
Får tillbaka nästan 37', överdrev nog lite när jag bad chefen dra 34% skatt eftersom jag är usel på att spara🙄😁. Med reseavdragblir det nära 45' tillbaka. Synd bara att jag inte får pengarna förrän i juni eftersom jag måste deklarera men enskilda firma också. Blev varslad idag och har varit sjukskriven hela året. Så pengar in är välkommet.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 694
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 932
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 046
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 505
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp