Bukefalos 28 år!

Deklaration 2020

Ang. det där med slutsiffra i personnummer, jag fick första dagen och har 0 som sista siffra. Sambon har inte fått än och har 8 som sista siffra. Kanske ligger nåt i det då 😂
 
Jag har 9 som sista siffra och har länge noterat att alla börjar att snacka om sina deklarationsutskick innan jag fått mitt. Så även i år. :meh:

Å andra sidan brukar jag få tillbaka typ 150 kronor så det är inte så jag ligger sömnlös av väntan. Det största spänningsmomentet för min del är om jag ligger på rätt sida gränsen - vilket jag brukar göra - eller om det blir att betala in några hundralappar. När marginalerna är så små så räcker det ju att något justeras hit eller dit för att det ska slå ner på minus. Hade jag inte gått ur svenska kyrkan för några år sedan så hade jag t ex haft kvarskatt i stället.
 
Fick min idag! Avskyr att kolla deklarationen pga rädd att få rest. Och så blir jag alltid osäkert på om jag läser den rätt.. troor att jag ska få tillbaka nästan 15.. men vet inte om jag läser fel! :arghh:

Edit: sambon läste den nu och sa att jag ska få tillbaka, så jag verkar ha läst rätt. Hur detta gått till vet jag dock inte, pga fattar ingenting om deklaration :o
 
Senast ändrad:
Fick min idag, wohoo liksom. Var säker på restskatt men får tillbaka i år. Men det blev lite plus! :idea:

Får bara hoppas att Skatteverket inte upptäcker innan utbetalning + måste verkligen gå ur kyrkan. :crazy:
 
Senast ändrad:
Trodde jag skulle få restskatt pga Försäkringskassan är sämst men jag får tillbaka nästan 12.000kr!!!! Började gråta. Har så sjukt ansträngd ekonomi pga sjukskriven i över två år så detta kom bannemig gudasänt!

Så skönt! För mig brukar FK dra 30% skatt (oavsett belopp, alltså även när det handlat om att de betalat ut en hundring...), så tror inte att du behöver oroa dig för den grejen. :heart
 
Jag hade visst inte sån där digital brevlåda, då tar det längre tid innan man får eller? Har haft nytt jobb i år och även varit sjukskriven så känns som att det kan bli lite hur som helst...
 
Tio minuter efter att jag förgäves kollat i kivra så plingade mobilenoch deklarationen hade kommit.

Loggade in igen och upptäcker att jag får tillbaka 5 papp. Nästan gråter av glädje. Trodde att jag skulle få en saftig kvarskatt eftersom jag fått så mycket från mina politiska uppdrag och inte har några resor som berättigar avdrag.
 
Jag hade visst inte sån där digital brevlåda, då tar det längre tid innan man får eller? Har haft nytt jobb i år och även varit sjukskriven så känns som att det kan bli lite hur som helst...

Ja, vi som inte har digital brevlåda (jag vill ha deklarationen på papper - lättast för mig just nu av olika skäl - och deklarerar på skatteverkets hemsida) får vänta lite längre. Senast den 15/4 ska de komma, men om ett par dagar eller nåt så kan vi logga in på skatteverkets hemsida och titta tror jag.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
23 700
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 475
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: ryujaneiro
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 066
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp