Deklaration

Hjäääälp! Tänker att det finns några med lantbruksfastighet här.

Hur i fanken ska jag deklarera för den? Vi är tre delägare. Det räknas som enkel näringsverksamhet. Det jag läser på skatteverket går inte in :o. I alla fall, fg år hade vi inga intäkter på gården men väl lite utgifter. Ska vi som delägare ta up dessa i förhållande till vår ägarandel eller hur gör vi?

Hur i fanken ska jag deklarera för den? Vi är tre delägare. Det räknas som enkel näringsverksamhet. Det jag läser på skatteverket går inte in :o. I alla fall, fg år hade vi inga intäkter på gården men väl lite utgifter. Ska vi som delägare ta up dessa i förhållande till vår ägarandel eller hur gör vi?
Du kan maila eller ringa Skatteverket, de brukar vara väldigt hjälpsamma och såklart måna om att du gör rätt. Sambon fick jättebra hjälp ett år inför deklarationen.

Om du inte bedriver någon verksamhet på fastigheten räcker det med att skriva detta i kommentarsfältet till den vanliga deklarationen. Då behöver man inte lämna in någon NE-blankett.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Imorgon börjar skattebeskeden skickas ut till oss med digital brevlåda. En tråd för oss som är peppade :banana: Har räknat ut att jag... 11 12 13
Svar
241
· Visningar
12 365
Senast: Asko
·
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få... 20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 903
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Hur mycket av er buffert har ni direkt åtkomst till? Jag har ett sparkonto som inte är på min vanliga bank och som har bättre ränta... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 976
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Fick hem papper att jag haft högre inkomst än jag angett 2023, jag blev jätte chockad och ringde CSN direkt, och fick jättebra hjälp... 2
Svar
22
· Visningar
1 789
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..