Deklaration

Hjäääälp! Tänker att det finns några med lantbruksfastighet här.

Hur i fanken ska jag deklarera för den? Vi är tre delägare. Det räknas som enkel näringsverksamhet. Det jag läser på skatteverket går inte in :o. I alla fall, fg år hade vi inga intäkter på gården men väl lite utgifter. Ska vi som delägare ta up dessa i förhållande till vår ägarandel eller hur gör vi?
 
Hjäääälp! Tänker att det finns några med lantbruksfastighet här.

Hur i fanken ska jag deklarera för den? Vi är tre delägare. Det räknas som enkel näringsverksamhet. Det jag läser på skatteverket går inte in :o. I alla fall, fg år hade vi inga intäkter på gården men väl lite utgifter. Ska vi som delägare ta up dessa i förhållande till vår ägarandel eller hur gör vi?
Du kan maila eller ringa Skatteverket, de brukar vara väldigt hjälpsamma och såklart måna om att du gör rätt. Sambon fick jättebra hjälp ett år inför deklarationen.
 
Hjäääälp! Tänker att det finns några med lantbruksfastighet här.

Hur i fanken ska jag deklarera för den? Vi är tre delägare. Det räknas som enkel näringsverksamhet. Det jag läser på skatteverket går inte in :o. I alla fall, fg år hade vi inga intäkter på gården men väl lite utgifter. Ska vi som delägare ta up dessa i förhållande till vår ägarandel eller hur gör vi?
Om du inte bedriver någon verksamhet på fastigheten räcker det med att skriva detta i kommentarsfältet till den vanliga deklarationen. Då behöver man inte lämna in någon NE-blankett.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 732
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
886
Senast: Raderad medlem 68338
·
Juridik & Ekonomi Jag och min partner sitter och försöker förstå detta med avdrag för tjänsteresor med privat bil. Han har sedan förra året ett eget...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: soom
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det ena huvudet på förskingringskassan, vet inte vad det andra gör. Trots att alla jobbar med samma människor och samma papper. AS, har...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp