Deklaration

Ifjol skulle jag få tillbaka, då min revisor förklarade att staten sänkt egenavgifterna för småföretagare. Hah! Istället fick jag restskatt på över 100 000:-..... Det lär väl bli nåt liknande i år..... Jag får vänta på besked pga att det är mitt företag (litet enmansföretag...)
 
Får tillbaka drygt 16 om uträkningen stämmer, men betalar preliminärskatt på ungefär samma summa varje år så det är väl bara att skicka tillbaka dem igen.
 
Årliga deklaration tråden.

Idag börjar ju deklarationen trilla ner i digitala brevlådan.

Den 15 är första dagen för att kunna skicka in sin deklaration.

Hur ser det ut för er? betala eller få tillbaka?
Får tillbaka ca 5000. Och skäms för att jag känner mig nöjd med att det gick typ +- 0. För några år sedan hade jag inte känt att 5000 var +-0.
 
Nu har jag skickat in deklarationen - grymt skönt. Hoppas på att få återbäringen i första gruppen i år :D .
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 720
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
886
Senast: Raderad medlem 68338
·
Juridik & Ekonomi Jag och min partner sitter och försöker förstå detta med avdrag för tjänsteresor med privat bil. Han har sedan förra året ett eget...
Svar
9
· Visningar
899
Senast: soom
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det ena huvudet på förskingringskassan, vet inte vad det andra gör. Trots att alla jobbar med samma människor och samma papper. AS, har...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp