Deklaration

Får tillbaka 4 k plus att jag ska deklarera reseavdrag. Jag har inte kontrollräknat uppgifterna ännu, har läst att det blivit fel i flera deklarationer som kommer ändras i efterhand, men jag kunde inte se något uppenbart fel i min vid första kollen.
 
Får tillbaka 4 k plus att jag ska deklarera reseavdrag. Jag har inte kontrollräknat uppgifterna ännu, har läst att det blivit fel i flera deklarationer som kommer ändras i efterhand, men jag kunde inte se något uppenbart fel i min vid första kollen.

Har du bara fått en deklarationsblankett så bör det vara rätt. Jag fattade det som att det bara var ett antal som skickades ut den 3e mars som var fel. Och alla dessa har fått nya 😊
 
Puh. Alltid lika nervöst men får tillbaka även i år; knappt 8' på skatten! Såååå skönt att slippa restskatt!!! Det är det allra bästa :).
 
Nu har jag skickat in min deklaration. Har inte gjort några ändringar i själva deklarationen, utan korrigerade bara en e-postadress. Det borde väl inte göra så att utbetalningen av återbäringen dröjer? Blev lite fundersam över det...
 
Med avdrag och tillägg och lite inbetalningar till skattekontot så borde jag få tillbaka typ 5000kr, gissningsvis i Juni. Men så länge det inte är en massa minus är jag nöjd.
 
Ska få tillbaka ett par tusenlappar, om det stämmer (har inte kontrollräknat ännu utan loggade bara in på SKV för att kolla). Tror inte att det blir några avdrag för min del för förra året, men ska gå igenom det hela innan jag skickar in deklarationen :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 725
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
886
Senast: Raderad medlem 68338
·
Juridik & Ekonomi Jag och min partner sitter och försöker förstå detta med avdrag för tjänsteresor med privat bil. Han har sedan förra året ett eget...
Svar
9
· Visningar
899
Senast: soom
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det ena huvudet på förskingringskassan, vet inte vad det andra gör. Trots att alla jobbar med samma människor och samma papper. AS, har...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp