Bukefalos 28 år!

Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härlig långpromenad i snön på morgonen. Skalman får leka lite med sin frisbee på sista fältet och är happy happy :D Mini går och spårar sork-spår i snön. Sen "fastnar" Skalman vid å-kanten (typ liten å, grävt dike mellan två fält) och jag ber honom ta sin frisbee och komma och han står kvar och viftar på svansen :confused:
Jag går dit och då stoppar han i hela skallen i ett hål (precis lagom för hans skalle-stort hål)med glad svans och därinne fräser det högt och ilsket O_o Jag petar bort frisbeen med foten, då den ligger precis utanför hålet och ber Skalman gå därifrån - för vad det än var som fräste, så lät det väldigt ilsket och relativt stort :nailbiting:
Är glad att tanten Mini var en bit bort, för hon hade gladeligen kastat sig in i hålet och slagits med "vad-den-nu-var" därinne :crazy:

Nu är jag bara galet nyfiken på vad det var för något - även kompisen jag pratade med i telefon (via hörsnäcka) hörde tydligt det ilskna fräsandet :D Kan det ha varit en mink tro eller liknande
 
Känguru finns även i Sverige men inte rått vad jag har sett. Happy dog har burkar som endast innehåller kängurukött och mineraler. Väldigt bra till allergiska hundar.
Tror även att de har ett torrfoder med känguru men kan vara lite annat i det också.
Ja, just känguru fick hon nu bara för att jag fick det gratis, normalt sett äter hon främst nöt. Det lär ju vara hyfsat enkelt att få tag i Sverige också. Hon har inga foderallergier (som jag vet om) men funkar så bra på denna kost så det vore gött att fortsätta så. :)
 
Ja, just känguru fick hon nu bara för att jag fick det gratis, normalt sett äter hon främst nöt. Det lär ju vara hyfsat enkelt att få tag i Sverige också. Hon har inga foderallergier (som jag vet om) men funkar så bra på denna kost så det vore gött att fortsätta så. :)

Om hon funkar på nöt så finns ju Vom taste nöt.
 
Enda bra med snön; husse kan ta sig ut på skidor och köra drag :)! Mycket nöjd Pu idag!

B8FF468B-D84B-4F92-AF44-493443877738.jpeg
 
Härlig långpromenad i snön på morgonen. Skalman får leka lite med sin frisbee på sista fältet och är happy happy :D Mini går och spårar sork-spår i snön. Sen "fastnar" Skalman vid å-kanten (typ liten å, grävt dike mellan två fält) och jag ber honom ta sin frisbee och komma och han står kvar och viftar på svansen :confused:
Jag går dit och då stoppar han i hela skallen i ett hål (precis lagom för hans skalle-stort hål)med glad svans och därinne fräser det högt och ilsket O_o Jag petar bort frisbeen med foten, då den ligger precis utanför hålet och ber Skalman gå därifrån - för vad det än var som fräste, så lät det väldigt ilsket och relativt stort :nailbiting:
Är glad att tanten Mini var en bit bort, för hon hade gladeligen kastat sig in i hålet och slagits med "vad-den-nu-var" därinne :crazy:

Nu är jag bara galet nyfiken på vad det var för något - även kompisen jag pratade med i telefon (via hörsnäcka) hörde tydligt det ilskna fräsandet :D Kan det ha varit en mink tro eller liknande
Kan va grävling, De kan fräsa rätt rejält.
 
Åkte till sjöarna mitt på dagen, det är lite av ett lotteri, ibland är där en del hundar och ibland är det folktomt.
Idag var det folktomt! Så skönt. Nu var det ett tag sedan vi var där, men ska försöka ta mig ut lite oftare. Finns en del leder att följa. Vi var ute en timme, skönt när hon kan gå lös hela tiden. Är där mycket hundar så vill jag ha henne kopplad.
Sedan fick hon följa med på ett par ärenden, när vi ändå var ute och körde. Nöjd hund som sover nu. Om ett par timmar tar vi stallet också.

Kan verkligen rekommendera att torka påläggsskinka i ugn! Rysligt enkelt och går dessutom att blanda med t.ex Four Friends kycklingkuber då de verkar ta en del smak. (Normalt sett försöker jag undvika FF men hade panik köpt en påse, tror jag ska testa göra det igen.)
 
Ibland är det verkligen smidigt med vinthundar. Som nu. Jag kände mig seg efter jobbet och opepp på långpromenad. Gick därför 10 min till närmsta rastgården, lät hundarna jaga runt varandra och gick sedan hem. Nu är de trötta och glada :)
 
Kan va grävling, De kan fräsa rätt rejält.
Jag tror inte helt på grävling, då det är helt fel plats för att gryt. Ute på en öppen åker/gräsvall precis vid en liten å. Hålet såg för litet ut jämfört med hålen vid grävlingsgryt, så funderar på mink då det är typ 1,5 meter ovanför vattnet. Såg heller inga större spår som från grävling. Men nyfiken som jag är måste jag kika närmare imorgon gällande spåravtryck då jag har hållhjälp till hundarna :D
 
Svansen läker jättefint. Eller ja, den ser ju förjääääävlig ut eftersom jag rakade halva, men såret är torrt och fint.

Och så ser man vilken spinkefishund det är där under :eek:
 

Bifogade filer

  • 20190130_185340.jpg
    20190130_185340.jpg
    562,9 KB · Visningar: 59
Jag tror inte helt på grävling, då det är helt fel plats för att gryt. Ute på en öppen åker/gräsvall precis vid en liten å. Hålet såg för litet ut jämfört med hålen vid grävlingsgryt, så funderar på mink då det är typ 1,5 meter ovanför vattnet. Såg heller inga större spår som från grävling. Men nyfiken som jag är måste jag kika närmare imorgon gällande spåravtryck då jag har hållhjälp till hundarna :D

Grävlingar går i en slags dvala på vintern också, även om de inte går i ide som björnar och sover lika djupt som dem, så lämnar de sällan eller aldrig grytet på vintern :) Det låter rimligt med en mink eller någon större vessla.
 
Jag tror inte helt på grävling, då det är helt fel plats för att gryt. Ute på en öppen åker/gräsvall precis vid en liten å. Hålet såg för litet ut jämfört med hålen vid grävlingsgryt, så funderar på mink då det är typ 1,5 meter ovanför vattnet. Såg heller inga större spår som från grävling. Men nyfiken som jag är måste jag kika närmare imorgon gällande spåravtryck då jag har hållhjälp till hundarna :D
Bäver?
 
Grävlingar går i en slags dvala på vintern också, även om de inte går i ide som björnar och sover lika djupt som dem, så lämnar de sällan eller aldrig grytet på vintern :) Det låter rimligt med en mink eller någon större vessla.

Men visst kan dom va uppe och röra på sig ändå?
Tycker jag relativt ofta ser spår efter vad jag trott är grävling i skogen, både på leriga skogsvägar och som nu, i snön.
 
I dag har Skägget varit hos vetten för koll av tänder och hals.
Två tänder behöver tas och halsen var röd och irriterad. Nu blir det op 13 Feb av tänderna samt tandsanering och mer ingående kontroll av halsen.

På väg hem råkade informationspapprena åka med Skägget bak i bilen.
Jag har gjort klart för honom att han kommer inte att slippa undan ingreppet bara för att han passade på att försöka förstöra dessa. :grin:
IMG_20190130_143511_363.jpg
 
I dag har Skägget varit hos vetten för koll av tänder och hals.
Två tänder behöver tas och halsen var röd och irriterad. Nu blir det op 13 Feb av tänderna samt tandsanering och mer ingående kontroll av halsen.

På väg hem råkade informationspapprena åka med Skägget bak i bilen.
Jag har gjort klart för honom att han kommer inte att slippa undan ingreppet bara för att han passade på att försöka förstöra dessa. :grin:
Visa bifogad fil 24677
Han ser inte ut att vara så förtjust i dig.:laugh:
 
Ja, jag gör det nog svårare än vad det är. Men är samtidigt nojig över att råka trigga ett allergiskov. Men å tredje sidan får hon stark medicin mot det, så det borde inte vara någon fara.
Även om hon får medicin är det ju onödigt att belasta mer än nödvändigt :) Men det finns ju många olika färskfoder med nöt, så vill du inte barfa henne i början eller alls så är det ju inte galet svårt att hitta foder som inte innehåller några konstigheter :)
 
Jag undrar hur jag ska få min hund att förstå att det är tossornas förtjänst att han kunde promenera obehindrat i tjugo minuter i minus nitton grader. Ligger han ner när de ska på viker han in framtassarna under sig, står han upp skuttar han baklänges, skäller, hummar eller nafsar mig i händerna. Eller stjäl eventuell mutgodis från golvet.

Får han gå ut utan tossor/skor när det är såpass kallt tar det en minut och sedan är han som halt på alla fyra 😒. Undrar om polletten någonsin trillar ner.

(Eller om han bara inte står ut för att han är kittlig kanske...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: tott
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 184
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
108 579
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp