Bukefalos 28 år!

Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får en hund som dragit ut permanenta tänder pga bettfel tävla? Utställning fattar jag ju att det är kört men hur är det med lydnad, rally, NW och sånt.

Ja då, det finns inget hinder för det :). Om det inte är så att hunden har ont av det, då ska den givetvis inte träna och tävlas, annars så är ju enda gången det kan ligga hunden i fatet tävlingsmässigt om den ska ta championat som kräver utställningsmerit.
 
Jaa, fast det var ju så dåliga saker hon tuggade på... :p
Som tur väl är visade sig mannen ha sparat bilderna på jobbet! (innan jag visste det hade jag en liten kris.. :p)
Och bilnyckeln funkar, men har lite tuggmärken.

Dock fick det oss att säkra bättre, så alltid något 😂
Nackdelen med vallisar är att dom lär sig fort, speciellt sånt som vi inte vill att de skall lära sig. Ofta börjar de utföra det man vill innan man ens hunnit formulera det för sig själv.
 
Får en hund som dragit ut permanenta tänder pga bettfel tävla? Utställning fattar jag ju att det är kört men hur är det med lydnad, rally, NW och sånt.
När det läkt och karenstiden för ev medicinering passerat tror jag det ska gå bra.

Var visst tvåa på bollen 😊
 
@Migo @Miao och @Silver Girl tack för svaren.

Givetvis ska en hund inte tränas och tävlas om den har ont.

Kan en hund utan canintänder i överkäken hålla en apportbock?
Min saknar i underkäken och det påverkar helt klart hans förmåga att plocka upp och hålla saker. Tror kanske att det är nååågot lättare om det är i överkäken de saknar tänder?
 
Min saknar i underkäken och det påverkar helt klart hans förmåga att plocka upp och hålla saker. Tror kanske att det är nååågot lättare om det är i överkäken de saknar tänder?

Jag tänker också att det borde vara lättare när det är de i överkäken som fattas men jag vet egentligen inte.
 
Två timmar om året tittar jag på TV-sport: SM-veckans draghundssändning. Idag gick vi ner till "mormor och morfar" och tittade på alla galna borstrar när de drog skidåkare. Som tur var hade hundarna rusat några timmar i snön först så de sov sig igenom oväsendet :D
50996659_10156276643738666_4437727018167042048_n.jpg
 
Intressant. Tack för att du delar med dig.

Veterinären pratade faktiskt om det inför operationen, att det fanns risk att det påverkade möjligheten för apportering.

Nu är ju Tidus en kovallare, och plockar bara upp och kampar med grejer när han vill leka med sina bröder (vilket han fixar fint), så jag har inte brytt mig. Tänder i gommen hade varit betydligt mer handikappande...
 
Det där med nosework är svårt, vovve slänger burkarna på mig... Att söka i rummet är tydligen roligare. :D
Det tycker min med. Hon använder dock taktiken att sätta sig ner och titta förebrående på matte som föreslagit behållarsök...
Går bättre på bortaplan med andras behållare, men hemma är det tråkigt.
 
Tänkte på en sak när jag var ute och gick mörkret - får man gena över någons stallbacke om det inte sitter en ”privat väg”? Skulle innebära att jag slapp gå några meter på 80 väg i mörket.
Har givetvis reflexer, pannlampa och blinkade lampor för att synas men vore ändå skönt att slippa den lilla biten på vägen..
 
Tänkte på en sak när jag var ute och gick mörkret - får man gena över någons stallbacke om det inte sitter en ”privat väg”? Skulle innebära att jag slapp gå några meter på 80 väg i mörket.
Har givetvis reflexer, pannlampa och blinkade lampor för att synas men vore ändå skönt att slippa den lilla biten på vägen..

Fråga markägaren nån dag i dagsljus :)

Vi har en gammal grusväg som går över vår trädgårdstomt. Vägen är numera prickad som trädgårdstomt och inte väg så ingen har rätt att nyttja den men det händer ändå ibland. Problemet för oss är att hundarnas vakt drar igång och de börjar morra och huffa lite inne. Min man som jobbar natt och sover dagtid vaknar då.

Det jag vill ha sagt är att det kan finnas omständigheter som gör det olämpligt så fråga först :)
 
Det är fascinerande så snabbt de lär sig vad man får och inte får göra beroende på vem som är hemma :angel: För någon månad sen var M borta i en dryg vecka, Ata fick då komma upp i soffan och mysa! När husse sen kom hem så har hon inte ens testat vad jag vet, men idag är bara jag hemma och vem kom inte uppsmygandes i soffan då :love:

889AD548-A0DE-4478-8B20-9F72AE1FE43F.jpeg


Har era med olika vanor beroende på vem de är med? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: Tilly_85
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 373
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
109 150
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp