Bukefalos 28 år!

Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan också tipsa om att kolla lite vad som finns i butikerna i området, det kan vara skönt att inte enbart förlita sig på privatpersoner som återförsäljare eller att posten ska leverera :)
Nä, hu, det har du rätt i! Har redan nu ångest över Postnord. :nailbiting: Här är postgången supersnabb...
 
Ger alltid pudeln en belöning efter att han har ätit ett mål mat. Idag åt han en tugga och sprang till mig för en belöning. Yes, varsågod. Sedan tog han en tugga till. Ok? Varsågod, belöning. Tredje gången gick han till matskålen, hämtade en foderkula, släppte den på vägen till mig och ville ha en belöning. Hm. Jag tror att jag har blivit lurad...
Han äter dåligt i perioder, ville tidigare ha upp honom något kg. Lyckades dock lite för bra, han gick upp 2 kg. Men det fixar vi till, när det blir lite varmare. :D
 
Senast ändrad:
Tänkte igår kväll: ”Atan börjar bli så fin i kroppen :love:

Tog ett kort nu på morgonen... Ehh :meh: några cm till på frambenen hade inte skadat :rofl::D
0ECD8310-7B55-4C0D-931B-E19CDD536AD1.jpeg
 
Jag undrar hur jag ska få min hund att förstå att det är tossornas förtjänst att han kunde promenera obehindrat i tjugo minuter i minus nitton grader. Ligger han ner när de ska på viker han in framtassarna under sig, står han upp skuttar han baklänges, skäller, hummar eller nafsar mig i händerna. Eller stjäl eventuell mutgodis från golvet.

Får han gå ut utan tossor/skor när det är såpass kallt tar det en minut och sedan är han som halt på alla fyra 😒. Undrar om polletten någonsin trillar ner.

(Eller om han bara inte står ut för att han är kittlig kanske...)
Igenkänning, men för oss gäller det täcken (och alla selar), ser han ens att jag nuddar vid den kroken i hallen sticker han in under vardagsrumsbordet. Ett tag funderade jag på om han började koppla täcket till kylan, alltså att täcket betyder att det är kallt och äckligt ute. Men sen fick han helt enkelt gå utan trots - 25-30 i köldfaktor i i princip konstant i två veckor. Den hemsnickrade teorin var inget att ha :meh:
 
Nu sitter jag på tåget med Salle för att åka till hans dejt. Han har aldrig åkt tåg tidigare och ligger helt lugnt och sover vid mina fötter. Lyfter inte ens på huvudet när folk går förbi. Hade inte förväntat mig annat då han brukar ta allt med ro men det är ändå lite skönt att han sköter sig så bra.
 
Igenkänning, men för oss gäller det täcken (och alla selar), ser han ens att jag nuddar vid den kroken i hallen sticker han in under vardagsrumsbordet. Ett tag funderade jag på om han började koppla täcket till kylan, alltså att täcket betyder att det är kallt och äckligt ute. Men sen fick han helt enkelt gå utan trots - 25-30 i köldfaktor i i princip konstant i två veckor. Den hemsnickrade teorin var inget att ha :meh:
Haha! Här smits det ju också in under bord, men det är tydligt att det är just för att hon kopplat täcke = kallt. Som mest flyr hon när regntäcket kommer fram...
 
Idag har vår lilla loppa varit på dagis i fyra timmar, och sedan hos våra grannar i fyra timmar. Och det har gått strålande! Hon är så jävla duktig att mitt mattehjärta går sönder typ!

(förutom i måndags - då var det nära Blocket alltså. Hon bet sönder vårt usb med bröllopsbilder, samt tuggade på min bilnyckel, som hon kom över...
🙈😝)
 
Idag har vår lilla loppa varit på dagis i fyra timmar, och sedan hos våra grannar i fyra timmar. Och det har gått strålande! Hon är så jävla duktig att mitt mattehjärta går sönder typ!

(förutom i måndags - då var det nära Blocket alltså. Hon bet sönder vårt usb med bröllopsbilder, samt tuggade på min bilnyckel, som hon kom över...
🙈😝)
Man vänjer sig:laugh:
 
Får en hund som dragit ut permanenta tänder pga bettfel tävla? Utställning fattar jag ju att det är kört men hur är det med lydnad, rally, NW och sånt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: Tilly_85
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 373
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
109 150
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp