Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså Lyran :rofl::love: vi var i källaren och grejade med telefonkablar när mannen går upp till tvättstugan. Han glömde dock en skruvmejsel och sin telefon i källaren så jag ber Lyra om att hålla telefonen och sa till M att ropa på henne. Hon springer upp för trappan, lyssnar och väljer vägen till tvättstugan, får godis och sen ropar jag ner henne för att skicka om med skruvmejseln. M ropar på henne igen och hon drar uppör trappan snabbt men sen tar det stopp... inte en aning om vart husse var för 10 sekunder sen så han får ropa igen för att hon ska hitta dit :D:rofl: inte mycket till minnesmarkering där, men hon bär väldigt fint nu iallafall :D
 
Min glada, tannalösa, busTidus. Han blir såååå lycklig när jag kallar in honom :rofl:
51777771_10156302022598666_4213770320793829376_n.jpg
 
Ni som ger musch vaisto, Hur länge räcker en kartong med 10kg till en valp/unghund, Hunden väger ca 15-18 kilo som vuxen

Vår hund får även torrfoder för att underlätta för hundvakter. Han äter 1 hamburgare (240 gram) per dag så den räcker drygt 1,5 månad för oss eftersom det är 42 st hamburgare i en kartong.

Vår hund väger runt 30 kg, och blir 2 år i april.
 
Då var Skägget hemma i soffan igen 5 tänder fattigare. Och jag nästan lika många tusenlappar fattigare. :(
Men han är fräschare än förväntat. Han har fått en äggula och lite yogurt för att mjukstarta magen efter fastan och trynar nu så gott under en filt jämte Mamma Mu i soffan.
20190213_140732.jpg
 
Idag känner jag bara bläää över att min tik har valpar. Fick ett meddlande på instagram ang kullen, inget konstigt med det men jag kunde inte svara på denna persons frågor och frågade istället om personen var intressserad av att veta mer om mamma-tiken eftersom jag äger henne.
Nope det var inte intressant för fem öre med lite mer info om Fenna, personen vill bara ha en valp, punkt.
Om jag skulle köpa valp skulle jag vara jätteglad om jag kunde få lite mer info om föräldrardjuren. :confused:
 
Idag känner jag bara bläää över att min tik har valpar. Fick ett meddlande på instagram ang kullen, inget konstigt med det men jag kunde inte svara på denna persons frågor och frågade istället om personen var intressserad av att veta mer om mamma-tiken eftersom jag äger henne.
Nope det var inte intressant för fem öre med lite mer info om Fenna, personen vill bara ha en valp, punkt.
Om jag skulle köpa valp skulle jag vara jätteglad om jag kunde få lite mer info om föräldrardjuren. :confused:

I ett sånt fall skulle jag kontakta uppfödaren, berätta om kontakten och be hen inte sälja till den personen.
 
Jag fruktar att Mamma Mus tid börjar rinna ut :cry:
I höstas upptäkte jag en liiten kula i huden intill ryggraden. Iom att hon fått Aterom ibland nu på ålderns höst så föll tanken på att det var en sån som var på G och jag höll den under uppsikt. Men den mognade inte som de brukar och växte heller inte som de brukar utan låg kvar som en liten ärta.
Sakta har den växt. Hon har inga besvär alls av den. Men idag när vi gosade i soffan så märkte jag att den växt rejält. Från att vara som ca två ärtor till det tredubbla :(
Hittade även en ny ärta på bogen.

Förra året när vi lät operera ut tanden på henne så beslöt vi att hon inte skulle sövas något mer då hon blev rätt medtagen. Så länge hon har det bekvämt och mår bra får hon hänga med och händer något kommer hon få somna in.

Jag tror vi är på vårat sista år tillsammans.
 
Jag fruktar att Mamma Mus tid börjar rinna ut :cry:
I höstas upptäkte jag en liiten kula i huden intill ryggraden. Iom att hon fått Aterom ibland nu på ålderns höst så föll tanken på att det var en sån som var på G och jag höll den under uppsikt. Men den mognade inte som de brukar och växte heller inte som de brukar utan låg kvar som en liten ärta.
Sakta har den växt. Hon har inga besvär alls av den. Men idag när vi gosade i soffan så märkte jag att den växt rejält. Från att vara som ca två ärtor till det tredubbla :(
Hittade även en ny ärta på bogen.

Förra året när vi lät operera ut tanden på henne så beslöt vi att hon inte skulle sövas något mer då hon blev rätt medtagen. Så länge hon har det bekvämt och mår bra får hon hänga med och händer något kommer hon få somna in.

Jag tror vi är på vårat sista år tillsammans.

Åh. :(:heart
 
Jag fruktar att Mamma Mus tid börjar rinna ut :cry:
I höstas upptäkte jag en liiten kula i huden intill ryggraden. Iom att hon fått Aterom ibland nu på ålderns höst så föll tanken på att det var en sån som var på G och jag höll den under uppsikt. Men den mognade inte som de brukar och växte heller inte som de brukar utan låg kvar som en liten ärta.
Sakta har den växt. Hon har inga besvär alls av den. Men idag när vi gosade i soffan så märkte jag att den växt rejält. Från att vara som ca två ärtor till det tredubbla :(
Hittade även en ny ärta på bogen.

Förra året när vi lät operera ut tanden på henne så beslöt vi att hon inte skulle sövas något mer då hon blev rätt medtagen. Så länge hon har det bekvämt och mår bra får hon hänga med och händer något kommer hon få somna in.

Jag tror vi är på vårat sista år tillsammans.

:heart(:heart
 
Än är hon pigg och med oss. De här knölarna är inget som märks på henne. Men man får ju vara realist också. Hon är 11, levt ett hårt och aktivt liv, burit kullar, hör sisådär, ser sisådär, saknar lite tänder, har blivit trött och sover mycket, kommer inte upp i bilen längre. Finns en viss personlighetsförändring.

Men både travar, galopperar och även skuttar över mindre saker som är i vägen. Haltar inte, äter bra, är glad, går upp och ner i trappor, leker med bollar osv när hon får chansen.

Samtidigt finns något över henne som inte går att sätta fingret på. Som gör att man liksom bara vet.....
 
Än är hon pigg och med oss. De här knölarna är inget som märks på henne. Men man får ju vara realist också. Hon är 11, levt ett hårt och aktivt liv, burit kullar, hör sisådär, ser sisådär, saknar lite tänder, har blivit trött och sover mycket, kommer inte upp i bilen längre. Finns en viss personlighetsförändring.

Men både travar, galopperar och även skuttar över mindre saker som är i vägen. Haltar inte, äter bra, är glad, går upp och ner i trappor, leker med bollar osv när hon får chansen.

Samtidigt finns något över henne som inte går att sätta fingret på. Som gör att man liksom bara vet.....
:heart(
 
Nu är hon här, min Humla :love:

623AF5F1-3DBA-4A81-B51A-D3CE3A6548CB.jpeg


Hämtade henne sent igår kväll, och första promenaden gick rätt bra ändå. Hon är lite ängslig vid hundmöten, men det ska vi jobba på :) Introduktionen med katten gick också över förväntan! Inatt har hon varit lite orolig, men ändå sovit lite. Tycker väl det är dags att få upp då katten jamar för mat, men vill vänta lite för att inte få allt för tidiga rutiner alla dagar :angel:
 
Nu är hon här, min Humla :love:

Visa bifogad fil 25381

Hämtade henne sent igår kväll, och första promenaden gick rätt bra ändå. Hon är lite ängslig vid hundmöten, men det ska vi jobba på :) Introduktionen med katten gick också över förväntan! Inatt har hon varit lite orolig, men ändå sovit lite. Tycker väl det är dags att få upp då katten jamar för mat, men vill vänta lite för att inte få allt för tidiga rutiner alla dagar :angel:

Men....är inte det där Pumin man kunnat följa på intagram? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 992
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
108 218
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 009
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp