Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Happ, en timme efter frukost kräktes Skrälle upp den på vardagsrumsmattan :meh: Jag var inte i rummet när det hände så han hann få i sig det mesta igen.
Han kräks ju galla på morgonen lite då och då, men tror det är andra gången jag är med om att han kräkts upp mat. Brukar ni tänka på något speciellt efteråt? Ex anpassa motion efter allmäntillstånd eller ta en lugnare dag motionsmässigt oavsett hur pigg hunden är?
Bild på odjuet bara för att han är söt :love:
DSC_0142.JPG
 
Happ, en timme efter frukost kräktes Skrälle upp den på vardagsrumsmattan :meh: Jag var inte i rummet när det hände så han hann få i sig det mesta igen.
Han kräks ju galla på morgonen lite då och då, men tror det är andra gången jag är med om att han kräkts upp mat. Brukar ni tänka på något speciellt efteråt? Ex anpassa motion efter allmäntillstånd eller ta en lugnare dag motionsmässigt oavsett hur pigg hunden är?
Bild på odjuet bara för att han är söt :love: Visa bifogad fil 25476
När det är så långt som en timme en de har ätit så brukar jag försöka hålla ett extra öga på hunden. Jag skulle nog inte dra ut och fysträna men vanliga promenader om det inte märks något på allmäntillståndet.
 
När det är så långt som en timme en de har ätit så brukar jag försöka hålla ett extra öga på hunden. Jag skulle nog inte dra ut och fysträna men vanliga promenader om det inte märks något på allmäntillståndet.
Tack för svar :bow: Jodå, lite extra koll har jag definitivt, måndagsexemplaret har fostrat mig till en riktigt hönsmatte med alla sina allergier, utslag, ryggproblem osv :D Är lite därför jag vill checka av rimligheten; när första reaktion är att det får bli en lugn dag och sen blir jag osäker på om jag överreagerar.
 
Tack för svar :bow: Jodå, lite extra koll har jag definitivt, måndagsexemplaret har fostrat mig till en riktigt hönsmatte med alla sina allergier, utslag, ryggproblem osv :D Är lite därför jag vill checka av rimligheten; när första reaktion är att det får bli en lugn dag och sen blir jag osäker på om jag överreagerar.
:D Jag är också en hönsmamma, så det kanske inte är någon fara att fysträna heller, men jag skulle inte göra det! ;)
 
Happ, en timme efter frukost kräktes Skrälle upp den på vardagsrumsmattan :meh: Jag var inte i rummet när det hände så han hann få i sig det mesta igen.
Han kräks ju galla på morgonen lite då och då, men tror det är andra gången jag är med om att han kräkts upp mat. Brukar ni tänka på något speciellt efteråt? Ex anpassa motion efter allmäntillstånd eller ta en lugnare dag motionsmässigt oavsett hur pigg hunden är?
Bild på odjuet bara för att han är söt :love:


Är hunden pigg, alert och som vanligt så, Nej.
 
:D Jag är också en hönsmamma, så det kanske inte är någon fara att fysträna heller, men jag skulle inte göra det! ;)
Det var just det att rehab-fysen stod på schemat eftersom jag jobbat borta i veckan. Nå, tack vare ditt och @Gnist svar kanske han får ett lättare pass senare ikväll ändå, om han är pigg under dagen och behåller middagen som han ska :up:
 
Det var just det att rehab-fysen stod på schemat eftersom jag jobbat borta i veckan. Nå, tack vare ditt och @Gnist svar kanske han får ett lättare pass senare ikväll ändå, om han är pigg under dagen och behåller middagen som han ska :up:

Jag är ju så ohönsig som man kan bli :D ;) Är hunden som vanligt så fäster jag således ingen större vikt vid att den kräkts upp ett mål mat.
 
:banana: Äntligen börjar snön smälta undan så man kan gå i skogen och slippa vägarna. Visserligen isgata på de skogsvägar som är upplogade men det gick fint med bra broddar! :up: Så skönt att komma ut på en långpromenad mitt på dagen istället för att stressa ut precis innan solen går ner! :D
 
Har tillbringat större delen av de ljusa timmarna ute idag. Först en kort promenad med hunden tillsammans med en hundkompis så hon fick leka lite. Sedan fick hon vara ensam några timmar medan jag red min nya medryttarhäst. Efter lunch ut i skogen för lite apporteringsträning och sedan satt vi i trädgården med en bok tills det blev skugga och kallt.
En bra dag helt enkelt.
 
Happ, en timme efter frukost kräktes Skrälle upp den på vardagsrumsmattan :meh: Jag var inte i rummet när det hände så han hann få i sig det mesta igen.
Han kräks ju galla på morgonen lite då och då, men tror det är andra gången jag är med om att han kräkts upp mat. Brukar ni tänka på något speciellt efteråt? Ex anpassa motion efter allmäntillstånd eller ta en lugnare dag motionsmässigt oavsett hur pigg hunden är?
Bild på odjuet bara för att han är söt :love: Visa bifogad fil 25476
En gång är ingen gång :D Delar eventuellt upp nästa mål mat i några mindre portioner, men gör inget annat än så.
 
Det blev ingen dragtävling för oss idag för min förare blev sjuk :cry:.

Istället roade vi oss med att gå ett spår på ca 1000steg och det gick riktigt bra med tanke på att det var flera månader sedan vi spårade senast. Lite dåliga (sneda) markeringar men lugnt och stabilt tempo hela vägen med låg och fin näsa.
Tänk att det är så jäkla kul med spår :banana:. Varje gång jag gör det tänker jag .- Varför gör jag inte det här oftare?

Sen åkte vi för puls och laktatmätningar för eleverna på PT utbidningen hos Agardhs Hundsport. Roligt och intressant och Valkyria uppförde sig exemplariskt trots att de stack henne i munnen flera gånger för blodprov.
Ett gäng intervaller gjorde till och med Vampyrhunden lite trött :laugh:. Jag ska få hennes data skickade till mig sedan och förhoppningsvis gör vi en uppföljning vid UHPt som min klubb arrangerar i april.

Finns så himla mycket kul man kan göra med hund och jag är väldigt glad över att ha en som så glatt hänger med på alla konstigheter jag utsätter henne för :love:
 
Kollar runt på utställningsuppfödarnas fb-sidor, kollar på lite bilder, läser folks kommentarer och känner för att strypa halva världen ungefär :grin: Jag blir så jäkla frustrerad när folk förstör en funktionell ras bara för att de själva är så korkade att de inte förstår hur exteriör och funktion hänger ihop, och inte förstår hur en saluki ska fungera osv.

Det borde väl för sjutton ändå vara grundläggande kunskap om man nu ska bli uppfödare? Att man har lite koll på rasens användningsområde, hur en sund hund är byggd osv. (och såklart koll på mentaliteten, genetik och allt annat som är bra att ha koll på...)
 
Fick igår kväll reda på att en kollega köpt inte en utan TVÅ schäfervalpar, två hanar ur samma kull. Jag hoppas jag har helt fel om denna personen men jag upplever inte h*n som en "kunnig hundmänniska" utan kanske någon som på sin höjd skulle ha en sällskapsgolden. Fyra barn under 8 år har de också samtidigt och så nu dessa två terroristvalparna. Ett litet ljus i tunneln är väl att de köpt från en "okej" SKK-kennel och inte från random skitavlare på blocket. Får se hur detta går. Inväntar med spänning det ögonblicket när båda två kommer in i ungkarlshormonerna samtidigt...
 
Fick igår kväll reda på att en kollega köpt inte en utan TVÅ schäfervalpar, två hanar ur samma kull. Jag hoppas jag har helt fel om denna personen men jag upplever inte h*n som en "kunnig hundmänniska" utan kanske någon som på sin höjd skulle ha en sällskapsgolden. Fyra barn under 8 år har de också samtidigt och så nu dessa två terroristvalparna. Ett litet ljus i tunneln är väl att de köpt från en "okej" SKK-kennel och inte från random skitavlare på blocket. Får se hur detta går. Inväntar med spänning det ögonblicket när båda två kommer in i ungkarlshormonerna samtidigt...
:nailbiting::nailbiting::nailbiting:
 
Visa bifogad fil 25518

Det tog 3 minuter att hitta 15 g torrfoder. Mer än 5 sekunder alltså, men på tok för lite med tanke på hur många timmar jag investerade i denna fluffmatta :down:. Får kanske använda som kudde istället... :p
Åh, jag älskade ä då att ha en sån där när Skrälle var nykastrerad. Hittade den i en låda förra veckan och hunden blev supertaggad så fort han såg den.
Min är dock helt klart inte lika snygg som din :up:
 
Fick igår kväll reda på att en kollega köpt inte en utan TVÅ schäfervalpar, två hanar ur samma kull. Jag hoppas jag har helt fel om denna personen men jag upplever inte h*n som en "kunnig hundmänniska" utan kanske någon som på sin höjd skulle ha en sällskapsgolden. Fyra barn under 8 år har de också samtidigt och så nu dessa två terroristvalparna. Ett litet ljus i tunneln är väl att de köpt från en "okej" SKK-kennel och inte från random skitavlare på blocket. Får se hur detta går. Inväntar med spänning det ögonblicket när båda två kommer in i ungkarlshormonerna samtidigt...
Oh jösses... Intressant att uppfödaren säljer två hanar ur samma kull också. Det låter ju inte som något de flesta andra skulle göra.
 
Fick igår kväll reda på att en kollega köpt inte en utan TVÅ schäfervalpar, två hanar ur samma kull. Jag hoppas jag har helt fel om denna personen men jag upplever inte h*n som en "kunnig hundmänniska" utan kanske någon som på sin höjd skulle ha en sällskapsgolden. Fyra barn under 8 år har de också samtidigt och så nu dessa två terroristvalparna. Ett litet ljus i tunneln är väl att de köpt från en "okej" SKK-kennel och inte från random skitavlare på blocket. Får se hur detta går. Inväntar med spänning det ögonblicket när båda två kommer in i ungkarlshormonerna samtidigt...

OMG :nailbiting::nailbiting:
Om du vet vilken kennel det gäller får du gärna PMa mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 941
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 757
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 903
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp