Bukefalos 28 år!

Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte och släppte vovvarna i en rast hage idag då både Nano och Nike är i löp och Nessie är antagligen också på G och då fungerar inte öronen som de ska :meh:. Kastade lite boll och hade sen tre leriga vovvar som fick ställa sig i duschen när vi kom hem. Maken tränade lite ute i trädgården med dem sen medans jag var iväg, vi är bägge halvhängiga och förkylda och har för en gång skull inget planerat i helgen så försöka passa på att vila lite.
 
26137


Spetsen verkar uppskatta min födelsedagspresent! :love:
 
Hm. En fb-vän som föder upp azawakh har börjat sy overaller i merinoull... Något sådant hade ju Aysu älskat och med tanke på hur svårt det är att hitta något som sitter bra på henne så känns det absolut lockande. Men så börjar jag tänka att jag kanske ändå skulle klara av att sy något bra själv. Åh. Så svårt.
 
Jag hittar noll energi idag och har bara gått kisserundor med Skägget och Mamma Mu. Skäms då jag de sista veckorna gått 1 till 1,6 mil dagligen.
Helga har spårat och sen fystränat på löpband på Hundtjänstbutiken. Efter att maken och Helga haft en nedgång i träningen så lossnade det rejält i Torsdags då uppfödaren körde ett rejält pass med dem. Nu känner maken sig taggad igen inför provet i April.
Själv är jag såååå uttråkad över att inte ha en "riktig" hund att träna med men jag ska hålla mig till tidsplanen och inte falla för frestelsen att skaffa ny förtidigt. Som tur är finns inga intressanta kullar för tillfället :p
 
Idag har vi övat på det vi lärde oss på kursen i torsdags :) Finns inga rastgårdar där jag bor, men har fått lov att använda gården till en förskola som jag jobbade på för några år sen :idea: Superskönt! Hon är väldigt uppmärksam och verkar tycka det är roligt att träna! Behöver bara lära mig själv vad jag ska göra och inte :o Men vi hade kul och kunde leka lite också :)
 
Alltså... Sonic...

Nyss fick han glädjefnatt. Han upptäckte nämligen att han har TVÅ människor! Den ena i soffan och den andra i en likadan soffa fast i fönstret! Ashäftigt! I sin lycka över detta försökte han hälsa på båda samtidigt och for omkring i riktiga ostkrokshälsningar, men kom av sig helt när han sopade till sig själv hårt i huvudet - med sin egen svans :grin::meh::rofl::rofl: Han är undantaget som bekräftar regeln om smarta hundar...
 
Däcket lär sig fort, och säger till 90% av gångerna hon behöver gå ut och sover i stort sett hela natten igenom. Men jag blir galen på katten. Han är så elak mot Däcket springer och jagar, och när Däcket sover flyger han typ på henne. De kan dock även sova bredvid varandra och leka normalt. Men av 8 gånger av 10 är de han som börjar bråket, Nån mer som haft liknande.
 
Precis hämtat hudarna från hundavakten, där de varit i tio dagar medan vi varit på spanska sydkusten. Och de har haft det SÅ bra, hon hade åkt ut till deras stuga med dem, så de har gått flera mil lösa i skogen, samt badat i deras sjö varje dag :love: Är förvånad över att de ville följa med oss hem idag... :D
 
Jag har nu under en period fått ändrat schema och jobbar dagtid och har ganska lång resväg. Det gör att hundarna kommer få vara ensamma hemma en del och det skär i mattehjärtat. Men idag satte jag kamera på dem och det var väldigt odramatiskt, dom har inte gjort annat än att flytta sig mellan sängen och favoritplatsen innanför dörren under hela dagen. :love:. De var inte ens speciellt imponerade när jag kom hem.
Nu känns det lite bättre och jag tror att vi alla kommer överleva tills Vampyren löpt färdigt och de kan börja följa med till jobbet/uppfödaren och vara i hundgården med storebror igen.
MVH Blödig Hönsmatte
 
Jag tror att han förvandlar sig till vätska och rinner igenom staketet(viltstängsel). Igår så tog jag honom på bar gärning när han kröp ut genom det, och har satt kompostgaller hela vägen där han ev kan krypa plus höjt nätet med ett extranät. Idag har det turligt nog snöat så jag kan ju se att enda stället där det finns spår på utsidan vid nätet är där han rymde igår, men om han krypit igenom högre upp eller hoppat förtäller inte historien. Jag tror nästan på vätska? Verkar rimligt.
:meh: Något less, även om han alltid verkar komma när man ropar så vet vi att han drar till vägen. Blöh, jag vill ju kunna ha honom ute! Vi får bygga om till sommaren, nu är det mer första hjälpen och hoppas att det håller honom inne...
 
Jag tror att han förvandlar sig till vätska och rinner igenom staketet(viltstängsel). Igår så tog jag honom på bar gärning när han kröp ut genom det, och har satt kompostgaller hela vägen där han ev kan krypa plus höjt nätet med ett extranät. Idag har det turligt nog snöat så jag kan ju se att enda stället där det finns spår på utsidan vid nätet är där han rymde igår, men om han krypit igenom högre upp eller hoppat förtäller inte historien. Jag tror nästan på vätska? Verkar rimligt.
:meh: Något less, även om han alltid verkar komma när man ropar så vet vi att han drar till vägen. Blöh, jag vill ju kunna ha honom ute! Vi får bygga om till sommaren, nu är det mer första hjälpen och hoppas att det håller honom inne...
Ni har väl helt nybyggda hundgårdar? :D Om jag är ute och inte har möjlighet att hålla ordentlig koll på mina får de snällt sitta i hundgården, och då har jag inte ens någon rymmare :p
 
Ni har väl helt nybyggda hundgårdar? :D Om jag är ute och inte har möjlighet att hålla ordentlig koll på mina får de snällt sitta i hundgården, och då har jag inte ens någon rymmare :p
Vill inte ha dom där mer än nödvändigt. De är inte särskilt glada i att vara där när vi är hemma heller så det känns inte så kul. Åsså måste jag ju gå ut för att stoppa honom däri, då kan jag lika gärna vara ute med honom i så fall :)
 
Här har vrålregnat hela dagen.
Skägget liggstrejkar och vägrar gå ut. Mamma Mu rör inte på sig hon heller om ingen ber henne kliva upp.
Helga har varit med husse och tränat på eftermiddagen sen har hon legat och snarkat hon med.
Nu har det slutat regna så jag tvingade ut soffpotatisarna på en kvällspromenad. Vi kom typ 150 m på grusvägen sen åkte ragg och svans upp på både Skägget och Mu. De började vädra, stirra in mot skogen, morra och spåra på vägen och ner i diket mot skogen. Jag såg inget trots bra pannlampa men tänkte genast på vargen som var här för ett par månader sen, Helga ska ju till att löpa :crazy:

Gick iaf klart rundan med en klump i magen och sen gick en till med Helga. Även hon reagerade lite när vi passerade platsen men inte alls lika kraftfullt.
Hoppas, hoppas det bara var en älg!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: Tilly_85
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 373
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
109 137
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp