Bukefalos 28 år!

Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Schäfrar inger respekt och kan tom skrämmas, även om de är gamla, halvblinda och saknar en del av de ruskigaste tänderna, det fick jag erfara i morse.

Vilken jäkla morgon! Jag hade sovit uselt och vaknade av att det knackade på dörren. Jag var helt väck. Maken glömmer nästan alltid nyckeln när han åker till jobbet på kvällen så jag är van att få låsa upp för honom.
Mamma Mu stod redo i hallen med en välkommstsko i munnen.
Öppnade men där stod inte maken utan en pojkspoling som inte var många minuter över myndig ålder.
Jag var näck :o
Mamma Mu släppte sin sko och ställde sig och blockerade dörröppningen.
Stadigt skällande på den stackars pojken som jag väl hade gjort blind med min vita vinterkropp :crazy:
Han stammade något om fiber. Jag försökte stänga dörren men kossan Mu stod i kläm och inte backade hon tillbaka in heller, döva ko. Så jag puttade ut henne på trappen tillsammans med pojken, hojtade att jag kommer strax och smällde igen dörren.
Slängde på mig mjukisar och en tröja och sprang ut igen, bara för att se baklycktorna på bilen försvinna från gårdsplanen.

Undra vilket som skrämde honom mest, jag eller Mamma Mu? :down:

HAHAHAHA jag dog lite där :laugh:
 
Vi försöker sälja en dubbelbur som vi inte använder. Har haft sex olika personer som kommit för att hämta den men antingen har den varit för hög för deras bil eller för djup. Alla måtten står tydligt i annonsen men det verkar vara svårt med mätandet ändå...
 
Vi försöker sälja en dubbelbur som vi inte använder. Har haft sex olika personer som kommit för att hämta den men antingen har den varit för hög för deras bil eller för djup. Alla måtten står tydligt i annonsen men det verkar vara svårt med mätandet ändå...
Så var det tydligen när vi skulle köpa våran också. De hade haft flera ute som inte fick in den i bilen. Och var förvånade att jag var så säker på att det skulle gå. Men måtten stod ju i annonsen och jag har en caddy så det var ju inte så mkt som kunde gå fel :p
 
Så var det tydligen när vi skulle köpa våran också. De hade haft flera ute som inte fick in den i bilen. Och var förvånade att jag var så säker på att det skulle gå. Men måtten stod ju i annonsen och jag har en caddy så det var ju inte så mkt som kunde gå fel :p
Haha, hade den inte gått in i en caddy så var den nog inget att ha ändå :p
Den som kom igår frågade jag en extra gång på sms om de hade koll på måtten då flera varit här men fått åka hem utan bur. "Jadå min man kontrollmätte en extra gång nu, så den ska passa...." :banghead:
 
Haha, hade den inte gått in i en caddy så var den nog inget att ha ändå :p
Den som kom igår frågade jag en extra gång på sms om de hade koll på måtten då flera varit här men fått åka hem utan bur. "Jadå min man kontrollmätte en extra gång nu, så den ska passa...." :banghead:

Det är inte så att ni har skrivit fel mått i annonsen? :idea:
 
Vi försöker sälja en dubbelbur som vi inte använder. Har haft sex olika personer som kommit för att hämta den men antingen har den varit för hög för deras bil eller för djup. Alla måtten står tydligt i annonsen men det verkar vara svårt med mätandet ändå...

Var med om samma sak när vi skulle sälja buren vi haft i Defendern, den var riktigt, riktigt bred och så kommer det en person med en Golf :laugh:. Alla mått stog i annonsen, men hon hade bara mätt höjden och inte tänkt på djup och bredd också....
 
Vi försöker sälja en dubbelbur som vi inte använder. Har haft sex olika personer som kommit för att hämta den men antingen har den varit för hög för deras bil eller för djup. Alla måtten står tydligt i annonsen men det verkar vara svårt med mätandet ändå...

Samma erfarenhet här... har varit flera stycken som kommit och provat buren vi har till salu och trots att vi skrivit ut måtten snyggt och prydligt på en ritning så man verkligen kan se vilka mått som gäller så har det alltid varit något som inte funkat med deras bil.

Värsta var nog en kvinna som skickade ut sin man till oss (ca. 30 minuters körning enkel resa) och direkt när han såg buren så sa han "Det där går inte, den är för liten för våra hundar" och så suckade han och åkte hem igen... :rofl: han verkade inte ens förvånad över att frun skickat iväg honom på en sån grej. :D
 
Samma erfarenhet här... har varit flera stycken som kommit och provat buren vi har till salu och trots att vi skrivit ut måtten snyggt och prydligt på en ritning så man verkligen kan se vilka mått som gäller så har det alltid varit något som inte funkat med deras bil.

Värsta var nog en kvinna som skickade ut sin man till oss (ca. 30 minuters körning enkel resa) och direkt när han såg buren så sa han "Det där går inte, den är för liten för våra hundar" och så suckade han och åkte hem igen... :rofl: han verkade inte ens förvånad över att frun skickat iväg honom på en sån grej. :D
Skönt att höra att jag inte är ensam om upplevelsen :D

I söndags kom en person som inte heller mätt alls, hen kunde "inte i sin vildaste fantasi" förstå att dens bagage var för litet...
 
Idag fyller den här pärlan 4 år och det har vi firat med 2 timmars skogspromenad! :heart
27557
 
Athos har tröttnat på att vara faraohund och är numera en "jättefin dobermann". Förklarade både en och två gånger för en man jag mötte när jag var ute och promenerade att nej det är ingen dobermann. Högst oklart om det gick fram tillslut.. :rofl:
Och en liten bild ifall någon är osäker på hur en jättefin dobermann ser ut :love:
55886227_2064289970537991_7556998325835729059_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 309
Senast: Tilly_85
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 373
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
109 139
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp