Bukefalos 28 år!

Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi flyttat till gård! Och Gibbs firade med att bli ormbiten. :( Sambon var ute på gårdsplan och hade hundarna med sig, hörde att Gibbs pep till och drog mot huset, utan att vända sig om när husse ropade. De kommer in och säger att det har hänt något, jag tänker direkt "fan, orm" och jodå, ett snyggt bett i läppen som syntes tydligt på insidan. Bara att ringa Valla och sätta sig i bilen. Färden dit blev allt annat än laglig. :o

Han var medtagen och flåsig när vi kom fram, hade även kräkts i buren. Nu är han inlagd med dropp över natten för observation. Lille skrutten.

Visa bifogad fil 27450

Nääää, fasiken vilken otur :(
Här har också ormarna vaknat. Såg i Måndags en överkörd huggorm uppe på grusvägen.
Krya på Gibbs.
 
Nu har vi flyttat till gård! Och Gibbs firade med att bli ormbiten. :( Sambon var ute på gårdsplan och hade hundarna med sig, hörde att Gibbs pep till och drog mot huset, utan att vända sig om när husse ropade. De kommer in och säger att det har hänt något, jag tänker direkt "fan, orm" och jodå, ett snyggt bett i läppen som syntes tydligt på insidan. Bara att ringa Valla och sätta sig i bilen. Färden dit blev allt annat än laglig. :o

Han var medtagen och flåsig när vi kom fram, hade även kräkts i buren. Nu är han inlagd med dropp över natten för observation. Lille skrutten.

Visa bifogad fil 27450
Krya på dig :heart
 
Ok, första tävlingen sedan hon splittrade knäskålen...
56337070_1306697192811991_5955050100970487808_o.jpg


Usch vad jag inte vågar det här egentligen (trots att jag vet att vardagslivet är betydligt mer påfrestande än en tävling). Nu ska jag i alla fall försöka sova...
 
Nu har vi flyttat till gård! Och Gibbs firade med att bli ormbiten. :( Sambon var ute på gårdsplan och hade hundarna med sig, hörde att Gibbs pep till och drog mot huset, utan att vända sig om när husse ropade. De kommer in och säger att det har hänt något, jag tänker direkt "fan, orm" och jodå, ett snyggt bett i läppen som syntes tydligt på insidan. Bara att ringa Valla och sätta sig i bilen. Färden dit blev allt annat än laglig. :o

Han var medtagen och flåsig när vi kom fram, hade även kräkts i buren. Nu är han inlagd med dropp över natten för observation. Lille skrutten.

Visa bifogad fil 27450
Vad bra att ni upptäckte det så fort, hos Fähunden trodde jag att det var en träflisa, han hjälpte husse att stapla ved. Efter en vecka blev halva huvudet som en fotboll o inflammationer vandrade runt.
 
Just nu springer det omkring en importerad gatuhund i våra områden. Den kom till Sverige för en vecka sedan och slet sig vid avlastningen, ingen har lyckats fånga in den sen dess. Skygg och rädd, eftersom den inte är van vid människor.

Börjar bli alltmer övertygad om att detta importerande av gatuhundar kan liknas vid djurplågeri. :( Stackars hund.
 
Jag passade en träningskamrats hoffe förra helgen. Hade räknat med att ha honom och Viggo åtskilda men såg ingen spänning mellan dom så de kunde utan problem vara i samma rum. Bara på natten som Viggo fick sova i bur bredvid sängen utifall att.

Efter drygt ett dygn så slappnade jag av så pass mycket att jag öppnade till hela lägenheten när skulle hämta något i köket och då hör jag hur det vrålar till i hallen o h att Viggo skriker :(

Känner mig så jävla korkad. Vet inte om hoffen vaktade något i hallen men det låg inget framme. Kanske någon doft eller något.

Viggo var rejält mörbultad när jag fick hoffen att släppa och sprang iväg med frambenen "släpandes" så blev skiträdd att något var av först :crazy:

Vi åkte iaf in till Jönköping där han blev röntgad i armbågen då han hade så ont där + sydd och dränage.
Inget av utan "bara" öm i kroppen.
Han har läkt fint och dränaget togs bort i torsdags :) Är även så stolt över honom för hur han skött sig hos veterinären. Visar verkligen hur stor skillnad det gör om det är duktiga veterinärer som hanterar honom lugnt.

Viggo och mamma på djursjukhuset
z2r4d12.jpg


sHBnRJA.jpg


tqlqUvq.jpg


BfTkoAE.jpg
 
Nu har vi flyttat till gård! Och Gibbs firade med att bli ormbiten. :( Sambon var ute på gårdsplan och hade hundarna med sig, hörde att Gibbs pep till och drog mot huset, utan att vända sig om när husse ropade. De kommer in och säger att det har hänt något, jag tänker direkt "fan, orm" och jodå, ett snyggt bett i läppen som syntes tydligt på insidan. Bara att ringa Valla och sätta sig i bilen. Färden dit blev allt annat än laglig. :o

Han var medtagen och flåsig när vi kom fram, hade även kräkts i buren. Nu är han inlagd med dropp över natten för observation. Lille skrutten.

Visa bifogad fil 27450
Men lilla :heart hoppas han kryar på sig fort!
 
Jag passade en träningskamrats hoffe förra helgen. Hade räknat med att ha honom och Viggo åtskilda men såg ingen spänning mellan dom så de kunde utan problem vara i samma rum. Bara på natten som Viggo fick sova i bur bredvid sängen utifall att.

Efter drygt ett dygn så slappnade jag av så pass mycket att jag öppnade till hela lägenheten när skulle hämta något i köket och då hör jag hur det vrålar till i hallen o h att Viggo skriker :(

Känner mig så jävla korkad. Vet inte om hoffen vaktade något i hallen men det låg inget framme. Kanske någon doft eller något.

Viggo var rejält mörbultad när jag fick hoffen att släppa och sprang iväg med frambenen "släpandes" så blev skiträdd att något var av först :crazy:

Vi åkte iaf in till Jönköping där han blev röntgad i armbågen då han hade så ont där + sydd och dränage.
Inget av utan "bara" öm i kroppen.
Han har läkt fint och dränaget togs bort i torsdags :) Är även så stolt över honom för hur han skött sig hos veterinären. Visar verkligen hur stor skillnad det gör om det är duktiga veterinärer som hanterar honom lugnt.

Viggo och mamma på djursjukhuset
z2r4d12.jpg


sHBnRJA.jpg


tqlqUvq.jpg


BfTkoAE.jpg
Hoppas han kryar på sig snabbt!
 
Långpromenad med vovvarrna i solen! Idag såg jag till och med en annan hundägare och en till person som var ute och promenerade, det är verkligen inte ofta man ser nån härute dessutom mitt på dagen på en vardag!
Fick se bilder på en av Nessies valpar idag och han är ju sin pappa upp i dagen, så himla fin! Ska försöka ro ihop en valpträff men avvaktar lite då den av valpköparna som bor längst bort meddelat att hon ska åka uppåt senare så då hoppas jag kunna ta det i samband med det så hon också kan vara med.
 
Ok, första tävlingen sedan hon splittrade knäskålen...
56337070_1306697192811991_5955050100970487808_o.jpg


Usch vad jag inte vågar det här egentligen (trots att jag vet att vardagslivet är betydligt mer påfrestande än en tävling). Nu ska jag i alla fall försöka sova...

Heja dig. DU behöver träna på att tävla igen. Hundarna springer bra och även om dom är i ”dålig form” så har dom en hög lägsta-nivå. Försök komma ihåg att du egentligen älskar LC. Jag hoppas verkligen att du inte avanmäler, men om du gör det så skulle jag starkt rekommendera att åka dit ändå, bara för att träna på att vara i sammanhanget. Svårt att dra till Skåne utan anledning, men jag tror verkligen att det skulle hjälpa dig på längre sikt.

Heja dig!
 
Nu har vi flyttat till gård! Och Gibbs firade med att bli ormbiten. :( Sambon var ute på gårdsplan och hade hundarna med sig, hörde att Gibbs pep till och drog mot huset, utan att vända sig om när husse ropade. De kommer in och säger att det har hänt något, jag tänker direkt "fan, orm" och jodå, ett snyggt bett i läppen som syntes tydligt på insidan. Bara att ringa Valla och sätta sig i bilen. Färden dit blev allt annat än laglig. :o

Han var medtagen och flåsig när vi kom fram, hade även kräkts i buren. Nu är han inlagd med dropp över natten för observation. Lille skrutten.

Visa bifogad fil 27450

Gibbs fick tyvärr inte komma hem idag. Han hade svullnat upp så pass under natten att han, citat, "ser ut som en liten flodhäst". Det hade fortfarande inte vänt när de ringde vid 10 och eftersom han hade svårt att äta vågade de inte släppa hem honom. :down: Trist, men jag ser hellre att han är där istället för här hemma med den svullnaden. Hade nojjat halvt ihjäl mig.
 
Gibbs fick tyvärr inte komma hem idag. Han hade svullnat upp så pass under natten att han, citat, "ser ut som en liten flodhäst". Det hade fortfarande inte vänt när de ringde vid 10 och eftersom han hade svårt att äta vågade de inte släppa hem honom. :down: Trist, men jag ser hellre att han är där istället för här hemma med den svullnaden. Hade nojjat halvt ihjäl mig.

Fy så hemskt :( ! Hoppas det vänder snart så svullnaden lägger sig och han mår bättre ❤️
 
Schäfrar inger respekt och kan tom skrämmas, även om de är gamla, halvblinda och saknar en del av de ruskigaste tänderna, det fick jag erfara i morse.

Vilken jäkla morgon! Jag hade sovit uselt och vaknade av att det knackade på dörren. Jag var helt väck. Maken glömmer nästan alltid nyckeln när han åker till jobbet på kvällen så jag är van att få låsa upp för honom.
Mamma Mu stod redo i hallen med en välkommstsko i munnen.
Öppnade men där stod inte maken utan en pojkspoling som inte var många minuter över myndig ålder.
Jag var näck :o
Mamma Mu släppte sin sko och ställde sig och blockerade dörröppningen.
Stadigt skällande på den stackars pojken som jag väl hade gjort blind med min vita vinterkropp :crazy:
Han stammade något om fiber. Jag försökte stänga dörren men kossan Mu stod i kläm och inte backade hon tillbaka in heller, döva ko. Så jag puttade ut henne på trappen tillsammans med pojken, hojtade att jag kommer strax och smällde igen dörren.
Slängde på mig mjukisar och en tröja och sprang ut igen, bara för att se baklycktorna på bilen försvinna från gårdsplanen.

Undra vilket som skrämde honom mest, jag eller Mamma Mu? :down:
 
Schäfrar inger respekt och kan tom skrämmas, även om de är gamla, halvblinda och saknar en del av de ruskigaste tänderna, det fick jag erfara i morse.

Vilken jäkla morgon! Jag hade sovit uselt och vaknade av att det knackade på dörren. Jag var helt väck. Maken glömmer nästan alltid nyckeln när han åker till jobbet på kvällen så jag är van att få låsa upp för honom.
Mamma Mu stod redo i hallen med en välkommstsko i munnen.
Öppnade men där stod inte maken utan en pojkspoling som inte var många minuter över myndig ålder.
Jag var näck :o
Mamma Mu släppte sin sko och ställde sig och blockerade dörröppningen.
Stadigt skällande på den stackars pojken som jag väl hade gjort blind med min vita vinterkropp :crazy:
Han stammade något om fiber. Jag försökte stänga dörren men kossan Mu stod i kläm och inte backade hon tillbaka in heller, döva ko. Så jag puttade ut henne på trappen tillsammans med pojken, hojtade att jag kommer strax och smällde igen dörren.
Slängde på mig mjukisar och en tröja och sprang ut igen, bara för att se baklycktorna på bilen försvinna från gårdsplanen.

Undra vilket som skrämde honom mest, jag eller Mamma Mu? :down:
NAKEN KVINNA
BUSSADE HUND
PÅ TONÅRING
”Nu är det kört,
hann jag tänka”
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
415
Senast: tott
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 187
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
108 595
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp