Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså oturshunden! Räckte inte med förra veckans uvi, nu blev han stucken av ett jäkla bi/geting också på kvällspromenaden. Försökte kolla lite efter gadden men alltså, på en ganska välpälsad aussie känns det ju dödfött. Oh, om nämnde jag att han drog i sig ett helt bregottpaket igår också? Det illamåendet var ju dock högst självförvållat :D
 
Usch Tripp har fått lunginflammation :( Han har sedan helgen varit lite lugnare än vanligt så jag har haft lite koll på honom men han har hela tiden varit väldigt pigg så fort vi kommit ut så har avvaktat lite. Igår kändes han väldigt varm så tog tempen och då hade han 41 grader i temp så åkte genast in till veterinär med honom. Det var ungefär den sista diagnosen jag hade gissat på, han är ju ung, frisk och vältränad men förhoppningsvis betyder det att tillfrisknandet går fort. Då han var i förhållandevis bra skick så fick han följa med hem igen, fast med stränga order om att hålla honom under uppsikt och kolla allmäntillstånd och temp. Nu har febern äntligen gått ner till under 40.

Han har dålig aptit men färskfoder går bra, extrabra om man blir serverad i soffan :D
71296404_2671025929614295_5772310194692292608_n.jpg
 
Usch Tripp har fått lunginflammation :( Han har sedan helgen varit lite lugnare än vanligt så jag har haft lite koll på honom men han har hela tiden varit väldigt pigg så fort vi kommit ut så har avvaktat lite. Igår kändes han väldigt varm så tog tempen och då hade han 41 grader i temp så åkte genast in till veterinär med honom. Det var ungefär den sista diagnosen jag hade gissat på, han är ju ung, frisk och vältränad men förhoppningsvis betyder det att tillfrisknandet går fort. Då han var i förhållandevis bra skick så fick han följa med hem igen, fast med stränga order om att hålla honom under uppsikt och kolla allmäntillstånd och temp. Nu har febern äntligen gått ner till under 40.

Han har dålig aptit men färskfoder går bra, extrabra om man blir serverad i soffan :D
71296404_2671025929614295_5772310194692292608_n.jpg
Lillen, krya på sig!
 
Usch Tripp har fått lunginflammation :( Han har sedan helgen varit lite lugnare än vanligt så jag har haft lite koll på honom men han har hela tiden varit väldigt pigg så fort vi kommit ut så har avvaktat lite. Igår kändes han väldigt varm så tog tempen och då hade han 41 grader i temp så åkte genast in till veterinär med honom. Det var ungefär den sista diagnosen jag hade gissat på, han är ju ung, frisk och vältränad men förhoppningsvis betyder det att tillfrisknandet går fort. Då han var i förhållandevis bra skick så fick han följa med hem igen, fast med stränga order om att hålla honom under uppsikt och kolla allmäntillstånd och temp. Nu har febern äntligen gått ner till under 40.

Han har dålig aptit men färskfoder går bra, extrabra om man blir serverad i soffan :D
71296404_2671025929614295_5772310194692292608_n.jpg
Usch Tripp har fått lunginflammation :( Han har sedan helgen varit lite lugnare än vanligt så jag har haft lite koll på honom men han har hela tiden varit väldigt pigg så fort vi kommit ut så har avvaktat lite. Igår kändes han väldigt varm så tog tempen och då hade han 41 grader i temp så åkte genast in till veterinär med honom. Det var ungefär den sista diagnosen jag hade gissat på, han är ju ung, frisk och vältränad men förhoppningsvis betyder det att tillfrisknandet går fort. Då han var i förhållandevis bra skick så fick han följa med hem igen, fast med stränga order om att hålla honom under uppsikt och kolla allmäntillstånd och temp. Nu har febern äntligen gått ner till under 40.

Han har dålig aptit men färskfoder går bra, extrabra om man blir serverad i soffan :D
71296404_2671025929614295_5772310194692292608_n.jpg
Men lille Trippen då, vilket elände... ser ändå ganska nöjd ut. :love:
 
Åh så besviken jag blev nu. Helgens Trick dog-kurs är inställd (på grund av sjukdom). Började jobba heltid den här veckan så hade tagit ledigt imorgon och skaffat massa mat för helgen. Får kanske åka till sommarstugan istället...
 
Alltså oturshunden! Räckte inte med förra veckans uvi, nu blev han stucken av ett jäkla bi/geting också på kvällspromenaden. Försökte kolla lite efter gadden men alltså, på en ganska välpälsad aussie känns det ju dödfött. Oh, om nämnde jag att han drog i sig ett helt bregottpaket igår också? Det illamåendet var ju dock högst självförvållat :D
Men vilken otur han har! (förutom bregottpaketet då - det var bara mindre smart ;) :love: )
 
Usch Tripp har fått lunginflammation :( Han har sedan helgen varit lite lugnare än vanligt så jag har haft lite koll på honom men han har hela tiden varit väldigt pigg så fort vi kommit ut så har avvaktat lite. Igår kändes han väldigt varm så tog tempen och då hade han 41 grader i temp så åkte genast in till veterinär med honom. Det var ungefär den sista diagnosen jag hade gissat på, han är ju ung, frisk och vältränad men förhoppningsvis betyder det att tillfrisknandet går fort. Då han var i förhållandevis bra skick så fick han följa med hem igen, fast med stränga order om att hålla honom under uppsikt och kolla allmäntillstånd och temp. Nu har febern äntligen gått ner till under 40.

Han har dålig aptit men färskfoder går bra, extrabra om man blir serverad i soffan :D
71296404_2671025929614295_5772310194692292608_n.jpg

Hur gammal är han? Har han några andra symptom?

Floki hade också lunginflammation enligt vet när han var liten, men det var det inte.
 
Hur gammal är han? Har han några andra symptom?

Floki hade också lunginflammation enligt vet när han var liten, men det var det inte.
Han är snart 3 år. Han har feber och hostar lite ibland. Röntgen visade lite fläckar på lungorna. Tror att det utlöstes av att jag bytte foder till ett med för hög fetthalt, Tripp verkar inte tåla det, även prover på bukspottkörteln är bra. Men varje gång jag har givit honom fetare mat för att han är tunn händer det något! Nu slutade han äta helt så trodde att det var därför han var lite låg för att det var knas med magen igen. Han är dock aldrig dålig i magen.

Vad var det med Floki? Den där sjukdomen som jag inte kommer ihåg namnet på?
 
Han är snart 3 år. Han har feber och hostar lite ibland. Röntgen visade lite fläckar på lungorna. Tror att det utlöstes av att jag bytte foder till ett med för hög fetthalt, Tripp verkar inte tåla det, även prover på bukspottkörteln är bra. Men varje gång jag har givit honom fetare mat för att han är tunn händer det något! Nu slutade han äta helt så trodde att det var därför han var lite låg för att det var knas med magen igen. Han är dock aldrig dålig i magen.

Vad var det med Floki? Den där sjukdomen som jag inte kommer ihåg namnet på?

Hostar han så är det säkert rätt! :) Floki har autoimmun sjukdom men dom ville ha det till lunginflammation varje gång vi kommer in trots att han inte hostar.
 
Jag hittade en kattunge (typ 16 veckor uppskattade vi det till) för måååånga år sedan som bodde i hibiskuskrukan de första veckorna. Och dit släpade hon allt hon ville ha. Lite OT men jag kom bara att tänka på det nu. Hon hade troligen blivit utkastad ut en bil och bott i skogen ngn dag när hon hittade mig påväg från skolbussen. Lille kissen.
:rofl: Läste först att ni hittade den i krukan, det hade varit oväntat :laugh:
 
Var lite piggare i två dagar men nu åter sjuk. Var så uttråkad igår att jag ändå åkte en stund på rallykursen vi går just nu. Har lärt mig att inte träna hund sjuk. Jag blir irriterad när hon gör fel, även om det är sådant som är ganska nytt och inte sitter helt än. Och hon reagerar med att tappa fokus och dra en repa på plan då och då. Slutade med att vi mest tittade på.

Idag blir det soffan med live-streaming från EM i Heelwork-to-music att titta på medan hunden är på dagis
 
Jag träffade en magyar agar på morgonrastningen :bump: (och en korsning whippet/shar pei).

Men, jag gjorde bort mig fullständigt genom att först få för mig att det var en greyhound... Jag inser ju att 99% av människorna som ser hunden tänker just greyhound, men jag tyckte det var oerhört pinsamt att se fel. Han var visserligen kolsvart (jag har bara sett fläckiga och brindlade magyarer förut), ung och spretig i kroppen, sprattlig som fan och stod en liten bit bort. Men ja, jag kände ju på en gång att det var lite fel med greyhound, ändå kopplade jag inte att det var en magyar :o

Nåja. Matte var i alla fall jättetrevlig, mina damer blev oerhört glada av att se annan vinthund och nu har vi bytt telefonnummer för att kunna ses och ta en promenad så snart det passar oss båda. Det kan bli hur kul som helst :D

Det visade sig också att den magyar jag träffat mest ordentligt är hans mamma. Aysu sprang med henne på någon LC-träning förut när hon skulle springa ett licenslopp.
Magyar_agar_lc_1.jpg


dsc_7034.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
699
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
845
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 199
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 056
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp