Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår dag har bestått av sovmorgon, två timmar promenad i skogen (bl.a - transportsträckan dit är i tråkig asfaltsmiljö) och sedan träningstävlat startklasslydnaden. Börjar tro att vi kan skrapa ihop i alla fall några poäng när vi startar om ett par veckor, även om jag har svårt att tro att vi får godkänt resultat. Hon är duktig, loppan ❤️
 
Jag brukar inte skriva här, men vill dela med mig av detta för jag tycker det är så roligt :D

Jag håller på att lära min lilla kille att fnysa på kommando, det var väldigt roligt tydligen och nu håller han på och fnyser i lite olika situationer för att testa när det ger utdelning.

Tidigare ikväll satt jag i fåtöljen, han låg i mitt knä och snuttade på sin gosebäver (som vanligt) och tappade ner den på golvet (som vanligt). Då ställde han sig upp, tittade ner mot bävern och började fnysa som en liten tok flera gånger för att den skulle komma tillbaka till honom :rofl::love: Jag plockade upp den åt honom när han vände sig och tittade på mig (utan att fnysa - kändes rimligast så) och konstaterade att jag får jobba vidare med lära in signalen ordentligt :p

Bifogar en bild på min lilla kille, som jag inte har visat upp på buke innan :)
IMG_20191004_141039267.jpg
 
Igår sov jag ett par timmar efter att ha jobbat natt och så blev det långpromenad för Nessie och Nano när jag vaknade + lite slalomträning.
Nike var iväg med husse och tävlade i agility och fick vinst och pinne i hopploppet :banana:.

75446826_10218898758494205_3043174849670283264_n.jpg


Idag har Nano och husse sista kurstillfället på agility-kursen och på onsdag har jag bokat in hundsim och på lördag blir det tävling i agility för Nike igen.
 
Känns som att jag skriver var och varannan dag men asså :love: Så glad att allting bara klaffat med Ellis hittills... Vi hade lite knix med att kissa ute, men allt annat, hur han bara finner sig i situationer och hur han fullkomligt älskar mig! När man jämför med Riley och hur han var, så är ju Ellis något helt annat och det är klart jag saknar min toffelgubbe som älskade att sitta ute i naturen, rygg mot rygg, men samtidigt är det så skönt med Ellis, han är så glad, allting är ett äventyr och alla människor är nya kompisar.

Storebror Jamie fattar inte riktigt grejen med en valpis däremot och tycker att Ellis är dö-äcklig, men de blir nog kompisar sen när han vuxit till sig lite! :p
 
Flyttar hit ett äldre inlägg från en annan tråd.


Någon månad efter att jag skrivit det där gick prästen och dog. Och hunden blev ÄNNU ensammare. Han fick fortfarande mat men inte mycket sällskap.
Detta gjorde att ingen riktigt uppmärksammade att han var sjuk. Han hade ett bråck stort som en mindre vattenmelon i rumpan.
Men till slut tog ett par engagerade lokalbor tag i det, ordnade fundraising via fb för veterinärvård och i september-oktober opererades han tre gånger. Han slapp shelterliv, fick bo hos någon av lokalborna under tiden, en av dem är en brittisk expat som skrev om honom på sin fb. Där uppmärksammades han av en av hennes vänner hemma i England - och hos henne landade han i går kväll för att få stanna resten av livet. :heart
Alltså titta här, från fb i morse. 😍

64D2D650-C6EF-427B-AEBD-262CD49172CD.jpeg
 
Jag har haft en dryg vecka ledigt sedan jag slutade mitt förra jobb, i morgon börjar jag mitt nya. Man borde ha lite ledigt emellanåt oftare :D
Floyd har haft en riktigt arbetsam vecka med en andjakt, två fasanjakter och två träningsdagar hos uppfödaren. Han ska få lite semester nu :D han var riktigt fin på dagens fasanjakt, han är en fröjd att jaga med när han är så lyhörd.
Finn har också fått jaga ett par dagar, dock bara på hemmamarken. Polletten har börjat trilla ner hos honom och i lördags gjorde han riktigt fina jobb.
Finast av allt var ändå i lördags, när Ladda fick vara lös i skogen för första gången sedan olyckan :love: hon trodde inte riktigt på mig först när hon först fick på pejlen och när jag sedan tog av kopplet och sa ”ut och sök!”, men sedan fick hon en sjujäkla fart :D
 
Uppfödaren har blivit sjuk så valptitten är framflyttad till okänt datum och jag spricker nästan av längtan här hemma. Värre än ett barn inför julafton!!
 
Bettys böld tömdes på 60 ml var :o Lilla pluttan. Då tyckte veterinären att det var mycket med 25 ml sist.

Antibiotika i 20 dagar och inflammationshämmande i 3 veckor. Hjälper inte det eller hon börjar krysta och få besvär innan dess blir det operation :( Så nu är det bara att hålla tummarna för det bästa möjliga utfall!
 
Bettys böld tömdes på 60 ml var :o Lilla pluttan. Då tyckte veterinären att det var mycket med 25 ml sist.

Antibiotika i 20 dagar och inflammationshämmande i 3 veckor. Hjälper inte det eller hon börjar krysta och få besvär innan dess blir det operation :( Så nu är det bara att hålla tummarna för det bästa möjliga utfall!
Håller tummarna :heart
 
Idag fick Ville hänga med på några ärenden och det slog mig återigen hur mycket enklare han är än huliganen. Ville hängde med in på arken zoo, kanske inte ett perfekt uppförande men helt okej, jag blev inte svettig och behövde inte be om ursäkt en enda gång.
 
Jag fick åka in akut med Corinne igår, hon var låg och allmänt dålig igår med smärtor, när hon hinkade i sig 5l vatten blev det Strömsholm med henne efter lite rådgivning.
Nu är hon hemma igen med smärtlindring och andra piller (hade en sömnlös natt med en hund som letade vatten), men eftersom det är mammas hund kan inte jag bestämma om en vidare utredning ska göras på henne.
Denna hund alltså, vet inte vad man ska ta sig till med henne, hon har nog haft väldigt diffusa problem hela livet mer eller mindre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
748
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
863
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 213
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 092
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp