Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick kela med världens härligaste Kelpie idag, passar alltid på när han är på klubben. Han heter Igor och är världens goaste och redigaste gamla kelpiekille :love: Han är typ brukschampion, lydnadschampion, hela köret. Han får mig alltid att bli lite mer sugen på kelpie nån gång :p
Har också varit sugen på kelpie. Bekväm storlek!
 
Bekväm storlek, menar du de som är 40 cm eller Igor med sina typ 60 cm? :rofl: De varierar extremt i storlek. Igor är en fin bjässe :love:

Alltså Floki är typ 58 cm/19 kg men känns liten jämfört med mina andra, han brukar sitta i mitt knä när jag sitter vid datorn. Tonto är väl inte så mycket större men mycket grövre och Rollo är ju groteskt stor. :D

Så allt mellan 40-58 är bekväm storlek om dom är nättare i kroppen.
 
Alltså Floki är typ 58 cm/19 kg men känns liten jämfört med mina andra, han brukar sitta i mitt knä när jag sitter vid datorn. Tonto är väl inte så mycket större men mycket grövre och Rollo är ju groteskt stor. :D

Så allt mellan 40-58 är bekväm storlek om dom är nättare i kroppen.
Jag måste säga att Asni's ca 49 cm och 14,5 kg är en vääääldigt bekväm storlek :D Speciellt inom agility, maxhög largehund som inte väger så mycket, men inte så lite att hon blir fladdrig och tunn.
 
Igår cyklade jag Nessie själv som ville köra fullt ös medvetslös hela rundan helst och sen en betydligt lugnare runda med Nano och Nike.
Idag åkte vi och simmade och körde vibb på ett nytt ställe då vi passande nog hade tre present kort på prova - på sim och vibb som vi vunnit på KM tror jag. Det gick superbra och det lutar åt att vi skaffar klippkort där då det var lite billigare och att köra vibb efter simningen ingick och verkar smidigt.

Nano (mas), Nike (lilla Grå) och Nessie (corgin) på vibben, perfekt att alla får plats samtidigt 😁:
IMG_20191106_152916.jpg
 
Fick kela med världens härligaste Kelpie idag, passar alltid på när han är på klubben. Han heter Igor och är världens goaste och redigaste gamla kelpiekille :love: Han är typ brukschampion, lydnadschampion, hela köret. Han får mig alltid att bli lite mer sugen på kelpie nån gång :p

Åh Igor 😍 Han är verkligen en goding.
 
Såg en hund ramla ut genom ett fönster idag. Lyckligtvis stod där under 4 fantastiska människor med en filt som dämpade fallet. Förra gången gick det inte lika bra.

Och tiken blev påsprungen av en bekants hund förra veckan och blev halt. Sen gick det över, tills idag så nu sitter jag med en klump i magen. Orkar inte mer nu.
 
Gissa vem som vaknade till en hemsk stank imorse. 🤢

Hade varit i en av hundrastgårdarna häromkring dagen innan. Efter att han släpptes in så verkade han få nos på något - massvis med (antar) tappade hundgodisbitar! Inte några stycken, utan många och utspridda över ett större område! Kunde inte få tag i honom utan sprang runt och åt så mycket han kunde. Min hund har ju en mag- och tarmsjukdom som går på specialdiet och får absolut inte äta vad som helst. Som förväntat diarré i hela hallen och köket. :meh: Att man inte ska kunna gå till en hundrastgård utan att det ska ligga massor med godis överallt! Han mår mycket bättre nu och brukar återhämta sig snabbt tur nog, men känns rätt så trist att att han ska behöva må dåligt i onödan för att folk spiller saker överallt.
 
Senast ändrad:
Såg en hund ramla ut genom ett fönster idag. Lyckligtvis stod där under 4 fantastiska människor med en filt som dämpade fallet. Förra gången gick det inte lika bra.

Och tiken blev påsprungen av en bekants hund förra veckan och blev halt. Sen gick det över, tills idag så nu sitter jag med en klump i magen. Orkar inte mer nu.

Fattar inte hur hon vågar lämna hundarna hemma själva med öppet fönster igen efter vad som hände i somras... 😭
Läste att den eventuellt öppnat själv dock, men vet i fan...
 
Såg en hund ramla ut genom ett fönster idag. Lyckligtvis stod där under 4 fantastiska människor med en filt som dämpade fallet. Förra gången gick det inte lika bra.

Och tiken blev påsprungen av en bekants hund förra veckan och blev halt. Sen gick det över, tills idag så nu sitter jag med en klump i magen. Orkar inte mer nu.
Oj, hur hann dom få ordning på filten? Bra jobbat!

Jag har en fd vän som har förlorat två hundar pga hoppat ut genom fönstret.. En är klumpigt men hur sjutton kan man inte lära sig något av det..
 
Fattar inte hur hon vågar lämna hundarna hemma själva med öppet fönster igen efter vad som hände i somras... 😭
Läste att den eventuellt öppnat själv dock, men vet i fan...

Men vad är det för människor? Jag vågar inte ens öppna fönstret när jag är hemma utan att sätta kompostgaller för. Skulle aldrig ens komma på tanken att ha balkongdörr eller fönster öppet när hundarna är själva O_o
Då har jag inte ens hundar som någon gång ens visat intresse för ett öppet fönster...

Om hunden kan öppna fönster själv kan man enkelt ta bort handtaget. Våra fönster har handtag som man sätter i och sen tar ut igen när man vill öppna/stänga. Antar att det är tänkt som något barnlås från början.
 
Fattar inte hur hon vågar lämna hundarna hemma själva med öppet fönster igen efter vad som hände i somras... 😭
Läste att den eventuellt öppnat själv dock, men vet i fan...
Nej, jag vet.. Känner hur ögonen dras dit varje gång nu och en lättnad när fönstret ät stängt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
722
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
850
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 210
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 080
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp