Den gula ankungen?

Sv: Den gula ankungen?

Jag har inte sett till den sen sist.. :( men jag håller utkik!
De kanske har gömt sej i vassen när jag varit där? Det är många (ouppfostrade) hundar i det här området som kanske har skrämt iväg dem?
 
Sv: Den gula ankungen?

Buuuu för hundarna isf! Hoppas den visar sig snart :D
Den där badankan kommer bli något alldeles speciellt, det känner jag på mig!
 
Sv: Den gula ankungen?

NYHETER !!!! :bump: :bump:


När jag var ute med hunden idag såg jag dem, insåg att jag inte ens hade mobilen med mej, så jag kutade hem som en dåre och fick fatt i den "riktiga" kameran! :D

Så stora de har blivit! Det låg två högar med ungar. Badankan var större än ungarna i sin grupp, men den andra gruppen såg ut att vara i samma storlek som badankan.

ankan006.jpg

ankan003.jpg

ankan002.jpg

ankan005.jpg


Som ni (förhoppningsvis) ser på bilderna så har den lite mörkare fjädrar på bakpartiet. Brukar ankor ha det?

Enjoy the Badanka! :banana:
 
Sv: Den gula ankungen?

Mina föräldrar brukar få ankungar från en uppfödare (gräsänder alltså), som sätts i en sjö hemma hos dom och det brukar nästan alltid finnas en eller två vita med bland dom. Jag vet inte exakt vad det beror på, men är ganska övertygad om att det är en gräsand i alla fall, för när de växer till blir de mer o mer likt vanliga fast ljusare i färgen eller nästan vita fast med enstaka grå/bruna fjädrar.
 
Sv: Den gula ankungen?

Det kanske faktiskt är en mutation? Dock inte särskilt fördelaktig och därmed syns den inte så ofta?
 
Sv: Den gula ankungen?

Ja, jag tror faktiskt på mutationsteorin. Det finns ju vita varianter av de flesta djurslag, väl?

Jag uppdaterar igen så snart jag ser den! Familjen verkar inte vara sådär jätteintresserad av att visa sej..
 
Sv: Den gula ankungen?

Det är nog som andra skriver en vit gräsand. Jag har aldrig sett några ankor med olika färger.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 251
Senast: Snurrfian
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 647
Senast: Kiwifrukt
·
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 835
Senast: Zpunk
·
Hemmet Jag har en fråga angående min hyreslägenhet. Jag och min sambo flyttade från en lägenhet inne i centrum till en större lägenhet ute på...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 773
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Dejtingtråden del 37
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp