Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 709
  • Visningar Visningar 57 624

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Förrådet som är i lägenheten är i rätt dåligt skick med massor av hål i väggarna. Så det får snickaren fixa. Men sen är frågan. Måla ljust som resten av lägenheten, eller måla mörkt som sovalkoven?
...
I min första lägenhet (som jag tog osedd pga. väldigt långt bort) i nya staden var klädkammaren typ "plastpåsmålad" i djup lila på två väggar, djup vinröd på en och ett hörn i guldfärg!
Undrar just vad föregående hyresgäst hade haft för sig! :confused:

Jag bestämde mig även för att skippa schäslong på soffan. Det funkar inte riktigt när den står så nära sovalkov och ingång till hallen. Men jag tror det blir en fotpall istället, så har jag nästan som en schäslong ändå, men en flyttbar sådan med plats för förvaring. Ska bara mäta för att bestämma om det blir två- eller tresitsig. För givetvis glömde jag måttbandet hemma.

Sen klurar jag på om det kan funka med bokhyllor bakom soffan eller om det kommer se dumt ut.

Jag vill vara lite lat denna gång och beställa från ikea med hemleverans + montering och då skulle det vara skönt att beställa allt samtidigt.

Sen måste jag klura på om denna blir kvar eller ska slängas. Enligt säljaren hörde den till lägenheten…

IMG_8926.webp

Jag bestämde mig även för att skippa schäslong på soffan. Det funkar inte riktigt när den står så nära sovalkov och ingång till hallen. Men jag tror det blir en fotpall istället, så har jag nästan som en schäslong ändå, men en flyttbar sådan med plats för förvaring. Ska bara mäta för att bestämma om det blir två- eller tresitsig. För givetvis glömde jag måttbandet hemma.

Sen klurar jag på om det kan funka med bokhyllor bakom soffan eller om det kommer se dumt ut.

Jag vill vara lite lat denna gång och beställa från ikea med hemleverans + montering och då skulle det vara skönt att beställa allt samtidigt.

Sen måste jag klura på om denna blir kvar eller ska slängas. Enligt säljaren hörde den till lägenheten…

Visa bifogad fil 184048
Älskar sådana hyllor, supersmidiga att hantera och rymmer massor. Dessutom tycker jag de är snygga.

Visa bifogad fil 184048
Kan du ha den i förrådet? För grejer du vill kunna nå smidigt. Eller i lägenheten tills du vet vad du egentligen vill ha.
Annars hade jag lagt ut den billigt för försäljning, borde säljas fort och folk som ska betala brukar vara bättre på att dyka upp än om det skänkes (enligt min erfarenhet)

Kan du ha den i förrådet? För grejer du vill kunna nå smidigt. Eller i lägenheten tills du vet vad du egentligen vill ha.
Annars hade jag lagt ut den billigt för försäljning, borde säljas fort och folk som ska betala brukar vara bättre på att dyka upp än om det skänkes (enligt min erfarenhet)

Förrådet är i lägenheten, så det är enkelt att flytta iaf. :)

Okej… Jag får helt enkelt fota förrådet när målaren och snickaren är klar, så får vi klura ihop vad som är smartast att köpa in.

Kompisen ville att jag skulle ta bort garderoberna i hallen så det blev luftigare, eftersom jag hade en klädkammare. Tills jag förklarade att det rummet är enda förrådet jag har att ha grejer i. ;)

Men köket är större än mitt (ovanligt) stora kök jag har idag, så där ryms såklart också grejer. Sen är jag minimalist och vill inte samla på mig en massa saker. Men kanske en julgran eller lite mer böcker om det finns plats.

Förrådet som är i lägenheten är i rätt dåligt skick med massor av hål i väggarna. Så det får snickaren fixa. Men sen är frågan. Måla ljust som resten av lägenheten, eller måla mörkt som sovalkoven?

En annan sak som märktes nu när alla möbler var borta är att det inte finns några lister i sovalkoven. Ser såklart dumt ut nu när det är tomt, men det kanske är lika bra att inte ha lister så sängen verkligen ryms?

Så mycket att fundera på och enda bilderna jag tog var såna här:

Visa bifogad fil 184045
Om du inte märkte att listerna saknades när det stod en säng där så skulle jag inte bry mig om att sätta dit några nu. Onödigt jobb, tänker jag :) .

Om du inte märkte att listerna saknades när det stod en säng där så skulle jag inte bry mig om att sätta dit några nu. Onödigt jobb, tänker jag :) .

Gillar hur du tänker. ;)

Alltså jag får verkligen kämpa för att inte åka dit med en massa grejer och sova där inatt. :eek: Jag vill inte behöva vänta på städning och målare… Fast jag VET att det blir mycket bättre att vänta. ;)

Hade precis samma känsla när jag flyttade in i nuvarande lägenhet, jag ville inte åka därifrån…

Visa bifogad fil 184048
Den hade jag ställt i klädkammaren/förrådet. det är en sådan hylla

Hej och hå vilket strul. :banghead: Skulle möta upp städet kl 9, men ingen dök upp. Gav upp efter tjugo minuter. Enligt säljaren var de där precis efteråt. De skyllde på nåt slags vägarbete som jag inte märkte av (åkte till lägenheten en väg och därifrån en annan). Nu ska säljaren hämta upp nyckeln av mig och fixa så de kommer och städar. Får se hur det ser ut sen… ;)

Men positivt är att det finns 72 h parkering precis utanför lägenheten, så jag behöver inte gå långt sen när jag ska kånka grejer. Fotade även var soffan ska vara. Tror den ryms faktiskt!

IMG_8929.webp

Däremot är jag tveksam till om jag kan ha bokhyllor till vänster, känns som det blir fult med de där rören som går? Så kanske skrivbordet till vänster och bokhyllor till höger?

IMG_8933.webp

Det är galet många skruvar och spikar i väggarna, jag hoppas den stackars målaren får loss alla. :crazy:

Får du inte parkera nära dörren just vid flytt?

Nä, det finns inga såna platser. Tror aldrig jag flyttat till ett ställe där det varit anpassat för flytt, sist fick en person stå och vakta bilen då det var förbjudet att stå på området och (givetvis) inga gästparkeringar.

Nä, det finns inga såna platser. Tror aldrig jag flyttat till ett ställe där det varit anpassat för flytt, sist fick en person stå och vakta bilen då det var förbjudet att stå på området och (givetvis) inga gästparkeringar.
Nä finns platser. Men vi har parkerat utanför dörrarna just vid flyttar...

Nä finns platser. Men vi har parkerat utanför dörrarna just vid flyttar...

Alltså jag svarade på om det fanns såna platser vid den här lägenheten. Vilket det inte finns. Sen har jag själv aldrig flyttat till nåt ställe som haft bra plats för när man flyttar in/ut, men såklart kan det finnas såna platser på andra ställen i Sverige.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur vet man om man ska flytta eller bo kvar?
  • Första natten i lägenheten
  • Att hitta ett hem, del 1
  • Att hitta ett hem, del 2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII

Barn

Hund

Katt, Andra Djur