Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 709
  • Visningar Visningar 57 623

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Mäklaren hörde av sig, då en kollega tydligen ska sälja en annan etta i föreningen. Happ… Hon ville att vi skulle sänka priset nu, men det tycker jag är på tok för tidigt. Det kan vi väl göra i augusti om ingen köpt innan dess?

Så sugen på att åka förbi nya lägenheten också, men vill inte störa målaren. Kanske vågar jag mig dit ikväll…

Mäklaren hörde av sig, då en kollega tydligen ska sälja en annan etta i föreningen. Happ… Hon ville att vi skulle sänka priset nu, men det tycker jag är på tok för tidigt. Det kan vi väl göra i augusti om ingen köpt innan dess?

Så sugen på att åka förbi nya lägenheten också, men vill inte störa målaren. Kanske vågar jag mig dit ikväll…
Hon gynnas av att sälja snabbt, men hon är anlitad av dig. Stå på dig om du inte vill sänka priset än!

Äh, åk bara! Du stör säkerligen inte målaren :) !

Jag hamnade på Jula istället. Blev kär i alla fontänerna. :love: Men om de har led-ljus i sig, kan inte det störa binen?

IMG_8997.webp

Vilken hetsig mäklare! Min har bara legat ute typ två veckor längre än din och det är bara att vänta tänker jag. Ingen stress och panik, det lönar sig aldrig.

Jag hamnade på Jula istället. Blev kär i alla fontänerna. :love: Men om de har led-ljus i sig, kan inte det störa binen?

Visa bifogad fil 184307
Att led-ljuset skulle störa bina är ingen risk vill jag påstå (har själv haft bin under några år), däremot är drunkningsrisken stor om vattnet är djupt utan stenar i eller annat där bina kan stå. Den grå fontänen närmast i bild ser ut att kunna vara lagom djup men vattnet kanske rör sig för snabbt.

Det är ju annars en bra grej att ordna vatten åt bina och andra insekter... men mindre bra om de drunknar 😅 Man kan enkelt göra en bivattnare , men då utan rinnande vatten.

Att led-ljuset skulle störa bina är ingen risk vill jag påstå (har själv haft bin under några år), däremot är drunkningsrisken stor om vattnet är djupt utan stenar i eller annat där bina kan stå. Den grå fontänen närmast i bild ser ut att kunna vara lagom djup men vattnet kanske rör sig för snabbt.

Det är ju annars en bra grej att ordna vatten åt bina och andra insekter... men mindre bra om de drunknar 😅 Man kan enkelt göra en bivattnare , men då utan rinnande vatten.

Ja, bivattnare har jag haft tidigare när jag haft uteplats. Min tanke var om det går att addera stenar till fontänen, men det kanske blir för strömt ändå.

Ett alternativ är att ha både en liten fontän (jag gillade den längst till vänster som knappt syns) och en bivattnare.

Ja, bivattnare har jag haft tidigare när jag haft uteplats. Min tanke var om det går att addera stenar till fontänen, men det kanske blir för strömt ändå.

Ett alternativ är att ha både en liten fontän (jag gillade den längst till vänster som knappt syns) och en bivattnare.
Det borde funka, med lite stenar i 😊

Var förbi lägenheten för att hämta ut ett paket (gångavstånd till utlämningsstället som också är en kiosk. Lyx! :love: ) och kunde inte motstå att kika in.

Är sååå galet nöjd! Måste bara komma ihåg att ta med mig mer toapapper, målaren har nästan använt upp hela rullen. :laugh:

IMG_9009.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur vet man om man ska flytta eller bo kvar?
  • Första natten i lägenheten
  • Att hitta ett hem, del 1
  • Att hitta ett hem, del 2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka