Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 709
  • Visningar Visningar 57 623

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Lite roligt hur annorlunda färgen ser ut i ljuset i köket. Nu längtar jag efter att sovalkoven blir klar också!

IMG_9010.webp

Nu är soffan beställd. Ändrade leveransdatum så målaren med största sannolikhet är klar. Däremot kommer klädseln inte förrän i juni. Suck. Skulle tänkt till och beställt tidigare, men jag var så osäker på om jag skulle ha två- eller tresitsig. Det blev tresitsig så jag kan ligga i soffan om jag vill + en fotpall att använda lite som en schäslong.

Vill flytta nuuuu! Men försöker ta det lugnt. Snart, snart…

Träffade på snickaren i stallet idag. O_o När vi väl kommit på varifrån vi kände igen varandra ifrån så pratade vi lite lägenhet. Han trodde att målaren kanske var klar redan på tisdag. Jag blev såååå glad! Jag hade ställt in mig på två veckors jobb, med paus över sista april, dvs att målaren skulle vara klar typ 5 maj.

Nu kan jag börja flytta grejer redan i mitten på nästa vecka. :banana:

Snickaren höll med mig om att kaklet i köket skär sig lite mot den blåa väggfärgen, men han tyckte att jag skulle våga måla kaklet själv. Får se hur många år det tar tills jag vågar. ;)

Träffade på snickaren i stallet idag. O_o När vi väl kommit på varifrån vi kände igen varandra ifrån så pratade vi lite lägenhet. Han trodde att målaren kanske var klar redan på tisdag. Jag blev såååå glad! Jag hade ställt in mig på två veckors jobb, med paus över sista april, dvs att målaren skulle vara klar typ 5 maj.

Nu kan jag börja flytta grejer redan i mitten på nästa vecka. :banana:

Snickaren höll med mig om att kaklet i köket skär sig lite mot den blåa väggfärgen, men han tyckte att jag skulle våga måla kaklet själv. Får se hur många år det tar tills jag vågar. ;)
Det är INTE svårt att måla på kakel så det fixar du helt säkert :up:

Kunde inte motstå att filma lite idag. :)

Kom ihåg att jag skulle fota etikett till @skiesabove gick ut och mätte uteplatsen (562x315 m) och sen hade jag helt glömt bort att fota. Hopplöst… Men jag ska dit på onsdag igen med grejer till förrådet (det är färdigt förutom att hyllan ska in).

Idag tyckte jag inte kaklet skar sig lika mycket. Hm…

Nu börjar det roligaste! Har ritat upp uteplatsen och placerat ut en soffa jag funderar på att köpa. Den ryms dock inte i gruset, därav placering. Ska mäta mer på onsdag, så jag kan placera ut fönster och dörr på skissen. :love:

IMG_9059.webp

Blä, jag tror min mäklare har skrämt bort en intresserad köpare. :( Ska inte gå in på detaljer, men om man inte har lånelöfte tar det väl ändå några dagar att få det? Suck.

Mäklaren ville sänka priset nu, jag sa ifrån. Lägenheten har legat ute en månad, inklusive över påsken. Jag tycker det är för tidigt att sänka priset, speciellt som jag redan förlorar på försäljningen.

Blä, jag tror min mäklare har skrämt bort en intresserad köpare. :( Ska inte gå in på detaljer, men om man inte har lånelöfte tar det väl ändå några dagar att få det? Suck.

Mäklaren ville sänka priset nu, jag sa ifrån. Lägenheten har legat ute en månad, inklusive över påsken. Jag tycker det är för tidigt att sänka priset, speciellt som jag redan förlorar på försäljningen.
Men tar hon upp det med fem dagars mellanrum. Har du inte redan sagt att du vill vänta tills antagningarna till universiteten släppts? Det känns väldigt tjatigt.

Det tar ju oftast minst en dag att få, men jag har nog aldrig behövt vänta längre än så. Sen kan det ju vara saker som stökar till det, tex en bodelning som behöver göras klart osv. Man kan inte ta handpenningslån om man bodelar hos en del banker.

Vänta till i sommar! Den mäklare jag använt vid både köp och en försäljning tar aldrig semester i juli för då säljer det så ”jävla bra” med liten insats (oftast utan visning) till de som kommit in på universitetet här. Och då bor jag iofs i en stad med universitet, men ingen utpräglad studentstad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur vet man om man ska flytta eller bo kvar?
  • Första natten i lägenheten
  • Att hitta ett hem, del 1
  • Att hitta ett hem, del 2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka