Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 709
  • Visningar Visningar 57 622

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Nu ligger jag i soffan. :love: Alla kuddar är inte färdiga, men jag måste lämna lägenheten för att äta. Snyft. Måste nog starta igång kyl och frys snart.

Fick fota lite konstigt med fokus på golvet för att väggen inte skulle se vit ut. Tycker färgerna passar så bra ihop!

Visa bifogad fil 185251
Vi älskar våran soffa i samma färg 😊 Problemet är att vårt nya vardagsrum har samma färg på väggarna så antingen måste soffan bort eller så får vi måla om🙈 Köpte soffan när jag separerade från min dåvarande sambo och sedan har den fått följa med.

Återigen skulle jag vara i lägenheten i flera timmar. Återigen blev det ändrade planer och krångel så det blev bara en kort sväng. Känns liksom som att jag aldrig får vara där. :arghh:

Men kompis planterade blommor i soligaste hörnet iaf. Förhoppningen är att den stora lila blomman (som knappt syns) ska klättra på staketet. Sen ska jordgubbarna bli marktäckande runt hela krukan. Vi får se hur det går. ;)

Blev även en ljuvlig lavendel som jag inte riktigt hittat rätt plats för ännu.

IMG_9192.webp

Krukan är alltså över 60 liter men ser liten ut på bilden…

Vilken fin blå tråd du kör med :)

Edit: istället för råd tråd menar jag

Jag inser att den här lägenheten är första stället som jag valt. Jag har flyttat massor i mitt liv, men alltid flytt från nåt, inte längtat till. Det här är första gången och det är en helt otrolig känsla också att jag får göra som jag vill. Tidigare har andra lagt sig i en massa eller så har det varit hyresrätt så jag har fått acceptera att det iaf är bättre/lugnare än tidigare ställe.

Här får jag tid att fundera på vad jag vill, vad som är viktigt för mig. Det är en spännande resa, men jag tror jag gör klokt i att inte göra allt ”perfekt” direkt, utan liksom suga på karamellen lite. Kanske är det även därför det varit bra att få vara i lägenheten så lite sen tillträdet, just för att skapa en känsla av längtan.

Nu ska jag strax åka hem och sova i gamla lägenheten, efter att ha varit här i tre timmar. Det är nog rekord och jag vill egentligen inte lämna. Men snart får jag vara här hela tiden. :heart

När planerar du att sova första natten?

Det dröjer. Kanske att jag sover en natt i soffan bara för skojs skull. Men jag måste ha gardiner innan jag sover där och slå på kyl och frys.

Om gamla lägenheten inte säljs i augusti så kommer jag flytta permanent till nya lägenheten i september. Så senast september blir det sova i lägenheten.

Men jag har rätt mycket annat kommande veckor, så ett besök för inköp av gardiner lär tyvärr dröja. Allt ska som vanligt hinnas med i maj och juni. ;)

Det dröjer. Kanske att jag sover en natt i soffan bara för skojs skull. Men jag måste ha gardiner innan jag sover där och slå på kyl och frys.

Om gamla lägenheten inte säljs i augusti så kommer jag flytta permanent till nya lägenheten i september. Så senast september blir det sova i lägenheten.

Men jag har rätt mycket annat kommande veckor, så ett besök för inköp av gardiner lär tyvärr dröja. Allt ska som vanligt hinnas med i maj och juni. ;)
Varför flyttar du inte till nya, låter som du trivs bättre där?

Men jag kanske känner annorlunda när allt som är nerpackat är flyttat till nya lägenheten och jag fått ordning på gardiner och liknande. Men just nu blir det enklast i mitt liv att inte flytta allt i ett svep. Stressen är redan alldeles för hög för mitt eget bästa (händer en massa som inte passar att skriva om på buke).

Behöver sälja gamla lägenheten först. Möblerna som är där behöver vara kvar. :(

Räcker det inte med att låta folk titta på de stylade bilderna från när lägenheten var möblerad? Du ska inte behöva bo kvar om du inte vill.

Om du ändå väntar in terminsstarten så borde det väl fungera fint att flytta redan nu? Studenterna som vill köpa kan ju komma från en annan del av landet och någon kanske tom tar den osedd? 🙂

Jag förstår varför mäklaren pushar för att lägenheten ska vara möblerad men låt inte det avgöra när du ska flytta in i nya lägenheten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur vet man om man ska flytta eller bo kvar?
  • Första natten i lägenheten
  • Att hitta ett hem, del 1
  • Att hitta ett hem, del 2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka