Den siarlösa ulvleken

Nja ja jo ibland :p om det är jämnt behöver ju goda samla rösterna, och om det är väldigt spridda röster är det ju bra om goda vågar lägga avgörande röster istället för att onda gör det (men då innebär det ju inte samla rösterna).
Så du tycker inte fio är en bra kandidat att rösta på?
 
Samtidigt är det väl lite skumt att rösta på någon som är visar sig vara god? Tänker jag? I och för sig lite tidigt i leken kanske. Men jag kanske tänker fel här :D

Edit, alltså jag menar att som fårulv vill man vill absolut inte bli granskad vilket man lär bli om man lägger en öppen röst på en god som åker ut?
Nej det är knappast skumt, goda röstar jämnt på goda.
 
Eftersom jag vet min egen roll och att jag inte har vinkat så väljer jag att rösta på fio. Dessutom tror jag inte att svarta fåret tjänar på att vinka nu och ev. avslöja sig och lyan och jag tycker min teori om det är ganska smart och därav ulvigt av Fio att inte ha nån egen teori.
Ändrar mig möjligen senare om något annat framkommer eller för att rädda mig själv.

Harrysen röstar på Fio

Va fan. Läser ikapp leken och skulle precis skriva exakt det du skrev 😝
Alltså att din teori var smart.

Jag är lite för heffaklumpens tankar just nu och om jag inte missminner mig brukar Niyama säga att det är bra om goda samlar sina röster så inte ulvarna kan styra.
Öppen för ändringar, men just nu: Kilauea röstar på fio

Igår så funderade jag på Fio men valde LenaH till slut. Men jag håller med Heffaklumpen nu och jag tyckte Harrysen made a good point igår. Dessutom har Fios inlägg varit ganska tomma på egna teorier.
Och som Kilauea skriver så bättre samlat.

Jfrelin röstar på Fio

min kompis häst har skadat sig svårt i hagen nu ikväll så osäker på om jag kommer in mer ikväll 😭
 
Nja ja jo ibland :p om det är jämnt behöver ju goda samla rösterna, och om det är väldigt spridda röster är det ju bra om goda vågar lägga avgörande röster istället för att onda gör det (men då innebär det ju inte samla rösterna).

Precis, drev där alla röstar på samma ger ju inte så mycket att nysta vidare från så tidigt i leken är de ju inte heller att föredra.
 
Har läst allting utan att få mycket klarhet. Tänker gå på Kilaueas spår som går efter Heffaklumpens teori. Heffa kanske må vara en gullig rosa elefant som @Harrysen säger men får inte en ulvkänsla därifrån. Samlar därför min röst.

Glimra röstar på fio
 
DL2
18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på fio
20.10 Kilauea röstar på fio
Jfrelin röstar på fio
Glimra röstar på fio


fio 4
qitis 1


Sitter med mobilen så ser inga klockslag nu. Men än så länge gott om tid till DL… ville bara uppdatera listan så att det blir mindre risk att någon röst faller bort senare…
 
Det finns inte mycket info i leken så det är jättesvårt att veta vem jag ska rösta på, åh ena sidan är jag inte säker på något och det känns fel att gå med i ett drev åh andra sidan är det det enda spår vi har, att ulvarna kan ha skyddat någon, då är BSF, Fio Harrysen mina kandidater. Jag tycker inte riktigt om drevet mot fio, det känns lite lätt och Harrysen har jag inte ulvvibbar från vilket jag brukar.

Sen har Q onekligen betet sig skumt i leken, men det gör hon jämnt. Jag tror min röst hamnar på BSF då det också är en som kan ha skyddats genom LenaHs lynch och är min andra kandidat.

Lobelia röstar på BSF
 
Jag känner mig osäker på om jag vill lägga min röst på Fio, känns som hon skulle kunna bli ett lätt offer nu.
Röstningen överlag gör mig skeptisk nu. Antingen är fio ett lätt offer av nån anledning, eller så är hon ond och då lär onda också rösta där nu.
 
Jag står fortfarande för min röst på fio igår och utifrån hur röstningen utvecklade sig blev hon knappast mindre trolig som ulv men jag blir ändå lite osäker när alla plötsligt lägger sina röster där. Kanske blev det lite väl mycket prat om att samla röster och att våga avgöra eller så är det något lurt på gång :cautious:.
 
Jag blir också lite spooky nu med alla röster på fio ? Nog för jag tycker hon är skum men för mig är BSF så mycket skummare egentligen.

Inte minst pga hennes två röster på mig två dl på raken (då jag är lätt att misstänka tidigt pga jag ofta skriver mycket och lite rakt ut ibland utan stor eftertanke )

Qitis röstar på Blacksmithfarm
Tror att det var hon som skulle räddas igår om någon skulle räddas. Hon känns i vart fall inte god för mig oavsett
Vete fasen om jag vet vart det lämnar fio -men som sagt alla tidiga röster på henne nu känns inte bra
Men kan absolut ändra röst om något mer skumt framkommer.
Men. Nej gillar inte så många röster så fort i en lek utan sior och info.
 
Harrysen röstar på Kilauea.

Dels för att jag inte vill följa drevet mot Fio, trots att jag känner mig osäker på Fio som god. Dels för att hennes röst på mig kom väldigt snart inpå Fios och om Fio är ond skulle det kunna tyda på att Kilauae följer. Håller inte heller riktigt med om hennes tankar att fårulven röstat öppet på LenaH heller. Visst att jag vet att goda röstar på goda (och hoppas att jag inte är en av dem nu), men nja jag vet inte riktigt. Något som skaver lite.
 
Vilka räddade fio i det scenariot? Fio fick ju sista rösten 21.26?
Ja, men röst 1 och 2 fick hon 20.40 och 21.20. BSF fick sin första röst 21.22. Jag tänker att hon kanske blev räddad och att lyan försökte få ut BSF? Men som jag sagt tidigare under dagen kan det även varit tvärt om, BSF som blev räddad. Eller så är båda goda.

Jag är inte SÅ säker på fio och ja, jag blir faktiskt lite skeptisk över att flera följt min röst såpass "enkelt".
 
DL2
18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på fio
20.10 Kilauea röstar på fio
Jfrelin röstar på fio
Glimra röstar på fio
Lobelia röstar på Blacksmithfarm
qitis röstar på Blacksmithfarm
Harrysen röstar på Kilauea

fio 4
Blacksmithfarm 2
qitis 1
Kilauea 1
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 385
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 988
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 904
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 716
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp