Den siarlösa ulvleken

(lade till tiderna)

DL2
18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20: 27 Jfrelin röstar på fio
20:29 Glimra röstar på fio
20:40 Lobelia röstar på BSF
20: 50 qitis röstar på BSF
20:50 Harrysen röstar på Kilauea

fio 4
qitis 1
BSF 2
Kilauea 1
 
Ja, men röst 1 och 2 fick hon 20.40 och 21.20. BSF fick sin första röst 21.22. Jag tänker att hon kanske blev räddad och att lyan försökte få ut BSF? Men som jag sagt tidigare under dagen kan det även varit tvärt om, BSF som blev räddad. Eller så är båda goda.

Jag är inte SÅ säker på fio och ja, jag blir faktiskt lite skeptisk över att flera följt min röst såpass "enkelt".
Lobelia, Q och LenaH röstade på BSF. LenaH var god. Så gick Lobelia och Q samman för att rädda fio? Varför röstade de inte på nån som redan hade en röst då? LenaH hade ju röster och var uppenbarligen god? Hänger inte med i den teorin.
 
Lobelia, Q och LenaH röstade på BSF. LenaH var god. Så gick Lobelia och Q samman för att rädda fio? Varför röstade de inte på nån som redan hade en röst då? LenaH hade ju röster och var uppenbarligen god? Hänger inte med i den teorin.
Jag vet inte varför de röstade som de gjorde. Och jag känner att jag inte hänger med i mina egna tankar längre… 🤪

Men min röst var lite "många bäckar små". När jag la ihop allt så landade det på att jag kände mig mest misstänksam mot fio. Från min sida var det dock inte menat att någon av delarna, ensamt, skulle stå som motivering till rösten.

Men har du något bättre förslag på vem som är ulv? I så fall är jag öppen för att ändra.


Edit: Och som sagt. Jag känner mig skeptisk mot att flera snabbt och relativt enkelt följde efter min röst. Men vad vet jag, kanske kan det säga något? Fast just nu har jag inte hjärnkapacitet nog att börja fundera över det… men är som sagt öppen för att ändra min röst om du eller någon annan kommer med något bättre.
 
Lobelia, Q och LenaH röstade på BSF. LenaH var god. Så gick Lobelia och Q samman för att rädda fio? Varför röstade de inte på nån som redan hade en röst då? LenaH hade ju röster och var uppenbarligen god? Hänger inte med i den teorin.
Jag vill undvika att rösta i sista minuten och jag tycker den här teorin av Heffa skaver, den känns helt ologisk för mig.

Niyama röstar på Heffaklumpen

edit: Heffas citat kom inte med men går ju att klicka på mitt för att komma till det.
 
Jag är inte ulv eller svart får men jag kommer inte rädda mig ifall någon annan god lynchas som har en viktigare roll.
 
Ja, men röst 1 och 2 fick hon 20.40 och 21.20. BSF fick sin första röst 21.22. Jag tänker att hon kanske blev räddad och att lyan försökte få ut BSF? Men som jag sagt tidigare under dagen kan det även varit tvärt om, BSF som blev räddad. Eller så är båda goda.

Jag är inte SÅ säker på fio och ja, jag blir faktiskt lite skeptisk över att flera följt min röst såpass "enkelt".
Varför skulle jag lägga en andraröst på BSF 21:22 för att rädda fio när jag i så fall kunnat lägga en 3:e röst på LenaH eller Harrysen? LenaH var som sagt god.

Och sen är det tveksamt om jag skulle inse en fara för fio, hon fick sin andra röst strax före jag lade min.

edit: Alltså hur får du till det scenariot rent logiskt?
 
Ja, men röst 1 och 2 fick hon 20.40 och 21.20. BSF fick sin första röst 21.22. Jag tänker att hon kanske blev räddad och att lyan försökte få ut BSF? Men som jag sagt tidigare under dagen kan det även varit tvärt om, BSF som blev räddad. Eller så är båda goda.
Men det gjorde dom nog inte eftersom de har sin dolda röst och också använde den med största sannolikhet. Jag tycker detta skaver
 
Hur menar du att man som god utan info ska kunna skydda sig från att göra det?
Nej det kan man ju inte såklart. Lite svårt att formulera hur tankarna snurrar känner jag :D . Jag tänker nog som fårulv hade man kanske inte valt att rösta både öppet och dolt på Lena H? Jag kan ha fel där absolut, men jag tänker att det hade varit mer safe att rösta på helt annan?
 
Jag har verkligen ingen aning. Ser inte det skumma med Bsf.

Men att heffaklumpen skriver att jag bara upprepat andras åsikter i mina teorier skaver. Det är inte sant. Jag skrev ganska i början de olika scenarion efter Lena rök. Känns lite som heffa är ute efter mig. Därför

fio röstar på heffaklumpen
 
Enligt min tanke i inlägg #348 så tycker jag att detta är det som minst av allt hänger ihop. På samma sätt som jag inte begriper @Harrysen s tankar om att fårulven skulle ha lagt sin öppna röst på LenaH, det är imho i stort sett uteslutet.

Så för att samla ihop lite röster blir det nog så att
cirkus röstar på heffaklumpen
 
Men min röst var lite "många bäckar små". När jag la ihop allt så landade det på att jag kände mig mest misstänksam mot fio. Från min sida var det dock inte menat att någon av delarna, ensamt, skulle stå som motivering till rösten.
Nej jag såg att det var fler delar som gjorde att du landade på fio, men det känns så konstruerat hur den räddningen skulle skett.
 
Nu hände det ju ändå lite mer i röstningen, så jag går ändå tillbaka till det jag tänkte från början, att fio var den som var mest skum igår och med tanke på hur rösterna hamnade där LenaH troligen fick lyans dolda röst. Kanske för att rädda fio då hon var en av de som tidigt fick två röster. BSF kom så sent så frågan är om det hanns reagera på det och Harrysen tycker jag betett sig mindre misstänkt än fio.
Och sen dels tror jag faktiskt att det blir lättare att läsa ut något av dagens röstning om vi faktiskt får veta fios roll.

Gabby_Ossi röstar på fio
 
Finns ju inte jättemånga goda specialroller i denna lek.

Nej jag vet men ingen vet ju någons roll mer än att ulvarna vet om varandra. Känns ändå som ulvarna kan styra lite mer nu och jag har nästan levt till slutet i varenda lek på sistone.Jag vill inte medverka till att lyncha ängeln eller röstfifflaren.
 
Enligt min tanke i inlägg #348 så tycker jag att detta är det som minst av allt hänger ihop. På samma sätt som jag inte begriper @Harrysen s tankar om att fårulven skulle ha lagt sin öppna röst på LenaH, det är imho i stort sett uteslutet.

Så för att samla ihop lite röster blir det nog så att
cirkus röstar på heffaklumpen
Nej jag menar ju tvärtom. Jag ifrågasatte ju att Kilauea skrev det i detta inlägg:
DL1
16.32 cirkus röstar på
LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på Fio
21.02 Jfrelin röstar på
LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28
LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea

Om fårulven (den som röstar dolt) lagt bägge sina röster på LenaH (eftersom det inte finns någon spioninfo) så skulle det ge cirkus eller Jfrelin.

Om fio är ulv skulle även tex Glimra kunna se ut som om hon röstar där, men egentligen röstar dolt på LenaH.


Heffaklumpens röst på mig bortser jag ifrån. DL1 och hon har erkänt det var en dålig röst. Tycker även hon verkar tänka rimligt så vill inte hålla henne för luden just nu.

Qitis verkar lite uppgiven, men tycker ändå hon kommit med vettiga funderingar. Vet att q kan luras rejält, men inte den jag känner behöver granskas just nu i alla fall.

Mina tankar just nu.
 
DL2
18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20: 27 Jfrelin röstar på fio
20:29 Glimra röstar på fio
20:40 Lobelia röstar på BSF
20: 50 qitis röstar på BSF
20:50 Harrysen röstar på Kilauea
21:12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21:19 fio röstar på heffaklumpen
21:21 cirkus röstar på heffaklumpen
21:26 Gabby_Ossi röstar på fio


fio 5
qitis 1
BSF 2
Kilauea 1
Heffaklumpen 3
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 384
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 985
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 904
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 715
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp