Den siarlösa ulvleken

Om q är god, varför har ingen ond sett chansen att haka på min/a röst/er? "Alla andra" tidiga röster har fått "följare". Tillfällighet, eller är Q ond och det är därför?

Jag tänker alltså att onda gärna antingen gömmersig i ströröster eller hakar på någon som röstat på någon god. Så om Q är god, varför har ingen följt min röst? Typ.
Uppenbarligen har goda varit uppe för lynch så varför skulle onda följa just dig?
 
Plockar upp denna igen…

DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17.21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea

Lynchas: LenaH - bybo
Alla överlever natten

DL2

18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20.27 Jfrelin röstar på fio
20.29 Glimra röstar på fio
20.40 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20.50 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.50 Harrysen röstar på Kilauea
21.12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.19 fio röstar på heffaklumpen
21.21 cirkus röstar på heffaklumpen
21.26 Gabby_Ossi röstar på fio

Lynchas: fio - bybo
Käkas: Glimra - bybo




Vi som är kvar är:
1. Heffaklumpen
2. Harrysen
3. Blacksmithfarm
4. Kilauea
5. qitis
6. cirkus
7. Gabby_Ossi
8. LenaH - bybo
9. Glimra - bybo

10. Jfrelin
11. Niyama
12. fio - bybo
13. Lobelia



Och vi har röstat enligt följande:
Heffaklumpen:
Kilauea - fio
Harrysen: fio - Kilauea
Blacksmithfarm: qitis - qitis
Kilauea: Harrysen - fio
qitis: Blacksmithfarm - Blacksmithfarm
cirkus: LenaH - Heffaklumpen
Gabby_Ossi: fio - fio
Jfrelin: LenaH - fio
Niyama: Jfrelin - Heffaklumpen
Lobelia: Blacksmithfarm - Blacksmithfarm


… och fortsätter med mina tankar i ett nytt inlägg…
Noterar att Q och BSF har röstat på varandra två dagar i rad. Båda dagarna har BSF röstat först på Q och Q har sedan röstat på henne. Funderar lite på om det är två goda som hakat upp sig på varandra? Eller om det är en god och en ond? Eller två onda? Jag vet inte, det känns faktiskt lite för övertydligt för att sitta i lyan ihop… men "ulvar skulle aldrig" osv…

Sedan var det även som någon sa, att både Q och Lobelia röstat på BSF i DL1 och DL2. Båda dagarna har Lobelia röstat först, följt av Q några minuter senare. Åter igen funderar jag på om det kan vara två onda och i så fall kanske ett svart får. Men det känns också lite övertydligt när man väl ser det… å andra sidan… "ulvar skulle aldrig".

Sen har vi Kilauea, Jfrelin, Glimra och Gabby_Ossi som följde min röst på fio igår. Glimra blev käk inatt, så då har vi Kilauea, Jfrelin och G_O kvar. Jag upplever att framför allt Kilauea var väldigt snabb på att haka på min röst på fio och jag tycker att det var en väldigt enkel röstmotivering också (har den inte ordagrant i huvudet men jag tolkade den som att den mer eller mindre var baserad på min röst/teori). Därför funderar jag på om vi kanske har en ulv här? Det lär inte varit breaking news för lyan att fio och/eller BSF skulle ha relativt hög risk att bly lynchad igår. Så jag ser det inte som helt osannolikt att lyan kan ha suttit och väntat på att någon annan ska lägga första rösten, för att sedan haka på relativt snabbt.

Sen har vi Jfrelin och Glimra som också hakade på i röstningen mot fio, dessa två röster kom tätt, så oklart om Glimra hann se Jfrelins röst. Oavsett så vet vi ju nu att Glimra var bybo. Så då är det mer intressant att kolla på Jfrelin som jag ändå tycker gjorde lite försök till att få in en egen teori i rösten.

Ca 1h 10 min senare, några minuter innan DL, röstar G_O på fio. Vid det här laget hade fio 4 öppna röster, jag hade 3 och BSF hade 2. Beroende på vart fårulven röstat i tråden så var det, åtminstone teoretiskt, möjligt för mig att få fler röster än fio och då åka utan lottning (tex fårulvens öppna röst på fio och fårulvens dolda eller röstfifflarens extraröst på mig, eller fårulvens öppna på någon annan + 2 dolda röster på mig). Säger inte att det är det mest sannolika men rent teoretiskt var det möjligt. Det är även, i alla fall i teorin, möjligt att jag och fio hade lika många faktiska röster.

Så ur den synvinkeln så tycker jag faktiskt att G_Os röst spelade roll, även om det var den allra sista rösten för kvällen.

Nu hade G_O visserligen tidigare sagt att hon var misstänkssam mot fio, så att hon skulle rösta där var väl inte så konstigt. Men bara för att man sagt tidigare att man är misstänksam mot någon så är man inte friskriven från att kunna lägga avgörande röster (och ja, jag vet att vi inte vet om den var avgörande eller inte).

Detta får mig att fundera även på Gabby_Ossi. Eftersom jag vet min egen roll så vet jag att G_O inte försökte rädda mig/säkerställa att jag inte åkte genom sin röst på fio. Det vet hon också. Och lyan. Men ur lyans synvinkel så tänker jag att de kanske hoppades att någon annan skulle lägga förstarösten på fio/BSF för att sedan haka på? För att sen kunna misstänka mig för att ha startat röstningen mot fio och på så sätt få ännu en DL där lyan kan luta sig tillbaka. Eller så tänker jag helt galet?
 
Jag tycker BSF känns hal. Och Heffa är fortfarande misstänkt sen igår. Jag tror det gömmer sig någon eller några onda bland rösterna på fio. Frågan är ju bara vilka, känns som Heffa drog igång det men några följde lite väl enkelt vilket hon själv påpekat.
 
Uppenbarligen har goda varit uppe för lynch så varför skulle onda följa just dig?
För att de kan?🙈
För att mina röster kommit tidigt=tid att anpassa sina teorier har funnits.
För att sprida röster mellan ännu fler goda och göra det ännu svårare ändet redan är att utläsa ngt?

Har jag hakat upp mig på q ? Ja, kanske.
Men jag ser ett mönster i röstningarna som jag inte kan släppa riktigt.
 
Oj hoppsan O_o här var det några som var väldigt snabba att rösta på mig så fort det börjar skrivas funderingar om mig.
Börjar de onda visa sig nu ?
Framför allt Jfrelin som lägger första rösten pang bom direkt skaver för mig då hon också var med att rösta ut fio och verkligen är en jag funderade över imorse och visserligen förstår jag att det är mycket irl med vännens häst , men känns ändå väldigt enkelt att haka på så fort och lägga en röst på mig
Trodde ärligt jag skulle bli käk inatt men inser nu att de nog sparade mig för att de skulle försöka få mig lynchad idag
 
Och jag är osäker på hur mycket jag kommer hänga här, då jag behöver sova mer innan jobbet inatt.

Gör jag det enkelt för mig nu? Kanske, men det skaver ändå lite för mig när jag börjar se mönster.
Om q vore god, varför inte haka på och " stötta" mig? Som ulv vore det väl utmärkt? Mina röster har lagts tidigt, så möjlighet har funnits.

Nu ser jag att Jfrelin röstar där idag, vet inte var jag har henne, förutom att jag i alla fall inte kan se J som fårulv.

Blacksmithfarm röstar återigen på qitis
Men i så fall är ju din egen röst också en ströröst? Eller den kanske du inte räknar eftersom du lade den först?

Jag ser andra som jag tycker är skummare än Q just nu.

Och själv vågar jag inte utesluta någon s fårulv nu heller.
 
Men i så fall är ju din egen röst också en ströröst? Eller den kanske du inte räknar eftersom du lade den först?

Jag ser andra som jag tycker är skummare än Q just nu.

Och själv vågar jag inte utesluta någon s fårulv nu heller.
Ja jo. Tekniskt sett är den kanske det, även om jag mest tänker på ströröster som dr som läggs i senare delen av röstningen på någon som inte har en röst än.

Men LenaH hade 2 röster, jag och fio 3 var. Visst skulle det kunna vara så att en av rösterna på lenah inte räknades och att både den goda och onda dolda rösten låg på lenah, men i min värld är det.mindre troligt att det är så - alltså är.de.som röstade på lenah troligtvis inte fårulvar i min bok.
De kan iof ff vara onda...
 
Och vi har röstat enligt följande:
Heffaklumpen:
Kilauea - fio
Harrysen: fio - Kilauea
Blacksmithfarm: qitis - qitis
Kilauea: Harrysen - fio
qitis: Blacksmithfarm - Blacksmithfarm
cirkus: LenaH - Heffaklumpen
Gabby_Ossi: fio - fio
Jfrelin: LenaH - fio
Niyama: Jfrelin - Heffaklumpen
Lobelia: Blacksmithfarm - Blacksmithfarm
Ytterligare två noteringar är Gabby_Ossi som röstat på fio två dagar i rad. Och Jfrelin som bara röstat på bevisat goda.

Och nu blir det lite upprepning bara för att jag vill samla mina tankar lite. Sen har vi även Q och Lobelia har röstat på BSF två dagar i rad. Samt BSF har röstat på Q två dagar i rad (tre, med dagens röst, men det blir inom parentes eftersom DL inte varit ännu).

Sedan har vi mig och Harrysen som röstat tvärt emot varandra i DL1 och DL2.
Jag röstade på Kilauea i DL1 och fio i DL2 och hon röstade på fio i DL1 och Kilauea i DL2.

Jag vet inte om alltihop endast är sammanträffanden eller om det finns någon typ av planering/vink bakom. Men tänker väl då framför allt på BSF-Q och Q-Lobelia delen. Kanske möjligtvis Gabby_Ossi också som röstade på fio två dagar i rad (och nu blir det jättelångsökt här) för att "visa sig" och om hon i egenskap av svart får sedan skulle råka bli käk/lynchad så skulle vi tro att fio var en ulv (förutsatt att fio fortfarande var vid liv då). Som sagt, extremt långsökt. Men det var en tanke jag fick.
Jag vet som sagt vart jag har mig själv, så därför vet jag att Heffaklumpen-Harrysen delen endast är ett sammanträffande och inte någon vink åt något håll.
 
Jag tänkte nu: vilka sticker ut minst? Det är kanske där man borde kolla?

Edit : med tanke på tidigare resonemang om att Ulvarna tjänar på att absolut inte synas.

Edit igen, det gör de väl alltid men här kan ju vi goda liksom köra skutan rakt mot stupet och de kan haka på där det passar 😬
 
Oj hoppsan O_o här var det några som var väldigt snabba att rösta på mig så fort det börjar skrivas funderingar om mig.
Börjar de onda visa sig nu ?
Framför allt Jfrelin som lägger första rösten pang bom direkt skaver för mig då hon också var med att rösta ut fio och verkligen är en jag funderade över imorse och visserligen förstår jag att det är mycket irl med vännens häst , men känns ändå väldigt enkelt att haka på så fort och lägga en röst på mig
Trodde ärligt jag skulle bli käk inatt men inser nu att de nog sparade mig för att de skulle försöka få mig lynchad idag
Det är konstigt att det ser ut som det siats fast det inte kan ha gjort det. Känns som BSF och du kan vara två goda som hakat upp er på varann, för uppenbarligen har det inte siats. Jag tycker iofs BSF är skum men fattar inte skälet att jaga dig så mycket som ond.

Varför skulle just du bli käk och varför skulle just du lynchas?
 
Du tänker att BSF är god?
Inte nödvändigtvis, men jag ser att det kan tolkas så. Det var slarvigt formulerat av mig. Jag har visserligen funderat över om det var så att det var tre goda uppe för lynch i DL1 och att lyan helt enkelt hade kalas, men det är inget som jag vägt över till åt något håll om.

Vad jag menade var att eftersom fio och BSF var de som fick tre röster i tråden i DL1 så hade de båda två relativt stor risk att bli lynchad i DL2. Men jag ser att formuleringen "fio/BSF" förutsätter att båda två är goda, så BSF borde inte varit med alls i den meningen. Det jag ville framföra var i alla fall bara att både fio och BSF hade ungefär lika stor risk att bli lynchade i DL1.

Om det makes sense? Får inte riktigt till formuleringen i ord just nu.
 
Det är konstigt att det ser ut som det siats fast det inte kan ha gjort det. Känns som BSF och du kan vara två goda som hakat upp er på varann, för uppenbarligen har det inte siats. Jag tycker iofs BSF är skum men fattar inte skälet att jaga dig så mycket som ond.

Varför skulle just du bli käk och varför skulle just du lynchas?
Tja jag har två snabba röster på mig idag (känns som några vill Lyncha mig 😅)
Jag trodde att eftersom jag varit så lite misstänkt i leken att jag låg illa till att bli käk. That ’s it
Jag är mer lur på Jfrelin än BSF faktiskt
 
Det är konstigt att det ser ut som det siats fast det inte kan ha gjort det. Känns som BSF och du kan vara två goda som hakat upp er på varann, för uppenbarligen har det inte siats. Jag tycker iofs BSF är skum men fattar inte skälet att jaga dig så mycket som ond.

Varför skulle just du bli käk och varför skulle just du lynchas?
Jag har för mig att du sa något liknande igår, om att det ser ut som att det siats trots att inga sior finns i leken. Är lite nyfiken på vart du ser alla typiska siarinlägg? Mycket möjligt att jag är totalt blind inför alla typer av hintar, men jag ser faktiskt inga "typiska siarinlägg" i leken.
 
Tja jag har två snabba röster på mig idag (känns som några vill Lyncha mig 😅)
Jag trodde att eftersom jag varit så lite misstänkt i leken att jag låg illa till att bli käk. That ’s it
Jag är mer lur på Jfrelin än BSF faktiskt
Jo visst, men att spara dig för att kunna lyncha dig? Nja?

Vet inte var jag har dig och BSF men känns som risk att ni är två goda som hakat upp er på varann. Tvivlar på att ni båda är onda. Om en är ond så vet jag inte vem. BSF har resonerat skumt men borde inte jaga dig så som ond? Dock inte som god heller egentligen?
 
Jag har för mig att du sa något liknande igår, om att det ser ut som att det siats trots att inga sior finns i leken. Är lite nyfiken på vart du ser alla typiska siarinlägg? Mycket möjligt att jag är totalt blind inför alla typer av hintar, men jag ser faktiskt inga "typiska siarinlägg" i leken.
Det var inte specifika inlägg utan igår kändes det (i början av röstningen) som att "alla" visste att fio var ond fast det omöjligt kunde vara så. Nu känns det som BSF jagar Q orimligt mycket, som om hon siat Q som ond men så kan det ju inte heller vara. Det är tredje dagen hon röstar på Q liksom.
 
Jo visst, men att spara dig för att kunna lyncha dig? Nja?

Vet inte var jag har dig och BSF men känns som risk att ni är två goda som hakat upp er på varann. Tvivlar på att ni båda är onda. Om en är ond så vet jag inte vem. BSF har resonerat skumt men borde inte jaga dig så som ond? Dock inte som god heller egentligen?
Hon kanske är fåret ? Ond fast inte ulv ?
Jo jag har också funderat på om vi är två goda som hakat upp oss på varandra
 
För att de kan?🙈
För att mina röster kommit tidigt=tid att anpassa sina teorier har funnits.
För att sprida röster mellan ännu fler goda och göra det ännu svårare ändet redan är att utläsa ngt?

Har jag hakat upp mig på q ? Ja, kanske.
Men jag ser ett mönster i röstningarna som jag inte kan släppa riktigt.

Det är rätt skarp att kunna hitta mönster efter 2 DL- att se serier när det finns bara två är egentligen matematiskt omöjligt, jag upplever det som mer vanligt att onda slänger in en alibiröst på en kompis snarare än låter bli att rösta på dem. Och vi har ju haft flera misstänkta utifrån vad som hänt i leken för både goda och nda att koncentrera sig på.

Jag blir alltid mer och mer misstänksam mot både Q och cirkus i och för sig, när de levt så länge som 2 DLs så har du något annat på dem eller är det bara din känsla att ingen följt din röst?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 386
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 996
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 906
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 719
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp