Den siarlösa ulvleken

DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31
fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på
Fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på
fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea


Lynchas: LenaH - bybo
ingen käkas

DL2
18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på
fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20: 27 Jfrelin röstar på fio
20:29 Glimra röstar på fio
20:40 Lobelia röstar på BSF
20: 50 qitis röstar på BSF
20:50 Harrysen röstar på Kilauea
21:12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21:19
fio röstar på heffaklumpen
21:21 cirkus röstar på heffaklumpen
21:26 Gabby_Ossi röstar på
fio
Fio lynchas bybo


Jag reagerade igår på alla snabba röster på Fio och sedan efter jag röstat så började det trilla in röster på Heffaklumpen istället och då tycker jag ändå att Gabby-Ossi som röstar siat och på fio ändå är värt att notera
Känns ju onekligen som ett sätt att spika igen för fio nu när vi vet att hon var god , och också möjligen var det för att säkerställa att Heffa inte skulle åka ?
Frågan är dock om en ond skulle sticka ut så mycket? Och jag är ändå fundersam på om heffa verkligen är ond ? Jag tycker hon gjort gedigna genomgångar och grävt ordentligt i leken men visst , hon kan ju vara ond för det hon har lurat mig förr 😅
Övriga som röstar på fio är kilaeua, Jfrelin och glimra.
Någon, eller några , av alla som röstade på fio borde ju ändå vara onda tycker jag ?

Blacksmithfarm har jag röstat på två gånger nu och jag börjar fundera på om det ändå kan ha varit så att det var tre goda uppe till Lynch i DL 1 ? Förutom att hon verkar ha hakat upp sig på mig så tycker jag ändå att hon resonerar rätt vettigt nu det senaste och faktiskt till stora delar lika som mig
Men hon är grymt duktig på att luras

En annan som sticker ut i gårdagens röstning är Harrysen. Som lägger en uddaröst på kilaeua -hon röstade på Fio i första dl. Hon kan vara en ond som smyger med och inte vill bli granskad om fio skulle åka ? Känner att jag får läsa lite mer ingående av harrysen om jag får chansen.

Det är tre som röstar på Heffaklumpen. Niyama , Fio och cirkus. Och är heffa ond så känns ju inte de andra två som röstade på heffa särskilt onda ändå väl ? Är dock heffa god ja då får jag fundera ett ( eller några ) varv till på dem
De båda har varit relativt anonyma i leken hittills vilket gör att jag nog vill hålla ögonen på dem lite mer

Lobelia har röstat exakt lika som mig och i första dl såg jag inte det men igår hann jag se det.
Har ändå känts som vi resonerat rätt lika i leken och hon känns vettig i det hon skrivit
Men kanske är jag lite fundersam över att hon inte misstänkt mig särskilt hittills. Försöker hon stryka mig medhårs möjligen ? Eller så har hon efter förra leken insett att jag behöver inte vara ond för att jag är skum ibland

Edit. Ändrade en autocorrect
 
Senast ändrad av en moderator:
Intressant notis.
Fast frågan är om q skulle vara så tydlig om hon är svart får och Lobelia är i lyan?
Nä, jag vet inte. Q var ju inne på mig redan innan Lobelia röstade i DL1 om jag inte minns fel nu. Så jag vet inte om jag bara är nojig... men gick i alla fall tillbaka till början och hittade några intressanta inlägg i ämnet.
Här citerat Lobelia ett av mina inlägg, med listan av allas svar på frågan:
Då är det dags att skaffa sig allmänbildning och se filmen.

Det är knepigt att utläsa något alls ut listan. Möjligen kan man gissa att ju mindre man kände till om filmen dess yngre kan man tänkas vara. Den är ju rätt gammal. Det är inte att gissa folks ålder som leken går ut på, så inte mycket bidrag till leken.


Jag har svårt att utläsa några vinkningar här, men jag gissar att @qitis hittar minst ett par som jag inte ens kan förstå när de förklaras.
Hon nämner vinkningar, dom hon har svårt agt se att/om det finns, men menar att.qitis nog sett några.

Lite senare nämner q vinkningar igen, och taggar.mig.
Alltså LenaH är typ för skum och off för att vara ond tänker jag ändå ? Eller ?

Harrysen känns också som hon fick två snabba röster på sig ? Jag höll också med om att vinkningar nog inte skulle komma tidigt i leken med val av favoritkaraktär - tror som sagt att det kommer synas mer pga röstning och ”riktigt ” teoriande
Trots det får jag röst på mig från @Blacksmithfarm att jag skulle vinka eller bli vinkad till.
Hm
Många som är skumma nu tycker jag 😅
Rösterna:
Lobelia röstar på BSF

Även om hon strukit biten om @fios vinkande till LL så är resten av rösten också skum så är det skumt att inte rösta på den man tror är ulv och så är det ganska rörigt med vinkningarna här.

Jag känner faktiskt inte för att lägga min röst vare sig på @LenaH eller @Harrysen just nu

Cirkus tror jag la en typisk bop röst dl1 -kategorin men mer intressant med @Jfrelin som lägger andra rösten på LenaH. . Hon har dock haft lite tid att leka och jag misstänkte henne felaktigt i förra leken
LenaH känns inte ond men jag kan givetvis ha fel

Harrysen tycker jag inte tänkt fel utan försökt få igång leken (👍) och lite enkelt att lägga röst på någon som försöker få igång leken (tycker jag )

Så jag lägger min röst på mitt säkraste spår på en som jag vet röstat på fel person så länge.
Qitis röstar på Blacksmithfarm
något med det där att fjäska för LL och peka ut Fio till LL kändes bara konstigt -kan det vara en ond utanför som försöker visa sig på något sätt ?
Utöver det har de diskuterat rollfördelning lite och verkar komma okej överens ändå.

Så ja.... tusan vet vad jag ska tro...
 
DL1

Jag reagerade igår på alla snabba röster på Fio och sedan efter jag röstat så började det trilla in röster på Heffaklumpen istället och då tycker jag ändå att Gabby-Ossi som röstar siat och på fio ändå är värt att notera
Känns ju onekligen som ett sätt att spika igen för fio nu när vi vet att hon var god , och också möjligen var det för att säkerställa att Heffa inte skulle åka ?
Frågan är dock om en ond skulle sticka ut så mycket? Och jag är ändå fundersam på om heffa verkligen är ond ? Jag tycker hon gjort gedigna genomgångar och grävt ordentligt i leken men visst , hon kan ju vara ond för det hon har lurat mig förr 😅
Övriga som röstar på fio är kilaeua, Jfrelin och glimra.
Någon, eller några , av alla som röstade på fio borde ju ändå vara onda tycker jag ?

Blacksmithfarm har jag röstat på två gånger nu och jag börjar fundera på om det ändå kan ha varit så att det var tre goda uppe till Lynch i DL 1 ? Förutom att hon verkar ha hakat upp sig på mig så tycker jag ändå att hon resonerar rätt vettigt nu det senaste och faktiskt till stora delar lika som mig
Men hon är grymt duktig på att luras

En annan som sticker ut i gårdagens röstning är Harrysen. Som lägger en uddaröst på kilaeua -hon röstade på Fio i första dl. Hon kan vara en ond som smyger med och inte vill bli granskad om fio skulle åka ? Känner att jag får läsa lite mer ingående av harrysen om jag får chansen.

Det är tre som röstar på Heffaklumpen. Niyama , Fio och cirkus. Och är heffa ond så känns ju inte de andra två som röstade på heffa särskilt onda ändå väl ? Är fick heffa god ja då får jag fundera ett ( eller några ) varv till på dem
De båda har varit relativt anonyma i leken hittills vilket gör att jag nog vill hålla ögonen på dem lite mer

Lobelia har röstat exakt lika som mig och i första dl såg jag inte det men igår hann jag se det.
Har ändå känts som vi resonerat rätt lika i leken och hon känns vettig i det hon skrivit
Men kanske är jag lite fundersam över att hon inte misstänkt mig särskilt hittills. Försöker hon stryka mig medhårs möjligen ? Eller så har hon efter förra leken insett att jag behöver inte vara ond för att jag är skum ibland
Snälla, när du ändrar tillbaka texten till svart, kan du "sudda" istället? Då blir den vit för oss som läser i dark mode😊😊
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240423_083815_Chrome.jpg
    Screenshot_20240423_083815_Chrome.jpg
    38,2 KB · Visningar: 11
Jag reagerade igår på alla snabba röster på Fio och sedan efter jag röstat så började det trilla in röster på Heffaklumpen istället och då tycker jag ändå att Gabby-Ossi som röstar siat och på fio ändå är värt att notera
Känns ju onekligen som ett sätt att spika igen för fio nu när vi vet att hon var god , och också möjligen var det för att säkerställa att Heffa inte skulle åka ?
Frågan är dock om en ond skulle sticka ut så mycket? Och jag är ändå fundersam på om heffa verkligen är ond ? Jag tycker hon gjort gedigna genomgångar och grävt ordentligt i leken men visst , hon kan ju vara ond för det hon har lurat mig förr 😅
Övriga som röstar på fio är kilaeua, Jfrelin och glimra.
Någon, eller några , av alla som röstade på fio borde ju ändå vara onda tycker jag ?


Nu blev Glimra nattoffer så då är det Kila, Jfrelin och Gabby kvar utöver Heffa.
Jag vet inte om Gabbys röst nödvändigtvis behöver peka på henne som ond iom att de har sin dolda röst och i det läget så stod det 4-3 mellan fio och Heffa - låt oss säga att någon av dem som röstade på fio är fårulv då var det 3-3 men lägg till den dolda troligen på fio så är det ändå 4-3 är Gabby ulv och vill rädda Heffa så är det ju enbart för att de misstänker att röstfifflaren lagt sin röst på Heffa också - och då gjort 4-4 ...men nej, jag ser inte varför en ulv skulle göra så om de två sitter i lyan ihop. Med det sagt, jag har såklart ingen aning om ifall att nån elelr båda av dem är ulv...
 
Syster Ratched här. Jag kan tydligen inte ens ha en ledig dag utan att praktikanten @bollen__ ställer till det å det grövsta en död och en rymning.

Ikväll återställs iallafall lite ordning och disciplin när jag går på mitt kvällspass. Kan meddela att jag fått rapporten efter utredningen om @LenaH s frånfälle. Som väntat kom vi fram till att det var patienternas fel eftersom det var deras stök som gjorde att vi fick ta till lite metoder som inte behövts användas på många år. Då får man helt enkelt räkna med lite svinn.

Nu hoppas jag att ni alla håller er lugna under dagen så vi slipper överraskningar vid kvällens medicinutdelning.
 
DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31
fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på
Fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på
fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea


Lynchas: LenaH - bybo
ingen käkas

DL2
18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på
fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20: 27 Jfrelin röstar på fio
20:29 Glimra röstar på fio
20:40 Lobelia röstar på BSF
20: 50 qitis röstar på BSF
20:50 Harrysen röstar på Kilauea
21:12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21:19
fio röstar på heffaklumpen
21:21 cirkus röstar på heffaklumpen
21:26 Gabby_Ossi röstar på
fio

Fio lynchas bybo
Glimra käkas bybo
 
Nu blev Glimra nattoffer så då är det Kila, Jfrelin och Gabby kvar utöver Heffa.
Jag vet inte om Gabbys röst nödvändigtvis behöver peka på henne som ond iom att de har sin dolda röst och i det läget så stod det 4-3 mellan fio och Heffa - låt oss säga att någon av dem som röstade på fio är fårulv då var det 3-3 men lägg till den dolda troligen på fio så är det ändå 4-3 är Gabby ulv och vill rädda Heffa så är det ju enbart för att de misstänker att röstfifflaren lagt sin röst på Heffa också - och då gjort 4-4 ...men nej, jag ser inte varför en ulv skulle göra så om de två sitter i lyan ihop. Med det sagt, jag har såklart ingen aning om ifall att nån elelr båda av dem är ulv...
Så du menar att fårulven kvittat sina röster i denna teorin? Frågar så jag vet om jag uppfattar dig korrekt, är rätt trött och seg idag.😴

Menar du så så undrar jag hur du tänker kring scenariet att den ogiltiga rösten ligger på någon annan än fio eller heffa. I det läget så stämmer resultatet så som det ser ut i tråden (bortsett från fifflaren) och då tänker jag att Gabby_Ossi s röst ändå skulle kunna vara räddinig?



Men samtidigt tycker jag ju att Heffaklumpen resonerat vettigt, även om det såklart inte garanterar hennes godhet...
 
Deltagarlista:
1. Heffaklumpen
2. Harrysen
3. Blacksmithfarm
4. Kilauea
5. qitis
6. cirkus
7. Gabby_Ossi
8. LenaH
9. Glimra
10. Jfrelin
11 niyama
12 fio
13 lobelia

Goda kvar: 6? (1 ängel, 1 röstfifflare, 4? bybor)
Onda kvar: 4? (1 svart får, 1 ulv i fårakläder, 2? vanliga ulvar)

(Räknar på worst case nu)

Sorry @fio att jag satte spiken i kistan för dig, men du var den som var ulvigast för mig och jag trodde att lyan tänkte offra dig för alibi. 🙈

Hade känts bra om vi lyckades få ut en ond ikväll... Känner att jag får lägga ordentligt med tid på att gå igenom gårdagens röstning idag.
 
Den här rösten känns ganska skavig för mig för den kom efter att fio i princip avslöjat att hon är bybo, visst hon kunde ha bluffat men kändes inte jättetroligt. Vet dock inte om den var nödvändig för att eventuellt rädda Heffa?

Fast låtsas att vara bybo gör väl alla ulvar? fio skrev att hon inte skulle rädda sig själv men lade ändå sin röst på den som till sist fick näst flest röster (ja jag vet att cirkus röst kom efteråt men hon hade gjort ett tidigare inlägg där hon pekade ut heffa som skum så inte så långsökt att hon skulle rösta där). Och med dolda och falska röster i mixen gick jag på den av de med flera röster som jag tyckte var mest skum och mest trolig ulv utifrån röstningen, och det var fio både och.
 
Jag är här men ska läsa ikapp nu.

Jag vet inte vad jag ska säga om min röst på fio igår förutom att det jag faktiskt tyckte att hon kändes skum och möjligtvis med lite inslag av tankevurpa i själva röstinlägget. Det är ju inte första gången jag trasslar in mig i mina egna tankar (och garanterat inte sista)…

Som jag sa igår så hade jag bevisligen fel om fio, vilket innebär att det var åtminstone två goda uppe för lynch i DL1. Kanske till och med 3, beroende på BSFs roll. Det får mig att fundera på om det kanske var så att det var tre goda uppe för lynch och att lyan kunde luta sig tillbaka och fokusera på att göra röstlistetolkningen så svår som möjligt för oss. Risken att någon av fio eller BSF skulle bli synad får väl ändå ses som ganska stor (så blev ju även fallet) mtp utfallet i DL1. Och i så fall kan de haft ett ganska fint läge igår också. Detta är ju även en lek där onda kan luta sig tillbaka mer än vanligt mycket och gå under radarn med tanke på den icke-existerande infon, icke-existerande risken att bli siad och antalet bybor att "gömma sig bakom". Så jag tänker att det kanske kan vara intressant/läge att börja kolla på de som gått under radarn.

Sen vill jag, som sagt, även kolla närmare på de som var snabba med att haka på min röst på fio igår. Men nu ska jag läsa ikapp leken innan jag säger något mer.



Jag kan även meddela att jag kommer ha väldigt ont om tid för leken idag. Trodde att en inlämningsläxa var tills på Torsdag men den ska visst in imorgon. Har en annan läxa som också ska in imorgon och hade helt glömt/missat/förträngt att jag har en engelskapresentation på Torsdag. Plus ett kursprov på fredag (som jag visserligen visste om, men trodde att det var det enda). Så jag har lite annat att stå i men ska göra så gott jag kan med den tiden som finns…
 
Denna dagen har gått i ett.

Jag inser att det är väldigt troligt att goda röstar på goda men tror att någon/(mer än en?) röst på Fio är av ulvarna. Svarta fåret gömmer sig eventuellt i rösterna där?

Skulle kunma vara så att Heffa är god och att ulvarna passade på att 1: haka på 2: försöka upp henne som ond och lutade sig tillbaka.
Eller är hon ond. Jag kan inte räkna ut om förstarösten på Fio eller de som kom efter är mest misstänkta.

Sen hade jag själv Fio som misstänkt och det känns inte så bra.

Har också noterat att Kilauea röstat på två goda hittills och var ((ovanligt?) snabb att haka på att rösta på Fio igår.
 
Så du menar att fårulven kvittat sina röster i denna teorin? Frågar så jag vet om jag uppfattar dig korrekt, är rätt trött och seg idag.😴

Menar du så så undrar jag hur du tänker kring scenariet att den ogiltiga rösten ligger på någon annan än fio eller heffa. I det läget så stämmer resultatet så som det ser ut i tråden (bortsett från fifflaren) och då tänker jag att Gabby_Ossi s röst ändå skulle kunna vara räddinig?



Men samtidigt tycker jag ju att Heffaklumpen resonerat vettigt, även om det såklart inte garanterar hennes godhet...
Nä jag menar att de kanske inte behövde Gabbys röst för att få ut fio.
 
Skulle kunma vara så att Heffa är god och att ulvarna passade på att 1: haka på 2: försöka upp henne som ond och lutade sig tillbaka.
Såklart att det kan vara så - men då är ju frågan varför de inte hakade på mot q som ändå fick den första rösten av alla. Jag vet inte men jag är rätt tvek på q faktiskt av den anledningen, om hon är god så hade jag tyckt att de ganska troligt scenario är ändå att flera (tänkt ulvar) röstat där.
 
Fast låtsas att vara bybo gör väl alla ulvar? fio skrev att hon inte skulle rädda sig själv men lade ändå sin röst på den som till sist fick näst flest röster (ja jag vet att cirkus röst kom efteråt men hon hade gjort ett tidigare inlägg där hon pekade ut heffa som skum så inte så långsökt att hon skulle rösta där). Och med dolda och falska röster i mixen gick jag på den av de med flera röster som jag tyckte var mest skum och mest trolig ulv utifrån röstningen, och det var fio både och.
Ja absolut. Det handlar nog om vem som skriver det och hur, jag kände det som att fio skrev "jag är bybo" på ett sätt som kändes äkta. Men min tolkning hänger väl också ihop med att jag inte såg vad som var så skumt med henne att det trillade in så många röster.
 
Såklart att det kan vara så - men då är ju frågan varför de inte hakade på mot q som ändå fick den första rösten av alla. Jag vet inte men jag är rätt tvek på q faktiskt av den anledningen, om hon är god så hade jag tyckt att de ganska troligt scenario är ändå att flera (tänkt ulvar) röstat där.
Spinner vidare lite.

Om man tittar på vart uddarösterna finns så är de förhållandevis sent inriktningarna*, förutom mina två röster på qitis.
(*edit, autocorrecthar varit i farten, försöker räkna ut vad jag ville skriva för ord... "i röstningarna" tror jag nog det var😅😅)
DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31
fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på
Fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på
fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea
Lenah, harrysen och fio får alla fler än en röst. Jfrelin är den första enkelrösten utöver min på qitis.
8:e rösten i ordningen.

DL2
18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på
fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20: 27 Jfrelin röstar på fio
20:29 Glimra röstar på fio
20:40 Lobelia röstar på BSF
20: 50 qitis röstar på BSF
20:50 Harrysen röstar på Kilauea
21:12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21:19
fio röstar på heffaklumpen
21:21 cirkus röstar på heffaklumpen
21:26 Gabby_Ossi röstar på
fio

Fio lynchas bybo
Glimra käkas bybo
Fio och jag får röster innan första enkelrösten på Kilauea kommer som nummer 7 i ordningen.


Jag kan alltså se ett mönster där de som fått röster tidigt får fler än en röst - förutom qitis.

Sen tänker jag att ströröster också kan vara smygande ulvar...
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 380
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 972
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 895
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 710
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp