Den siarlösa ulvleken

DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea

Lynchas: LenaH - bybo
Käkas: Alla överlevde natten



Jag funderar vidare på gårdagens röstning och tänker högt. Jag tänker att de som röstade på LenaH kanske är något mindre troliga som fårulvar? Tänker utifrån sannolikhet här. Om LenaH hade fårulvens öppna röst så måste hon även haft fårulvens dolda röst samt röstfifflarens extraröst för att komma upp i tre röster. Detta skulle leda till en lottning mellan LenaH, fio och BSF och 33.3% risk att lotten föll på just LenaH.

I ett scenario av att fårulven röstade öppet på fio eller BSF och dolt på LenaH skulle det ge LenaH totalt 3 röster vilket innebär lottning mellan LenaH och fio/BSF.

Här är det även möjligt att någon med två röster fick fårulvens röst och då hade det kunnat bli lottning mellan 2-3 personer. Så 33.3%-50% risk att lotten skulle falla på LenaH.

Men det är också möjligt att LenaH hade röstfifflarens extraröst och i så fall blev det ingen lottning alls.

Så, om det var ett räddningsförsök av fio eller BSF så skulle ju alternativ 2 vara "mer gynnsamt" ut lyans perspektiv eftersom det är större risk att lotten faller på LenaH.

Å andra sidan fick LenaH sin andra röst (i tråden) 21.02 och det var 6e rösten i ordningen. Så jag vet i tusan om lyan räknade med att LenaH skulle åka? Vet inte vad jag ska tro om fio eller BSF och vem som ev skulle kunnat bli räddad. Eller om det var två eller tre goda uppe för lynch.

Men om en av fio och BSF är ond och blev räddad igår så funderar jag på om fårulven röstade på den andra (= röstat samma öppet och dolt). För om den hade röstat någon annan stans hade lyan kunnat ändra den dolda rösten till den andra personen och på så vis lägga upp personen på 4 röster (förutsatt att fårulven var inne) och i ett sånt scenario hade inte LenaH kunnat hamna i lottning mot någon av fio eller BSF.

Eller så var det flera goda uppe för lynch och lyan kunde luta sig tillbaka och bara röra till det så mycket som möjligt.



Jag vet inte. Tror inte jag kommer så mycket längre i tankarna nu så jag kommer släppa gårdagens röstning lite nu. Men postar detta i alla fall eftersom jag ändå skrivit ner det (och om jag raderar det lär jag glömma det 😅)
@Niyama det här inlägget har fastnat dom logiskt för mig, får erkänna att jag kanske lagt Heffa åt sidan lättare än vad jag borde? Det har ju hänt en del sen dess.
 
Jag känner mig osäker på om jag vill lägga min röst på Fio, känns som hon skulle kunna bli ett lätt offer nu.
Jag funderar lite på det här och sedan uddarösten på Kilauea. Det jag funderar på är om det är en ulv som skrivit ut sina tveksamheter för att i efterhand kunna peka på att man visst presenterade en tveksamhet innan rollen avslöjades.

Kanske inte säger något alls, men noterat i alla fall. Vet inte heller om det säger något om Kilauea (eftersom hon sedan fick Harrysens röst). Men noterat i alla fall.
 
Lobelia, Q och LenaH röstade på BSF. LenaH var god. Så gick Lobelia och Q samman för att rädda fio? Varför röstade de inte på nån som redan hade en röst då? LenaH hade ju röster och var uppenbarligen god? Hänger inte med i den teorin.
Helt klart ett hål i heffas teori, ja.

Jag var själv fundersam på ifall fio räddades, men om det hade varit så och om Lobelia och/eller Q är onda så hade de haft bättre alternativ att rösta på, ja.
 
Så du menar att jag och fio och /eller BSF skulle vara i lyan ihop alltså ?tillägg :eller med harrysen?

Förra leken var jag ängel och ville bli siad så jag kunde hjälpa goda sidan så mycket jag kunde

Denna leken lite annorlunda -men du har en poäng i att varje god räknas dock -jag tänkte att om jag röstas ut att det kunde ge lite svar pga det dvs vilka vill ha ut mig ? Dvs jag har inga problem att offra mig om det är det som krävs

Jag brukar alltid kämpa med näbbar och klor för att vara kvar om jag har en roll som är viktig (oavsett sida)

Nä jag tänker inget speciellt om dem. Jag tänker att din röst hade kunnat vara lite lägligt undanskymd men så kom den samtidigt som Lobelia och LenaHs någon minut efter.
Alltså du är ulv, försöker smyga, misslyckas lite med det pga Lobelias kommer samtidigt.
Det är min otroligt svaga teori 😂

Eftersom jag har tidsbrist idag så tar jag upp min gamla teori om Q som jag skrev igår. Ja den är inte den starkaste men upplever att Q spelar annorlunda än senast då hon var god.

Jfrelin röstar på Qitis
 
Plockar upp denna igen…

DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17.21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea


Lynchas: LenaH - bybo
Alla överlever natten

DL2

18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20.27 Jfrelin röstar på fio
20.29 Glimra röstar på fio
20.40 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20.50 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.50 Harrysen röstar på Kilauea
21.12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.19 fio röstar på heffaklumpen
21.21 cirkus röstar på heffaklumpen
21.26 Gabby_Ossi röstar på fio

Lynchas: fio - bybo
Käkas: Glimra - bybo




Vi som är kvar är:
1. Heffaklumpen
2. Harrysen
3. Blacksmithfarm
4. Kilauea
5. qitis
6. cirkus
7. Gabby_Ossi
8. LenaH - bybo
9. Glimra - bybo

10. Jfrelin
11. Niyama
12. fio - bybo
13. Lobelia



Och vi har röstat enligt följande:
Heffaklumpen:
Kilauea - fio
Harrysen: fio - Kilauea
Blacksmithfarm: qitis - qitis
Kilauea: Harrysen - fio
qitis: Blacksmithfarm - Blacksmithfarm
cirkus: LenaH - Heffaklumpen
Gabby_Ossi: fio - fio
Jfrelin: LenaH - fio
Niyama: Jfrelin - Heffaklumpen
Lobelia: Blacksmithfarm - Blacksmithfarm


… och fortsätter med mina tankar i ett nytt inlägg…
 
Ja absolut. Det handlar nog om vem som skriver det och hur, jag kände det som att fio skrev "jag är bybo" på ett sätt som kändes äkta. Men min tolkning hänger väl också ihop med att jag inte såg vad som var så skumt med henne att det trillade in så många röster.

Nej det beror väl på vad man själv har för misstankar från början. Jag var egentligen mest rädd för att lyan på något sätt fått för sig att fio var körd och därför tänkte offra henne. Hade hon varit ulv och alla röstat på henne hade det visserligen varit bra att få ut en ulv men det hade inte gett oss så mycket att jobba vidare med. Och i en sånhär lek utan några sior eller spioninfo tycker jag det är extra viktigt att kunna analysera röstningarna. Speciellt eftersom jag personligen har väldigt svårt att hänga med i alla "vända och vrida" inlägg under dagen. Jag vill gärna gå efter röstningar och om teorierna bakom rösterna verkar ärliga och rimliga.
 
Spinner vidare lite.

Om man tittar på vart uddarösterna finns så är de förhållandevis sent inriktningarna*, förutom mina två röster på qitis.
(*edit, autocorrecthar varit i farten, försöker räkna ut vad jag ville skriva för ord... "i röstningarna" tror jag nog det var😅😅)

Lenah, harrysen och fio får alla fler än en röst. Jfrelin är den första enkelrösten utöver min på qitis.
8:e rösten i ordningen.


Fio och jag får röster innan första enkelrösten på Kilauea kommer som nummer 7 i ordningen.


Jag kan alltså se ett mönster där de som fått röster tidigt får fler än en röst - förutom qitis.

Sen tänker jag att ströröster också kan vara smygande ulvar...
Och jag är osäker på hur mycket jag kommer hänga här, då jag behöver sova mer innan jobbet inatt.

Gör jag det enkelt för mig nu? Kanske, men det skaver ändå lite för mig när jag börjar se mönster.
Om q vore god, varför inte haka på och " stötta" mig? Som ulv vore det väl utmärkt? Mina röster har lagts tidigt, så möjlighet har funnits.

Nu ser jag att Jfrelin röstar där idag, vet inte var jag har henne, förutom att jag i alla fall inte kan se J som fårulv.

Blacksmithfarm röstar återigen på qitis

 
Nej det beror väl på vad man själv har för misstankar från början. Jag var egentligen mest rädd för att lyan på något sätt fått för sig att fio var körd och därför tänkte offra henne.
Ja den tanken hade jag också när det kom flera lätta röster på henne, men inte efter hon skrivit sitt bybo-inlägg. Jag tyckte det såg ut som fio hade siats som ond men det finns ju inga sior.
 
Såklart att det kan vara så - men då är ju frågan varför de inte hakade på mot q som ändå fick den första rösten av alla. Jag vet inte men jag är rätt tvek på q faktiskt av den anledningen, om hon är god så hade jag tyckt att de ganska troligt scenario är ändå att flera (tänkt ulvar) röstat där.

De kanske trodde att fio var lättare att få med sig flera mot? Jag har inte riktigt hängt med alls på varför q skulle vara misstänkt om jag ska vara ärlig, det var ju bara BSF som röstade på henne DL1 också, då var det ingen som hängde på. Medans både jag, Harrysen och Glimra t.ex. röstade på fio i DL1.

Det jag funderar på med q är också om hon hade gått ut och skrivit i tråden om att det var "ok" att lyncha henne om hon var i lyan. I så fall hade hon väl snarare skrivit det där och kunnat fixa alibi åt sina kompisar. Visst att det kan vara lurighet att skriva så också men jag vet inte om q brukar göra så när hon är ond?

Börjar också fundera på om ulvarna passade på att lyncha fio och käka Glimra för att få mig (och/eller Harrysen) att verka mera misstänkta. Känner mig lätt paranoid idag :cautious: .
 
Nej det beror väl på vad man själv har för misstankar från början. Jag var egentligen mest rädd för att lyan på något sätt fått för sig att fio var körd och därför tänkte offra henne. Hade hon varit ulv och alla röstat på henne hade det visserligen varit bra att få ut en ulv men det hade inte gett oss så mycket att jobba vidare med. Och i en sånhär lek utan några sior eller spioninfo tycker jag det är extra viktigt att kunna analysera röstningarna. Speciellt eftersom jag personligen har väldigt svårt att hänga med i alla "vända och vrida" inlägg under dagen. Jag vill gärna gå efter röstningar och om teorierna bakom rösterna verkar ärliga och rimliga.
Fast de har ju sin dolda röst att ta till så jag tycker det är ett konstigt resonemang att de trodde att fio var körd - de är ju vad vi trot minst 4 stycken som kan se till att en god ryker - en av dessa kan dessutom rösta på ett sätt i leken och ett dolt.
 
Hänger inte med här?
Om q är god, varför har ingen ond sett chansen att haka på min/a röst/er? "Alla andra" tidiga röster har fått "följare". Tillfällighet, eller är Q ond och det är därför?

Jag tänker alltså att onda gärna antingen gömmersig i ströröster eller hakar på någon som röstat på någon god. Så om Q är god, varför har ingen följt min röst? Typ.
 
Om q är god, varför har ingen ond sett chansen att haka på min/a röst/er? "Alla andra" tidiga röster har fått "följare". Tillfällighet, eller är Q ond och det är därför?

Jag tänker alltså att onda gärna antingen gömmersig i ströröster eller hakar på någon som röstat på någon god. Så om Q är god, varför har ingen följt min röst? Typ.
Exakt - någon ulv borde följt med - OM hon är god.
 
Fast de har ju sin dolda röst att ta till så jag tycker det är ett konstigt resonemang att de trodde att fio var körd - de är ju vad vi trot minst 4 stycken som kan se till att en god ryker - en av dessa kan dessutom rösta på ett sätt i leken och ett dolt.
Fast som röstningen började såg det ut som väldigt många skulle rösta på fio, och bevisligen en god gjorde det. Nu var ju inte fio ond men om hon hade varit det så hade ju säkert onda oroat sig för att hon var körd?
 
Om q är god, varför har ingen ond sett chansen att haka på min/a röst/er? "Alla andra" tidiga röster har fått "följare". Tillfällighet, eller är Q ond och det är därför?

Jag tänker alltså att onda gärna antingen gömmersig i ströröster eller hakar på någon som röstat på någon god. Så om Q är god, varför har ingen följt min röst? Typ.

Exakt - någon ulv borde följt med - OM hon är god.

Det här resonemanget köper jag inte riktigt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 386
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 000
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 907
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 719
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp