Den siarlösa ulvleken

Jag är rätt säker på att det finns ulvar som röstat på fio och av de som röstade där är en borta. Heffa röstade jag på igår men tror inte jag kommer rösta på henne idag igen. Däremot funderar jag på Jfrelin, Kila och Gabby? Tror inte att alla tre är i lyan för det vore att outa sig för mycket. Rätt säker på att Jfrelin inte är fårulven men väl vanlig ulv kan passa bra.

Kom på att om Harry eller Gabby är fårulven och lag sin öppna röst på fio och den dolda på LenaH så kunde de inte göra så att fio hade majoritet om de nu ville säkra att en eventuell kollega (bsf) inte blev lynchad eller iaf hamnade i lottning.
 
Fast det skumma var ju inte att hon rabblade upp olika scenarier, utan den som fanns med i röstinlägget som kändes ganska långsökt.

Okej, det var alldeles för många steg tillbaks till röstinlägget för att jag skulle uppfatta att det ni reagerade hade något som helst samband med hur Heffa hade röstat :p
 
Jag är rätt säker på att det finns ulvar som röstat på fio och av de som röstade där är en borta. Heffa röstade jag på igår men tror inte jag kommer rösta på henne idag igen. Däremot funderar jag på Jfrelin, Kila och Gabby? Tror inte att alla tre är i lyan för det vore att outa sig för mycket. Rätt säker på att Jfrelin inte är fårulven men väl vanlig ulv kan passa bra.

Kom på att om Harry eller Gabby är fårulven och lag sin öppna röst på fio och den dolda på LenaH så kunde de inte göra så att fio hade majoritet om de nu ville säkra att en eventuell kollega (bsf) inte blev lynchad eller iaf hamnade i lottning.
Skulle det inte kunna gälla för vem som av de som röstade på Fio?
 
När jag tänkte mig fio som ulv och en ev räddning från lyan var det alltså inte rösterna på BSF jag tänkte på utan att den dolda rösten mest troligt lades på LenaH. Därför antog jag att Heffa menade samma när hon röstade på fio med räddningsteori.
 
Jag är rätt säker på att det finns ulvar som röstat på fio och av de som röstade där är en borta. Heffa röstade jag på igår men tror inte jag kommer rösta på henne idag igen. Däremot funderar jag på Jfrelin, Kila och Gabby? Tror inte att alla tre är i lyan för det vore att outa sig för mycket. Rätt säker på att Jfrelin inte är fårulven men väl vanlig ulv kan passa bra.
Jag tänker också att jag vill leta bland de som röstade på fio men är inte övertygad om var. Jfrelins röstande tycker ju jag är skumt. Heffa tycker jag fortsatt är skum men är nojig att det stod mellan goda igår (om man kan säga stod mellan för hon hade väl "bara" tre röster). Gabbys röst igår också skum.
 
Jag skriver från löpbandet så kommer lägga rösten nu och är öppen för att ändra.

Väljer att rösta på Kilauea igen, för att jag tror att en ulv är någonstans där på Fio.

Harrysen röstar på Kilauea
 
Jag tänker också att jag vill leta bland de som röstade på fio men är inte övertygad om var. Jfrelins röstande tycker ju jag är skumt. Heffa tycker jag fortsatt är skum men är nojig att det stod mellan goda igår (om man kan säga stod mellan för hon hade väl "bara" tre röster). Gabbys röst igår också skum.
Det bär mig emot - men jag tänker lika som dig.

Jag ska nog också försöka att rösta nu för jag väntar eventuellt besök.
Jag går på att jag tror att någon av de som röstat på fio igår är ulv och Glimra är borta ur den ekvationen och av de tre andra är det nog Jfrelin och Gabby som sticker ut mest.
 
Det bär mig emot - men jag tänker lika som dig.

Jag ska nog också försöka att rösta nu för jag väntar eventuellt besök.
Jag går på att jag tror att någon av de som röstat på fio igår är ulv och Glimra är borta ur den ekvationen och av de tre andra är det nog Jfrelin och Gabby som sticker ut mest.
:nailbiting:
Jag känner att jag inte har nån bättre idé. Kan inte lita på någon men måste ju ändå gå på något spår liksom. Frågan är om Jfrelin eller Gabby är vettigast att rösta på?
 
Det bär mig emot - men jag tänker lika som dig.

Jag ska nog också försöka att rösta nu för jag väntar eventuellt besök.
Jag går på att jag tror att någon av de som röstat på fio igår är ulv och Glimra är borta ur den ekvationen och av de tre andra är det nog Jfrelin och Gabby som sticker ut mest.

:nailbiting:
Jag känner att jag inte har nån bättre idé. Kan inte lita på någon men måste ju ändå gå på något spår liksom. Frågan är om Jfrelin eller Gabby är vettigast att rösta på?
Varför skippar ni Kila? 👀
 
Jag röstar nu för snart kommer mig kompis

Jag tror ju att minst en ulv röstade på fio och av de som är kvar är det Heffa, Kila, Jfrelin och Gabby. jag har nog släppt heffa för stunden. Jag tycker ju att Jfrelin gör det lite enkelt för sig att rösta på q idag även om IRL kan ta energi så skaver både DL1 och DL2 rösterna. Kila skippar jag pga hennes röst på Harry som är en annan (utöver Gabby) kandidat till att vara fårulv.

cirkus röstar på Jfrelin
 
Detta kan vara ulvleken där nån dör på riktigt 😅
image.jpg
 
Jag har funderat på det och tänker att om bsf är ulv så borde de lagt sin dolda röst på fio så att de säkrade att en ulv inte rök, varför chansa och lägga den på LenaH? Det gör att jag tror att bsf kan vara god (eller i allafall inte i lyan) och att lyan bara kunde låta lotten styra utan att vara oroliga för att en kollega skulle ryka.
Hm, jo iofs. Men fårulvens röst kan ju också ha legat på någon helt annan än fio, BSF och LenaH. I så fall kanske det inte var så enkelt för lyan? Eller så var inte fårulven inne precis vid DL?

Absolut att det kan ha stått mellan tre goda i DL1, men jag känner nog ändå att jag behöver fundera lite mer på denna innan jag bestämmer mig för att lägga BSF helt åt sidan :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 377
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 971
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 892
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 708
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp