Den siarlösa ulvleken

Jag är rätt säker på att det finns ulvar som röstat på fio och av de som röstade där är en borta. Heffa röstade jag på igår men tror inte jag kommer rösta på henne idag igen. Däremot funderar jag på Jfrelin, Kila och Gabby? Tror inte att alla tre är i lyan för det vore att outa sig för mycket. Rätt säker på att Jfrelin inte är fårulven men väl vanlig ulv kan passa bra.

Kom på att om Harry eller Gabby är fårulven och lag sin öppna röst på fio och den dolda på LenaH så kunde de inte göra så att fio hade majoritet om de nu ville säkra att en eventuell kollega (bsf) inte blev lynchad eller iaf hamnade i lottning.
Jag är också inne på att minst en eller troligen flera av rösterna igår på fio borde vara från onda. Liksom vad är oddsen för att alla de är från goda ?

Heffa känns inte heller så ond för mig totalt -hon har verkligen teoriat och grävt tycker jag -visst hon hade fel om fio igår -men kan ju knappast lastas för att så många hakade på ändå ? Mer intressant vilka som hakade på tycker jag

Bsf är en svår nöt att knäcka -finns så många om och men och utifall att , att där känner jag personligen att jag kan vänta med henne lite till faktiskt -finns så många fler som är skummare nu egentligen nu när vi har flera DL och röstlistor att gå på (Och det trots (!) att du lagt en tredje röst på mig idag @Blacksmithfarm :p )

Så jag fokuserar på JFrelin främst idag för den snabba rösten på mig idag skaver verkligen !
och hon la också en andra röst på LenaH i dl 1
Och Igår röstade hon på fio snabbt också. Hm

Men har också ögonen på kilauea , främst för hennes röst på fio igår. Den är jag fundersam på
 
DL3
16:06 Jfrelin röstar på qitis
16:13 Blacksmithfarm röstar på qitis
18.22 Heffaklumpen röstar på Kilauea
18.57 Harrysen röstar på Kilauea
19.10 cirkus röstar på Jfrelin

qitis 2
Kilauea 2
Jfrelin 1
 
Men den serien av citat (om du klickar vidare) börjar ju med Heffas röstinlägg.

Ja nu hr jag sett det efter att du påpekade att det hade samband med hennes röst. Men det var för många klick bort när jag gjorde den första genomgången. Då läser jag igenom röstningen kronologiskt och klickar inte fram och tillbaka flera steg.
 
Jag röstar nu för snart kommer mig kompis

Jag tror ju att minst en ulv röstade på fio och av de som är kvar är det Heffa, Kila, Jfrelin och Gabby. jag har nog släppt heffa för stunden. Jag tycker ju att Jfrelin gör det lite enkelt för sig att rösta på q idag även om IRL kan ta energi så skaver både DL1 och DL2 rösterna. Kila skippar jag pga hennes röst på Harry som är en annan (utöver Gabby) kandidat till att vara fårulv.

cirkus röstar på Jfrelin
Nu hänger jag inte riktigt med, på vilket sätt är Harrysen möjlig fårulv? Och hur gör det Kilauea mindre hårig?

Och på vilket sätt är G_O möjlig fårulv?

Säger inte att ni är fel ute med Jfrelin, jag misstänker ju själv henne (och sorterade egentligen bara bort henne pga hennes citat från dagen innan i röstmotiveringen + att hon var anonym i förra leken också och var god, dvs väldigt lösa grunder). Men jag hänger inte riktigt med på tankegångarna bara.
 
Vill som sagt inte rösta i sista minuten men ska försöka hålla mig vaken så kanske kan ändra vid behov.

Niyama röstar på Jfrelin
Enligt tidigare teorier och för att min bästa idé är att leta onda bland de som röstade på fio igår. Heffa är inte avskriven men vill inte rösta på henne, dock röstade hon på Kila vilket gör att jag inte vill rösta på Kila heller. Då kvarstår Jfrelin och Gabby och Jfrelin är den som redan har en röst.
 
DL3
16:06 Jfrelin röstar på qitis
16:13 Blacksmithfarm röstar på qitis
18.22 Heffaklumpen röstar på Kilauea
18.57 Harrysen röstar på Kilauea
19.10 cirkus röstar på Jfrelin
19.26 Niyama röstar på Jfrelin


qitis 2
Kilauea 2
Jfrelin 2
 
Det är verkligen svårt ikväll O_o
Känner mig misstänksam mot i princip alla?
Jag är en som har två röster på mig nu
Så har även kilaeua och JFrelin så att det blir en nagelbitare känns redan klart 😅.

Jag tycker det är på tiden vi får ut en ond nu
 
Senast ändrad:
Jag har funderat på det och tänker att om bsf är ulv så borde de lagt sin dolda röst på fio så att de säkrade att en ulv inte rök, varför chansa och lägga den på LenaH? Det gör att jag tror att bsf kan vara god (eller i allafall inte i lyan) och att lyan bara kunde låta lotten styra utan att vara oroliga för att en kollega skulle ryka.
Du har en poäng där, jag kanske får omvärdera BSF som potentiellt ulv- ur den synvinkeln så är det fullt troligt att hon är god, jag tycker annars BSF teori om Q är ganska skum, nog för att Q kan vara skum, men för mig håller inte BSF teori.

Åh andra sidan kom rösterna på BSF hyfsat sent, @LenaH s kom kl 21:28 så det gäller ju att ulvarna hänger med, men det är fullt möjligt att ändra rösten på den tiden. Dåt tål i vart fall att tänka på
 
Nu hänger jag inte riktigt med, på vilket sätt är Harrysen möjlig fårulv? Och hur gör det Kilauea mindre hårig?

Och på vilket sätt är G_O möjlig fårulv?

Säger inte att ni är fel ute med Jfrelin, jag misstänker ju själv henne (och sorterade egentligen bara bort henne pga hennes citat från dagen innan i röstmotiveringen + att hon var anonym i förra leken också och var god, dvs väldigt lösa grunder). Men jag hänger inte riktigt med på tankegångarna bara.
Om Harry är fårulv bör inte lyakamrat röstat där.
 
Jag tycker att Kilaueas röst på fio är den som skaver mest av de som har röster redan. Att hon börjar dra upp att "goda ska samla röster" redan som tredje röst i DL2 när goda inte har någon koll på varandra. Det känns som att någon av strömrösterna på fio borde vara en ond och då är Kilauea den mest troliga i mitt pussel.

Gabby_Ossi röstar på Kilauea
 
Gah, jag vet inte. Så lite att gå på.
Det kan ju kännas som en hämndröst, men Kilauea röstar på Harrysen
Det är mycket snack om ond utanför lyan och hon röstade själv på fio och vid tal om att följa så känns det som harrysen följer heffa här nu. Är Harrysen ond tror jag heffaklumpen är det med.

Jag förstår faktiskt inte riktigt rösterna på jfrelin. Måste kolla mer där om jag ska ändra dit istället för att rösta udda?
 
DL3
16:06 Jfrelin röstar på qitis
16:13 Blacksmithfarm röstar på qitis
18.22 Heffaklumpen röstar på Kilauea
18.57 Harrysen röstar på Kilauea
19.10 cirkus röstar på Jfrelin
19.26 Niyama röstar på Jfrelin
20.30 Gabby_Ossi röstar på Kilauea
20.33 Kilauea röstar på Harrysen


qitis 2
Kilauea 3
Jfrelin 2
Harrysen 1
 
Tänker högt nu.
Om det är värt rädda mig själv måste jag ändra till Jfrelin eller qitis.

BSF tyckte det var konstigt att ingen följt henne i rösten på q om q är god. Q själv röstade på bsf förra lynchen, så frågan är....Jag tror inte de är i lyan tillsammans, men vem av dom är? Är nån av dom? Eller är det två goda som hakat upp sig på varandra?

Väljer jag fel på jfrelin eller q finns det risk viktig roll åker. Det är ju ingen hemlighet att nån har rollen som ängel liksom. Vem det är vet bara ängeln själv och ulvarna. Har svårt att tro att de struntade i att käka första natten. Vet helt enkelt inte om jag vågar avgöra så.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 384
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 974
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 897
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 711
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp