Den siarlösa ulvleken

Okej, nu när vi har en såpass viktig lynch framför oss tycker jag det är viktigt att alla goda är “on the same page” och har tänkt på alla möjligheter. Vi har ju alla pratat om att det inte finns någon info och att goda inte kan hitta varandra, men det finns ju ändå två goda roller att spela med - röstfifflaren och ängeln. I och med fårulven och dennes falska och dolda röst är det ganska svårt för goda att lista ut utifrån röstningarna vem som kan vara röstfifflare. För ulvarna är det kanske något lättare eftersom de vet vem fårulven är, kanske även hittat svarta fåret och dessutom är flera som kan prata obehindrat med varandra. Men med tanke på att den hittills i alla fall undgått att bli käk finns det kanske hopp om att ulvarna inte hittat den heller? På samma sätt har kanske röstfifflaren större chans än övriga att hitta eller utesluta vem som kan vara fårulv?

Sedan har vi då ängeln. Där finns det ju faktiskt lite att gå på eftersom första käket misslyckades. Om vi antar att det var ängelns förtjänst och inte att ulvarna glömde äta, så finns det ju en möjlighet att ängeln kan ha lite mer koll på spelet än övriga. T.ex. om ängeln skyddade någon annan än sig själv så vet den att denne inte satt i lyan, och att lyan inte trodde att den var svart får. Mer troligt är kanske att ängeln första natten skyddade sig själv, och lyan har då någon som de starkt misstänker är ängeln.

Hur beter sig en lya mot en de tror är ängel? Helst hade de såklart velat ha ängeln lynchad, men hur hårt vågar de gå på i sina misstankar utan att avslöja sig själva? De vågar nog inte vara alltför inställsamma heller eftersom ängeln vet att de enda som vet om dess roll är just de i lyan.

Sedan har vi ju dethär med svarta fåret. Den vill ju lyan helst undvika att käka. Så den som ulvarna försökte käka natt 1 var nog en av dem som de hade som minst troligt svart får. Vad finns det då för välkända knep för en ond utanför lyan att visa sig? Dels så hade vi ju en obligatorisk fråga där man kan försöka hitta connection. Dels har vi röstningen i DL1 som ofta används för att skicka meddelanden eftersom ingen ändå har någon större koll på hur de ska rösta. Ibland kan den onda utanför lyan följa efter en lyamedlem och rösta på samma. Jag är inte så säker på att det har hänt i denna leken, det är ju även ganska risky eftersom fåret då kan avslöja en ulv om den blir lynchad eller käkad. Men om en lya ser att någon röstar på samma som en av medlemmarna - vågar de då ge sig på att käka denne första natten, när det finns så många att välja på? Jag skulle inte tro det. Så OM ängeln nu har skyddat sig själv, och OM ängeln lade en andraröst på någon, så har den troligen någon som den vet mest troligt inte är i lyan: den som lade förstarösten på samma.

Så, nu hoppas jag att kanske någon god kan lyckas hitta någon som de kan lita något mer på i alla fall.
 
Nästa samling citat.






Vill bara ha med det för jag insåg att jag återigen blandade ihop de onda specialarna... member vi pratar om den som ingår i lyan här, den som har en dold röst?
Då kan jag släppa min förvirring kring scenariet ulv röstar på svarta fåret, vilket jag blandat in i ekvationen i onödan.
Jag vet inte om det var en fråga eller mer note-to-self? Men ja, jag pratade om fårulven, den ulven i lyan med en öppen röst som inte räknas och en dold röst som räknas :)
 
Nej nu har den där praktikanten varit i farten igen! Ole dole doff verkar hon nästan köra med medicinerna? Denna gång var det stackars Blacksmithfarm som drabbades :cry:

Blacksmithfarm var rösttfifflaren

Ursäkta dröjsmålet, först höll jag på att uppdatera för tidigt och sen fastnade jag i jobbet men nu så!

DagDL 21.30!
 
Äsch, hade varit skönt att ha fifflaren kvar ikväll... 🙁 Men om goda sidan samlar sina röster tror jag ändå vi har chans att vinna detta :nailbiting: . Nu har jag suttit och skrivit i 3 timmar och sedan uppdaterat frenetiskt i 30 min så jag tar en liten paus från leken 😅.
 
Ja, då var det garanterat tre goda uppe för lynch i DL1 och lyan hade kalas.

Samma sak i DL2 (jag vet vart jag har mig själv och det var jag, fio och BSF som hade flest röster om som, beroende på dolda röster osv, kunnat hamna i lottning osv).

DL3 är lite svårare tycker jag.

Nu funderar jag mest på om detta säger något om Q? Alltså, BSF kan ju omöjligt suttit inne på någon typ av spioninfo (förutom sin egna dolda extraröst) så på det sättet kan hon inte veta något om Qs roll. Samtidigt har hon röstat på Q 3/3 DLs 😅 Den tål att funderas lite till på…
 
DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17.21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea

Lynchas: LenaH - bybo
Alla överlever natten


DL2

18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20.27 Jfrelin röstar på fio
20.29 Glimra röstar på fio
20.40 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20.50 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.50 Harrysen röstar på Kilauea
21.12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.19 fio röstar på heffaklumpen
21.21 cirkus röstar på heffaklumpen
21.26 Gabby_Ossi röstar på fio

Lynchas: fio - bybo
Käkas: Glimra - bybo



DL3
16.06 Jfrelin röstar på qitis
16.13 Blacksmithfarm röstar på qitis
18.22 Heffaklumpen röstar på Kilauea
18.57 Harrysen röstar på Kilauea
19.10 cirkus röstar på Jfrelin
19.26 Niyama röstar på Jfrelin
20.30 Gabby_Ossi röstar på Kilauea
20.33 Kilauea röstar på Harrysen
20.46 Lobelia röstar på Kilauea
20.48 qitis röstar på Jfrelin
21.01 Heffaklumpen ändrar röst till Jfrelin

Lynchas: Jfrelin - bybo
Käkas: Blacksmithfarm - röstfifflare
 
Vi som är kvar:
1. Heffaklumpen
2. Harrysen
3. Blacksmithfarm - röstfifflare
4. Kilauea
5. qitis
6. cirkus
7. Gabby_Ossi
8. LenaH - bybo
9. Glimra - bybo
10. Jfrelin - bybo
11. Niyama
12. fio - bybo
13. Lobelia


Vi som är kvar har röstat enligt följande:
Heffaklumpen:
Kilauea - fio - (Kilauea) Jfrelin
Harrysen: fio - Kilauea - Kilauea
Kilauea: Harrysen - fio - Harrysen
qitis: Blacksmithfarm - Blacksmithfarm - Jfrelin
cirkus: LenaH - Heffaklumpen - Jfrelin
Gabby_Ossi: fio - fio - Kilauea
Niyama: Jfrelin - Heffaklumpen - Jfrelin
Lobelia: Blacksmithfarm - Blacksmithfarm - Kilauea
 
DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på Fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea

Lynchas: LenaH - bybo
ingen käkas

DL2
18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20: 27 Jfrelin röstar på fio
20:29 Glimra röstar på fio
20:40 Lobelia röstar på BSF
20: 50 qitis röstar på BSF
20:50 Harrysen röstar på Kilauea
21:12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21:19 fio röstar på heffaklumpen
21:21 cirkus röstar på heffaklumpen
21:26 Gabby_Ossi röstar på fio

Fio lynchas bybo
Glimra käkas bybo

DL3
16:06 Jfrelin röstar på qitis
16:13 Blacksmithfarm röstar på qitis
18.22 Heffaklumpen röstar på Kilauea
18.57 Harrysen röstar på Kilauea
19.10 cirkus röstar på Jfrelin
19.26 Niyama röstar på Jfrelin
20.30 Gabby_Ossi röstar på Kilauea
20.33 Kilauea röstar på Harrysen
20.46 Lobelia röstar på Kilauea
20.48 qitis röstar på Jfrelin
21.01 Heffaklumpen ändrar röst till Jfrelin




Då kan alltså fårulven vara Harry, q, Lobelia eller Gabby med avseende på DL1
Med avseende på DL2 tror jag inte vi kan dra någon slutsats faktiskt.
Däremot är 2 av 5 som röstade på fio borta och då är det Heffas, Kila och Gabby kvar som ev ulvar
Så DL3 där röstar Harry, Lobelia och Gabby på Kila om då Kila är ulv är det ett väldigt högt spel av lyan tänker jag. Alltså blir det bara Gabby och Heffa kvar av de som röstade på fio i DL2 som ulv. Heffa ändrar sin röst från Kila
 
:(
Så nu är det fyra onda och fyra goda kvar.
Utöver mig alltså tre stycken goda, och åt det goda hållet tror jag Gabby Ossy är.

Jag tror Cirkus är på ulv sidan, med tanke på vad jag själv skrivit tidigare och även gabbys(?)sammanfattning av inlägg. Eftersom hon ville hålla Kila åt goda hållet så misstänker jag att Kilah i så fall också är på ulvsidan. Vad jag har sett har ovanstående inte riktat några misstankar mot vare sig Niyama eller Lobelia och det gör mig misstänksam nu.

Q och Cirkus hittade varandra snabbt som goda i förra leken, här är det avsaknad av det? Vilket får mig att misstänka att båda eller en av dem är i lyan. Jag undrar också om en god Q inte hade listat ut att mitt inlägg om att samla röster mer igår kom från en god sida. Kändes som en konstig vändning att börja med diskussion om det direkt efter att JFR åkte ut istället för att foka på de som röstat på JFR.

Funderar också på om Lobelias röst på Kila skulle kunna vara en alibiröst eftersom ulvarna visste att kistan var igenspikad för JFR.

Heffaklumpen har jag ingen aning om. Jag brukar tycka hon är god och det har hon nog varit i alla lekar jag varit med så vet inte riktigt hur hon spelar som ond.
 
DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på Fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea

Lynchas: LenaH - bybo
ingen käkas

DL2
18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20: 27 Jfrelin röstar på fio
20:29 Glimra röstar på fio
20:40 Lobelia röstar på BSF
20: 50 qitis röstar på BSF
20:50 Harrysen röstar på Kilauea
21:12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21:19 fio röstar på heffaklumpen
21:21 cirkus röstar på heffaklumpen
21:26 Gabby_Ossi röstar på fio

Fio lynchas bybo
Glimra käkas bybo

DL3
16:06 Jfrelin röstar på qitis
16:13 Blacksmithfarm röstar på qitis
18.22 Heffaklumpen röstar på Kilauea
18.57 Harrysen röstar på Kilauea
19.10 cirkus röstar på Jfrelin
19.26 Niyama röstar på Jfrelin
20.30 Gabby_Ossi röstar på Kilauea
20.33 Kilauea röstar på Harrysen
20.46 Lobelia röstar på Kilauea
20.48 qitis röstar på Jfrelin
21.01 Heffaklumpen ändrar röst till Jfrelin




Då kan alltså fårulven vara Harry, q, Lobelia eller Gabby med avseende på DL1
Med avseende på DL2 tror jag inte vi kan dra någon slutsats faktiskt.
Däremot är 2 av 5 som röstade på fio borta och då är det Heffas, Kila och Gabby kvar som ev ulvar
Så DL3 där röstar Harry, Lobelia och Gabby på Kila om då Kila är ulv är det ett väldigt högt spel av lyan tänker jag. Alltså blir det bara Gabby och Heffa kvar av de som röstade på fio i DL2 som ulv. Heffa ändrar sin röst från Kila
Lobelia röstade ju också på en vi vet var god i DL 2, stryker du henne som ulv?
 
:(
Så nu är det fyra onda och fyra goda kvar.
Utöver mig alltså tre stycken goda, och åt det goda hållet tror jag Gabby Ossy är.

Jag tror Cirkus är på ulv sidan, med tanke på vad jag själv skrivit tidigare och även gabbys(?)sammanfattning av inlägg. Eftersom hon ville hålla Kila åt goda hållet så misstänker jag att Kilah i så fall också är på ulvsidan. Vad jag har sett har ovanstående inte riktat några misstankar mot vare sig Niyama eller Lobelia och det gör mig misstänksam nu.

Q och Cirkus hittade varandra snabbt som goda i förra leken, här är det avsaknad av det? Vilket får mig att misstänka att båda eller en av dem är i lyan. Jag undrar också om en god Q inte hade listat ut att mitt inlägg om att samla röster mer igår kom från en god sida. Kändes som en konstig vändning att börja med diskussion om det direkt efter att JFR åkte ut istället för att foka på de som röstat på JFR.

Funderar också på om Lobelias röst på Kila skulle kunna vara en alibiröst eftersom ulvarna visste att kistan var igenspikad för JFR.

Heffaklumpen har jag ingen aning om. Jag brukar tycka hon är god och det har hon nog varit i alla lekar jag varit med så vet inte riktigt hur hon spelar som ond.
Vem tror du kan vara fårulv?
Det finns fyra kandidater.
Varför tror du att Kila sitter i lyan? Hur kunde lyan veta nånting om att JFR skulle ryka?
Du följer q som försöker misskreditera mig. Jag tror ni två skulle fira vilt om ni lyckas få ut mig som sista god och därmed vinna. Det spelar ingen roll för er om ni godförklarar varandra nu för jag tror ni kommer vinna genom att få ut en god. Så för mig är det du, q och Gabby som mest troliga i lyan.
 
Vem tror du kan vara fårulv?
Det finns fyra kandidater.
Varför tror du att Kila sitter i lyan? Hur kunde lyan veta nånting om att JFR skulle ryka?
Du följer q som försöker misskreditera mig. Jag tror ni två skulle fira vilt om ni lyckas få ut mig som sista god och därmed vinna. Det spelar ingen roll för er om ni godförklarar varandra nu för jag tror ni kommer vinna genom att få ut en god. Så för mig är det du, q och Gabby som mest troliga i lyan.
Ingen aning om vem som kan vara fårulv. Jag går mer på alla fyra ulvar känner jag, för att få ihop det.
Jag misstänker ju dig som ulv, och du tyckte det gjorde K åt goda hållet att rösta på mig igår. Jag vet ju min egen roll så ....

När följer jag Q menar du? :) Jag tycker hon blir skummare och skummare :D

Känner mig också skeptisk till att du inte kommenterar något alls om Lobelia och Niyama, men av ditt inlägg ovan att döma så har du de åt goda hållet?
 
Jag har fortfarande inte läst om sedan igår. Så jag hoppar bara in här nu medan jag fortfarande kommer ihåg vad jag tänkte på.

Noterar att Q är den enda av oss som fortfarande lever som har röstat på endast bevisat goda.

Sen har vi mig, cirkus, Gabby_Ossi, Niyama och Lobelia som röstat på 2/3 bevisat goda.

Vi har även Harrysen som röstat på Kilauea två gånger och fio en gång, och Kilauea som rlstat tvärt om. På Harrysen två gånger och fio en gång.

Sedan har vi ett gäng som inte fått en enda röst på sig genom hela leken (av oss som fortfarande lever): Q, cirkus, Gabby_Ossi, Niyama och Lobelia.


Qs röstrad ser ju inte jättebra ut. Samtidigt hade hon och BSF hakat upp sig på varandra så kanske inte så konstigt. Frågan är bara om det var två goda som hakat upp sig, eller en god och en ond?

Harrysen och Kilauea vet jag inte. Möjligen en ulv där och Harrysen är ju dessutom potentiell fårulv. Sedan har vi hennes inlägg från precis innan DL igår som jag funderar på om även jag kanske drog för stora växlar på? Med det inte sagt att hon är god för det.

Med tanke på att det bör vara 4 onda kvar (om det var 4 från början??) så tänker jag att vi rimligtvis borde hitta åtminstone en ulv bland de som inte fått några röster på sig genom leken (fortfarande av oss levande deltagare).

Om jag går tillbaka och kollar totalt, dvs även vart döda spelare röstat, så har vi cirkus, Gabby_Ossi, Niyama och Lobelia som inte fått några röster på sig.

Som flera, inklusive mig själv, sagt tidigare är ju detta en lek där onda har guldchans att luta sig tillbaka och flyga under radarn. Så jag tänker nog att det faktiskt kan vara läge att börja titta lite mer på de som inte fått så mycket misstankar mot sig ännu.

Om inte annat eftersom vi (obviously) inte varit så successfull när vi lynchat de som varit uppe på tapeten? Eller tänker jag helt galet nu??
 
Jag har fortfarande inte läst om sedan igår. Så jag hoppar bara in här nu medan jag fortfarande kommer ihåg vad jag tänkte på.

Noterar att Q är den enda av oss som fortfarande lever som har röstat på endast bevisat goda.

Sen har vi mig, cirkus, Gabby_Ossi, Niyama och Lobelia som röstat på 2/3 bevisat goda.

Vi har även Harrysen som röstat på Kilauea två gånger och fio en gång, och Kilauea som rlstat tvärt om. På Harrysen två gånger och fio en gång.

Sedan har vi ett gäng som inte fått en enda röst på sig genom hela leken (av oss som fortfarande lever): Q, cirkus, Gabby_Ossi, Niyama och Lobelia.


Qs röstrad ser ju inte jättebra ut. Samtidigt hade hon och BSF hakat upp sig på varandra så kanske inte så konstigt. Frågan är bara om det var två goda som hakat upp sig, eller en god och en ond?

Harrysen och Kilauea vet jag inte. Möjligen en ulv där och Harrysen är ju dessutom potentiell fårulv. Sedan har vi hennes inlägg från precis innan DL igår som jag funderar på om även jag kanske drog för stora växlar på? Med det inte sagt att hon är god för det.

Med tanke på att det bör vara 4 onda kvar (om det var 4 från början??) så tänker jag att vi rimligtvis borde hitta åtminstone en ulv bland de som inte fått några röster på sig genom leken (fortfarande av oss levande deltagare).

Om jag går tillbaka och kollar totalt, dvs även vart döda spelare röstat, så har vi cirkus, Gabby_Ossi, Niyama och Lobelia som inte fått några röster på sig.

Som flera, inklusive mig själv, sagt tidigare är ju detta en lek där onda har guldchans att luta sig tillbaka och flyga under radarn. Så jag tänker nog att det faktiskt kan vara läge att börja titta lite mer på de som inte fått så mycket misstankar mot sig ännu.

Om inte annat eftersom vi (obviously) inte varit så successfull när vi lynchat de som varit uppe på tapeten? Eller tänker jag helt galet nu??
Jag tänker också att det känns värt att kika på de som inte varit på tapeten. Tycker också att Cirkus väldigt lätt sätter Niyama, Kilauae, Lobelia åt sidan. Hon säger att Q är väldigt skum men rösterna har inte landat där. (Det tycker jag i och för sig också nu, med tanke på att BSF var god)
 
Heffaklumpen har jag ingen aning om. Jag brukar tycka hon är god och det har hon nog varit i alla lekar jag varit med så vet inte riktigt hur hon spelar som ond.
Glöm inte förra leken. Då var jag fårulv och du svart får… med den lilla detaljen att jag lynchades DL1… :D
(så fattar att du inte sett mig spela som ond)

De senaste två gångerna jag varit ulv har jag blivit lynchad DL1, så bara det faktum att jag fortfarande är vid liv inför dagDL4 tycker jag borde vara bevis på att jag inte är ulv :angel::rofl:
 
Sedan har vi ett gäng som inte fått en enda röst på sig genom hela leken (av oss som fortfarande lever): Q, cirkus, Gabby_Ossi, Niyama och Lobelia.


Qs röstrad ser ju inte jättebra ut. Samtidigt hade hon och BSF hakat upp sig på varandra så kanske inte så konstigt. Frågan är bara om det var två goda som hakat upp sig, eller en god och en ond?

Q har ju fått röster varje dag av BSF och även av Jfrelin (?).
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 021
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 945
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 734
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp