Den siarlösa ulvleken

Q har ju fått röster varje dag av BSF och även av Jfrelin (?).
Ja, men inom parentesen skrev jag ett litet förtydligande om att jag där endast kollade på oss som fortfarande är levande och vart vi röstat. BSF och Jfrelin är döda. Men längre ner i samma inlägg har jag tagit in röster totalt, från både levande och döda spelare och där är inte Q med. :)
 
Ja, men inom parentesen skrev jag ett litet förtydligande om att jag där endast kollade på oss som fortfarande är levande och vart vi röstat. BSF och Jfrelin är döda. Men längre ner i samma inlägg har jag tagit in röster totalt, från både levande och döda spelare och där är inte Q med. :)

Aha jag trodde du menade de (av oss som fortfarande lever) som inte fått några röster :p
 
Aha jag trodde du menade de (av oss som fortfarande lever) som inte fått några röster :p
Ja, nu ser jag ju att det kunde tolkas så också! :banghead: :bag:

Det här med att uttrycka sig tydligt/begripligt är inte alltid min starkaste gren. Speciellt inte när det går lite väl snabbt från tanke till tangentbordet till skicka-knappen :p
 
Jag känner mig fortfarande totalt förvirrad och det känns som att vi går mot DL1.4 (DL1 version 4, tänk typ som systemuppdateringarna på mobilen är skrivna) 😆

Känner mig skeptisk mot de som tycker att jag är skum.
Känner mig skeptisk mot de som inte tycker att jag är skum.
Känner mig skeptisk mot de som inte har någon åsikt.
Känner mig skeptisk mot de som röstade på Kilauea.
Känner mig skeptisk mot de som röstade på Jfrelin.
Känner mig skeptisk mot de som röstade på Q.
Känner mig skeptisk mot de som röstade på någon annan än de ovan nämnda.
Med tillägget:

Känner mig skeptisk mot de som inte fått några röster på sig genom leken.
Känner mig skeptisk mot de som fått röster på sig.
Känner mig skeptisk mot de som röstat på bevisat goda.
Känner mig skeptisk mot de som röstat på icke-avslöjade spelare.
Känner mig skeptisk mot de som teoriat.
Känner mig skeptisk mot de som grävt och fört leken framåt.
Känner mig skeptisk mot de som inte teoriat lika mycket.
Känner mig skeptisk mot de som inte fört leken framåt på samma sätt.
Känner mig skeptisk mot LL och börjar undra om jag är ensam god kvar?! (Nej jag fattar att det inte är möjligt)

AND THE LIST GOES ON…! 😩

Ni alla känns liksom lika sannolika och icke-sannolika som ulvar :arghh:

Börjar nästan överväga att köra ole dole doff och bara bestämma mig för att den personen är god tills motsatsen är bevisad. För visst borde det ändå vara typ 50% chans att personen faktiskt är god? :angel: :rofl:
 
Jag känner mig fortfarande totalt förvirrad och det känns som att vi går mot DL1.4 (DL1 version 4, tänk typ som systemuppdateringarna på mobilen är skrivna) 😆


Med tillägget:

Känner mig skeptisk mot de som inte fått några röster på sig genom leken.
Känner mig skeptisk mot de som fått röster på sig.
Känner mig skeptisk mot de som röstat på bevisat goda.
Känner mig skeptisk mot de som röstat på icke-avslöjade spelare.
Känner mig skeptisk mot de som teoriat.
Känner mig skeptisk mot de som grävt och fört leken framåt.
Känner mig skeptisk mot de som inte teoriat lika mycket.
Känner mig skeptisk mot de som inte fört leken framåt på samma sätt.
Känner mig skeptisk mot LL och börjar undra om jag är ensam god kvar?! (Nej jag fattar att det inte är möjligt)

AND THE LIST GOES ON…! 😩

Ni alla känns liksom lika sannolika och icke-sannolika som ulvar :arghh:

Börjar nästan överväga att köra ole dole doff och bara bestämma mig för att den personen är god tills motsatsen är bevisad. För visst borde det ändå vara typ 50% chans att personen faktiskt är god? :angel: :rofl:
Jag känner lite likadant,men har nog Gabby åt goda hållet och Cirkus just nu åt ulvhållet - tycker det känns konstigt att helt utelämna Niyama och Lobelia som väl är två som inte haft någon teori emot sig? Q känns mer och mer skum, särskilt som jag vet att hon brukar vara vass och diskussioner Cirkus-Q emellan uteblir?
 
Jag känner lite likadant,men har nog Gabby åt goda hållet och Cirkus just nu åt ulvhållet - tycker det känns konstigt att helt utelämna Niyama och Lobelia som väl är två som inte haft någon teori emot sig? Q känns mer och mer skum, särskilt som jag vet att hon brukar vara vass och diskussioner Cirkus-Q emellan uteblir?
Vad är det som gör att du placerar G_O åt det goda hållet? Och vad tänker du om Kilauea i så fall? Eller tänker du att samtliga som röstade på fio i DL2 var goda?
 
diskussioner Cirkus-Q emellan uteblir?
De uteblir väl ändå inte. Hon misstänker ju mig (och tycker jag då försöker få fler att rösta på mig ?)
Jag håller henne och kilauea som högst troliga ulvar idag enligt vad jag skrev innan dl

Såklart de käkar BSF inatt -så ser jag ju ännu mer misstänkt ut O_o
Jag var verkligen velig om BSF , synd att vi hakade upp oss på varandra :(

Som flera redan skrivit -första dl verkar varit en räkmacka för ulvarna nu när vi vet att de tre som synligen (beror ju på vart de dolda rösterna låg ) låg uppe för Lynch var samtliga goda.

Jag är också mer och mer inriktad på att iaf en, troligen flera , av rösterna på Fio i dl 2 var från onda. Det ramlade in lite för många röster fort där på henne tyckte jag redan då.
Ponera att Heffaklumpen är ond och cirkus sitter i lyan med henne. Cirkus lägger en alibiröst på henne och var kanske inte beredd på att fler skulle haka på den ?

Jag tycker vi ska satsa på att få ut en ulv idag -annars är det ju troligen game over (om det är 4 onda från start )

Och jag spanar mest efter den som har förmågan att rösta falskt i tråden och äkta röst dold (dvs ulven i fårakläder ). Men går det inte att få korn på den då duger en vanlig ulv utmärkt också. Även svarta fåret duger (men helst en ulv !) bara det inte blir en god!
 
De uteblir väl ändå inte. Hon misstänker ju mig (och tycker jag då försöker få fler att rösta på mig ?)
Jag håller henne och kilauea som högst troliga ulvar idag enligt vad jag skrev innan dl

Såklart de käkar BSF inatt -så ser jag ju ännu mer misstänkt ut O_o
Jag var verkligen velig om BSF , synd att vi hakade upp oss på varandra :(

Som flera redan skrivit -första dl verkar varit en räkmacka för ulvarna nu när vi vet att de tre som synligen (beror ju på vart de dolda rösterna låg ) låg uppe för Lynch var samtliga goda.

Jag är också mer och mer inriktad på att iaf en, troligen flera , av rösterna på Fio i dl 2 var från onda. Det ramlade in lite för många röster fort där på henne tyckte jag redan då.
Ponera att Heffaklumpen är ond och cirkus sitter i lyan med henne. Cirkus lägger en alibiröst på henne och var kanske inte beredd på att fler skulle haka på den ?

Jag tycker vi ska satsa på att få ut en ulv idag -annars är det ju troligen game over (om det är 4 onda från start )

Och jag spanar mest efter den som har förmågan att rösta falskt i tråden och äkta röst dold (dvs ulven i fårakläder ). Men går det inte att få korn på den då duger en vanlig ulv utmärkt också. Även svarta fåret duger (men helst en ulv !) bara det inte blir en god!
Måste kolla vad du skrev. Vem ska man lita på. :(. Vad tror du om Niyama och Lobelia?
 
Vad säger ni andra om Gabbys inlägg om Cirkusspåret? Jag tycker det låter väldigt rimligt?

Okej, här har vi då en liten sammanställning varför jag tror cirkus är ulv



Väldigt lätt röst på LenaH som säkert är den som ulvarna ville ha ut först av alla. Förklädd BOP där cirkus nog vet själv att inget i den teorin på något sätt skulle kunna göra LenaH misstänkt.



@qitis inlägg som jag refererar till nedan.





Två inlägg där cirkus försöker få @qitis misstänkt med grund att hon inte fick några röster.



Mitt inlägg som svar på cirkus där jag bland annat nämner q's "det är ok att lyncha mig" inlägg.



cirkus svar till mig där hon helt ignorerar min fundering om q's inlägg ovan. Jag tror att en god cirkus som verkligen ville hitta ulvar och inte bara försöka få q misstänkt hade gett mig lite input i om hon verkligen tror att en ond q hade skrivit "ni får lyncha mig" i tråden.





Lade med ett inlägg från BSF också där cirkus återigen tar chansen och hoppar in och håller med, pushar på denna teori.



Ja du cirkus, är du en ulv som gjorde vad du kunde för att få q misstänkt? O_o

forts i nästa inlägg för det blev för långt...

cirkus lägger fram en teori om bsf, inte något skumt med den egentligen men återigen så ignorerar cirkus mig när jag svarar henne och tar upp att rösterna på bsf kom såpass sent.





Och sen det här då när hon lite lägligt "glömmer bort" Kila av rösterna på fio. Och av någon anledning tycker hon inte att jag är speciellt misstänkt heller, hon slänger ur sig lite lösa funderingar både med teorin att jag skulle vara fårulv och att jag röstat på fio men vågar inte riktigt lägga upp mig som ett alternativ att lyncha. Och eftersom jag vet att jag inte är fårulv och jag tror inte att Harrysen är det heller så tycker jag det är lite väl lätt hon lägger bort Kila med den motiveringen. OK om hon bara hade haft Harrysen som fårulvskandidat men enligt henne själv så skulle det ju lika gärna kunna vara jag? Vad är det som gör att hon tror såpass mycket på Harrysen som fårulv istället för mig? Så mycket att hon är beredd att lägga bort Kila som alternativ i en såpass viktig lynch, när Kilas röst på fio dels var mer skum (de kan väl de flesta ändå hålla med om) än Jfrelins och Jfrelin dessutom hade väldigt tråka RL omständigheter som förklaring.





Här känns det bara som att hon försöker vända så många hon kan till att rösta på Jfrelin. Och nu när vi vet att Jfrelin var god får det mig att tro att cirkus och @Kilauea är ulvar tillsammans. Om jag hinner innan DL eller lever efteråt ska jag försöka gå igenom Kila själv också.
 
Måste kolla vad du skrev. Vem ska man lita på. :(. Vad tror du om Niyama och Lobelia?
Ja det är svårt när man inte har sior och spion för goda att hitta varandra

Jag är lite fundersam på båda dem. Jag tänker att det är konstigt att niyama och cirkus verkar inte misstänka varandra ? Grunnar på om Niyama kan vara det svarta fåret ? Som följer Cirkus röst på Heffaklumpen i dl 2 när fio lynchades.
Om det skulle vara så så innebär det är heffa troligen är god men kan också vara högt spel av lyan med alibiröster. Men känns ju inte som detta är leken de behöver spela högt alls ?
Men så var det det där med : men om och utifall att osv.

Lobelia har jag skrivit om två dagar att hon möjligen känns lite följsam mot mig. Eller så har vi helt enkelt bara tyckt lika ?

Jag har uppenbarligen ingen aning 🤷‍♀️

Vad tycker du om cirkus och Kilaeua?

Du kan ha svarat på det innan och jag inte kommer ihåg? Hinner inte kolla just nu. Hovslagardag idag. Vi är nog inte klara förrän ca 18 -tiden (10 hästar som ska verkas varav många unghästar )
 
Vad säger ni andra om Gabbys inlägg om Cirkusspåret? Jag tycker det låter väldigt rimligt?
Nu har jag inte läst det jättenoggrant. Men av det jag läste (har mest skummat igenom från mobilen) tyckte jag att det lät rimligt. Jag är bara nojig att G_O är en ulv som försöker kasta misstankar på en cirkus utanför lyan (= mest troligt god)…

Sedan blir jag lite nojjig nu när du också verkar tycka att G_Os tanke låter väldigt rimlig eftersom du som sagt är potentuell fårulv och möjligt sitter i lyan tillsammans med G_O och också försöker kasta ut lite misstankar mot cirkus…

Jag är inte säker på något 😅
 
Vad säger ni andra om Gabbys inlägg om Cirkusspåret? Jag tycker det låter väldigt rimligt?
Jag tror att hon är något på spåret! Känns väldigt solitt och genomtänkt helt enkelt
@heffaklumpen Jag tycker hon låter väldigt vettig.
Ingen annan som skrivit så mycket och påpekar heller för den delen.

Hon är i vart fall den som känns minst ond -och får en Oscarsstatyett av mig om hon lurar mig. Jag har fått stekpannor förr 😅
 
Ja det är svårt när man inte har sior och spion för goda att hitta varandra

Jag är lite fundersam på båda dem. Jag tänker att det är konstigt att niyama och cirkus verkar inte misstänka varandra ? Grunnar på om Niyama kan vara det svarta fåret ? Som följer Cirkus röst på Heffaklumpen i dl 2 när fio lynchades.
Om det skulle vara så så innebär det är heffa troligen är god men kan också vara högt spel av lyan med alibiröster. Men känns ju inte som detta är leken de behöver spela högt alls ?
Men så var det det där med : men om och utifall att osv.

Lobelia har jag skrivit om två dagar att hon möjligen känns lite följsam mot mig. Eller så har vi helt enkelt bara tyckt lika ?

Jag har uppenbarligen ingen aning 🤷‍♀️

Vad tycker du om cirkus och Kilaeua?

Du kan ha svarat på det innan och jag inte kommer ihåg? Hinner inte kolla just nu. Hovslagardag idag. Vi är nog inte klara förrän ca 18 -tiden (10 hästar som ska verkas varav många unghästar )
Jag tycker att Cirkus är skum, citerade Gabbys inlägg precis ovan. Eftersom jag vet min roll och hon höll Kilah åt det goda hållet som röstade på mig så känns det skumt. Vet inte angående Kilauea. Ska kolla igenom mer idag. Tänker att hon var snabb att följa mot Fio och ville samla röster tidigt i DL2, igår ville hon inte samla röster. Nej jag vet faktiskt inte.
 
Jag tror att hon är något på spåret! Känns väldigt solitt och genomtänkt helt enkelt
@heffaklumpen Jag tycker hon låter väldigt vettig.
Ingen annan som skrivit så mycket och påpekar heller för den delen.

Hon är i vart fall den som känns minst ond -och får en Oscarsstatyett av mig om hon lurar mig. Jag har fått stekpannor förr 😅
Ja alltså jag säger inte alls att jag har rätt. G_O kan mycket väl vara något på spåren. Jag är bara extremt nojig och skeptisk åt alla håll och kanter 😅
 
Nu har jag inte läst det jättenoggrant. Men av det jag läste (har mest skummat igenom från mobilen) tyckte jag att det lät rimligt. Jag är bara nojig att G_O är en ulv som försöker kasta misstankar på en cirkus utanför lyan (= mest troligt god)…

Sedan blir jag lite nojjig nu när du också verkar tycka att G_Os tanke låter väldigt rimlig eftersom du som sagt är potentuell fårulv och möjligt sitter i lyan tillsammans med G_O och också försöker kasta ut lite misstankar mot cirkus…

Jag är inte säker på något 😅
Jag tyckte att det var väldigt bra grävt av G_o och vi har tänkt lite lika i leken, så jag håller henne åt goda hållet. Hon kan också vara väldigt bra på att luras, men då tycker jag fler är skummare i så fall.
 
Jag tycker att Cirkus är skum, citerade Gabbys inlägg precis ovan. Eftersom jag vet min roll och hon höll Kilah åt det goda hållet som röstade på mig så känns det skumt. Vet inte angående Kilauea. Ska kolla igenom mer idag. Tänker att hon var snabb att följa mot Fio och ville samla röster tidigt i DL2, igår ville hon inte samla röster. Nej jag vet faktiskt inte.
Nej det är ruskigt svårt att veta något 😅
Man får lägga lite pussel och besluta sig för vilken som känns mest ond av alla helt enkelt.

Vi får inte schabbla bort det och lyncha en god idag också helt enkelt.

Är det 4 onda från start så är det direkt över i så fall om en god lynchas
Är det 3 onda från start så behöver ulvarna bara käka rätt inatt så vinner de också
Är min matematik
 
Nej det är ruskigt svårt att veta något 😅
Man får lägga lite pussel och besluta sig för vilken som känns mest ond av alla helt enkelt.

Vi får inte schabbla bort det och lyncha en god idag också helt enkelt.

Är det 4 onda från start så är det direkt över i så fall om en god lynchas
Är det 3 onda från start så behöver ulvarna bara käka rätt inatt så vinner de också
Är min matematik
Jag hoppas inte jag fastnar i det här med minus och pluströsten ikväll, har lite svårt att tänka ut hur det blir. Men ikväll kommer alltså en synlig röst vara fejk. Frågan är vilken :D Och hur vi kan göra för att ulvarna inte ska styra. Jag kommer vara på gymmet ikväll och är rädd att missa viktiga saker som kommer upp. Lättare att läsa än att skriva. Misstänker att lyan kommer försöka hitta bra teorier som "alla" lätt kan hänga på.

Men du och jag verkar vara överens om att Gabby är åt godare hållet?

Vad säger du om mina inlägg igår för att samla rösterna mer så inte ulvarna skulle kunna styra? Har du avstyrt mig lite?Jag skulle säkert kunna vara fårulv teoretiskt, men det finns ju fler som skulle kunna vara det. Något annat konkret som gör mig skum? Vet att jag brukar uppfattas som lite skum eftersom jag kan vara lite hastig och lite otydlig :D . Misstänker också att det är därför jag inte är käkad, jag skulle nog ganska lätt kunna vara en som går att samla misstankar emot och röstas ut i en lynch.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 020
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 943
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 733
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp