Bukefalos 28 år!

Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Absolut, ta upp detta med din läkare. Det är alltid skönt att veta varför man har ett symptom och inte bara "du har det".

Uppdatera gärna om vad just din läkare sa! :laugh:

Mvh Domino_s
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Jag får återkomma med svaret;)
Idag är det en pissdag rent ut sagt.. Ont och så trött att jag har lust att skrika, försökte mej på en promenad men det va mission impossible idag. Annars brukar jag må mycket bättre efter motion!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

kl

Har mått hyfsat senaste veckan ungefär. Visst har jag värk, visst är jag trött, men det är hanterbart.
Men igår kom den - den STORA tröttheten, från ingenstans. Körde bil när den kom vilket inte var optimalt... verkligen inte.
Blir liksom skärrad för att jag är så trött men det hjälper inte - jag fick slå mig och röra på mig hela tiden för att öht komma hem.
Körde ca en mil..

Förra fredagen körde jag tot 30 mil utspritt på hela dagen utan problem. Hur ska man veta? Har inte hänt nåt, känner mig inte ledsen, inget särkskilt - den bara anfaller. Tvärslocknade när jag kom in hemma. Orkade vara uppe en stund vid sextiden. Sen slumrade jag hela kvällen. Somnade tidigt och sov hela natten. Blev jag väckt somnade jag om direkt. Orkade inte kliva upp med barnen, de fick klara sig själva - det går dock bra då de är vana och stora nu. (11 o 15)

Slumrade sen till elvatiden idag och har sen tvingat mig uppe... Skulle nog somna direkt om jag la mig.
Tur jag inte hade kunder idag, eller andra åtaganden. Vi har bara städat och varit på affären, vilket varit på gränsen.

Jag äter massa tillskott och upplevde en viss bättring nu när jag även går in med stor dos b12...
Blev klarare i skallen och även mer "vaken" på vissa plan. Men är detta bakslag ett tecken på att jag tagit ut mej de få dagarna?
Kan iofs vara mens på gång också. Reagerar såhär ibland då, men långt ifrån alla gånger.

Var till läkare förra fredagen också, fick ett nytt intyg men har inte hört nåt från FK ännu.. Lutar åt att jag inte får några pengar.
Har inte fått en krona sen december och det börjar bli ohållbart. Jobbar in någon kr i firman men det räcker inte...
KAN inte söka jobb, ok söka går ju. Får jag det så kommer det hålla någon vecka, sen rasar jag. Jag känner min kropp..

Är SÅ trött på detta. VILL vara frisk och arbetsför. Kunna träna och tjäna pengar.. :(
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

*KL*

Igår testade jag floating! Och det gav mersmak!!!

Utgångsläget var att jag hade riktigt, riktigt ont i axlar och nacke - mer än på länge. Det var en overklig känsla att flyta på detta sätt i vattnet. För att flyta i en vanlig bassäng behöver man ju något flythjälpmedel och alltid spänner man några muskler för att hålla fast vid detta. Men här behövde ju inte minsta muskel jobba. Och ligger man i t ex en säng så har man ju trycket mot madrass och kudde - men här "hängde" man liksom i vattnet utan något tryck.

(Dessutom var det mörkt och jag hade öronproppar - allt för att minimera sinnesintrycken så mycket som möjligt.) Det tog inte lång stund innan fötter och ben "försvann" - d v s jag kände inte av dem alls. Succesivt spred sig avslappningen uppåt så att större och större del av kroppen "försvann". Och jag insåg då hur min kropp verkligen "gör sig påmind" hela tiden i vanliga fall - inte bara där jag har riktigt ont för tillfället utan även de delar som jag uppfattar som för stunden smärtfria. Tillslut lyckades jag t o m slappna av i mina jätteonda axlar!

Efteråt höll den där overkliga känslan i sig - det var som om min hjärna undrade vad den varit med om. Spänningen och smärtan i axlarna ville komma tillbaka, men m h a mina BK-övningar kunde jag återställa avslappningen. Jag somnade sedan gott och i morse var det första gången på en vecka som det inte varit rent plågsamt att kliva upp! Har fortsatt känt mig piggare än på lääänge och dessutom riktigt bra i kroppen idag!

Har bokat in ny floating tisdag till veckan - det ser jag fram emot! Har fått ett erbjudande där jag får den tredje gången gratis - så MINST tre flyttillfällen kommer det att bli för mig! Jag hade väl främst tänkt mig att det skulle hjälpa mot smärtan - men det hade definitivt effekt mot tröttheten denna gång i alla fall!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Intressant! Vet du vad som var i vattnet?
Jag har funderat på att köpa hem magnesium att ha i badvatten o testa!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Tredje gången gratis, vart var det? Vi bor ju i samma stad :laugh:

Jag tyckte också att den där tyngdlösheten var underbar och att allt blev tyst och mörkt.


*kl
Inte riktigt med i hjärnan, svårt att läsa, svårt att förstå, men skönt att det funkar för en del av er med jobb och så.
Beklagar där fk strular. :crazy:

Jag är delvis arbetslös och vet inte hur jag ska kunna hitta ett heltidsjobb jag klarar av. Det finns nog inte men i alla fall 75% hade jag velat ha. Et jobb där jag inte behöver vara hemma sjukskriven stup i kvarten...
Just nu är en sån dålig period så jag orkar knappt vara arbetslös. Inte för att det är nån dans på rosor det heller. Jäkla strul med arbets och a-kassa och konstant stress och ångest.
Nåväl.

Även väldigt intressant detta ni upplever med B och D vitaminer.
Man kanske skulle masa sig iväg till en hälsokost affär. Visst var det där man kunde hitta de bra preparaten?
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

KL

Här har veckan varit ganska okej.. Några mindre missöden, (drog ett finger ur led och sträckte en muskel när jag halka på isen)...

Har varit ganska pigg, värk men inte sådär vansinnigt trött. Men igår, efter det att jag hade duschat så kändes det som om jag gick in i en vägg, kröp ner i soffan under en filt och somnade pang boom såfort jag la ner huvudet på kudden. Skulle iväg på en föreläsning jag verkligen sett fram emot på kvällen och hade tack och lov nog med vett kvar i skallen att ställa klockan, vaknade en timma innan jag skulle gå ner till tåget. När klockan ringde var jag som i en dimma, mådde skitilla och kkunde knappt röra mej.
Tack och lov hade jag mina tabletter precis jämte mej på bordet och tryckte i mej två sådana, på nåt konstigt sätt kom jag ändå iväg. Men var så trött, mådde så illa och hade ont att jag var nära gråten hela vägen till föreläsningen..

Tack och lov var min kära mor den som skulle följa med på föreläsningen och hon såg direkt att allt inte var bra, så efter ett stopp på Ica och inhandla lite sockerbomber i form av bulle och kaka så piggnade jag till lite till.. :)

Men det finns inget jag hatar mer än när det blir såhär, hade jag inte velat gå så förbannat gärna hade jag stannat hemma. Och det är så himla tråkigt att behöva vara den som ställer in i sista stund jämt.. :(

Mvh Domino_s
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Det kan vara epsomsalt - eller magnesiumsulfat.
Ska tydligen lindra ömma muskler etc och tillföra magnesium till kroppen via huden.
Därav min nyfikenhet om det var det De hade i :-)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Jag får återkomma med svaret;)
Idag är det en pissdag rent ut sagt.. Ont och så trött att jag har lust att skrika, försökte mej på en promenad men det va mission impossible idag. Annars brukar jag må mycket bättre efter motion!

Gör det! :laugh:

Usch, jag har bara vilat idag.. Jag hade en sån skitdag igår. Så utmanade inte ödet idag. Jag brukar också bli bättre om jag rör på mej, framför allt psykiskt.

Hoppas du känner dej piggare imorgon!

Mvh Domino_s
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Oj vad jag känner igen det där, att inte kunna delta fast man vill och är inställd på det..
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Tack:love: jag har planerat in en skön promenad med doggarna och jag har bannemej tänkt att det ska gå!! Man mår så himla mycket bättre i själen när man varit ute, frisk luft och glada hundar är det bästa som finns!
Ikväll har jag pinat mej igenom middag med gubbens jaktlag, pinnstolar är ett djävulens påfund:devil: Men nu är det vila som gäller.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Tredje gången gratis, vart var det? Vi bor ju i samma stad :laugh:

På "Lugn och ro" i Boden. (I princip tvärs över Lulevägen, från Kvantum/Max.) Det är egentligen andra gången gratis. Men jag utnyttjade Norrbottens Kurirens prenumerationserbjudande om 1 gång för halva priset och då sa hon att om jag betalar fullpris andra gången så får jag tredje gången gratis istället.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Även väldigt intressant detta ni upplever med B och D vitaminer.
Man kanske skulle masa sig iväg till en hälsokost affär. Visst var det där man kunde hitta de bra preparaten?

Det har nyligen visat sig i både finska och svenska tester att många D-vitaminpreparat på marknaden inte alls innehåller vad de utlovar... Innan du köper något tycker jag därför att du ska läsa HÄR.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Promenaden idag var helt underbar!! Strålande sol och vindstilla:love: Mår urk, men har städat "slottet" och tagit mej ut!! Hoppas på att energin finns till en promenad imorgon med!

Allmän fråga! (Orkar inte leta igenom tråden)

Hade någon av er testat KBT? Fick kallelse för första mötet igår och ska gå nästa vecka. Vad kan jag förvänta mej?

Kram på er såhär mitt i lördasmöjset!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

kl

Har orkat rida idag :) Vi städade hela dagen igår och ork till hästarna fanns inte utan dotter o sambo fick ta dem. Men att vakna upp i ett rent hus gav energi och så red jag utan dåligt samvete, vilket ofta inte är fallet då jag tycker jag "borde" vara huslig istället när orken finns..
Sen har jag gått på halvfart, och vid niotiden började orken sina igen, men det gör ju inget :)
Ryggen sa till också nu, pinnstol var inte det bästa! ÖM och värkig känns som om jag ska gå av. Åkte bort till grannarna på kaffe en snabb sväng och jag kunde inte sitta längre så vi åkte hem.

Imorrn blir det kalas för yngsta dottern, med släkten o lite vänner. Hoppas på att lite krafter återstår till hästarna igen då, jag glömmer ofta av min värk och trötthet med dem.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Hoppar in i tråden. Jag har SLE och till denna kommer en hemsk trötthet som jag aldrig kan sova bort verkar det som. Jobbar 75% och det är verkligen allt jag mäktar med. För tillfället känns det otroligt konstigt att jag någonsin kommer att komma upp i heltid. Min tjänst är på 75% och jag tror inte jag kommer att prata med chefen om högre haha. Man tar ut sig fullständigt på jobbet för där måste jag vara skärpt och ha koll på alla papper. Men på em, kvällen är hjärnan helt bortkopplad. Tappar ord, orkar knappt lyfta kroppsdelarna. Jag försöker träna 30 min dagligen för att jag mår mycket bättre av det. Har inte alls lika ont i lederna när jag håller igång. Men tröttheten rår inget på. Har läst er tråd flera ggr men aldrig skrivit, har dock i helgen haft en sämre helg än vanligt men tror det beror på att jag hade utbildning torsdag och fredag och man tror att det är en piece of cake att sitta och lyssna 12 timmar i 2 dagar men det kan jag nu konstatera att det inte är..
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Vad jobbar ni andra med och hur funkar det?

Jag fortsätter hänga i tråden fast jag inte har fibro utan en annan kronisk sjukdom som ger mig oerhörd trötthet och emellanåt även ont i kropp/leder.


Jag jobbar som djursjukvårdare på en liten veterinärklinik. Har lyckats få schema så jag jobbar tre sammanhängande heldagar i veckan (60%). Det känns bäst för mig, för oavsett om jag jobbar heldag eller halvdag är jag trött när jag kommer hem och behöver vila. Därför kan jag lika bra jobba heldagar men färre dagar i veckan.
Första dagen efter jobb, lördagar, är jag i stort sett helt död och sover större delen av tiden. Sen vaknar jag sakta men säkert upp och igång med livet igen.

Har länge "skämts" för att jag inte orkar jobba mer, får höra på jobbet att jag som jobbar minst ju kan ställa upp om det behövs och dum som jag är så är det sällan jag säger nej - nåt jag får sota för med min kropp så jag försöker lära mig säga ifrån.
Och ja, alla på mitt jobb känner till min sjukdom men tycker att nu är jag så oerhört mycket piggare än i höstas (när jag fick diagnosen) så nu är det ingen fara...

Har en medryttarhäst och en förstående sambo som vet att även om jag blir fysiskt trött av att rida så mår jag så oerhört bra psykiskt när jag gjort det.

Vi har även två hundar som jag, när orken tillåter, tränar med med målet att tävla.

Oj, förlåt för långt inlägg. Så skönt att skriva av sig bara.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 393
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 192
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 362
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 633
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp