Bukefalos 28 år!

Det bidde ingenting...

Det finns ett hål i min personlighet. Där det skulle suttit en pusselbit som attraherar män - där är det ett hål.
Det där tror jag inte ett dyft på. Varför skulle kvinnor gilla dig men inte män? Är de en egen sort eller?

Jag tror att du har stängt av den delen i dig, att du inte ser/hör/märker, att du inte är öppen för det. För att du inte tror att det kan hända, för att du inte tror att du är värd att älska?

Jag skrev i en annan tråd (tror jag) om när jag en period inte förväntade mig att män skulle vara intresserade av mig. Jag gick missade män då. Fattade långt efteråt att de faktiskt funnits där, bara att jag inte märkte dem. Jag minns när jag förstod det: Jag satt på pendeltåget och när det slog mig, var det som att vakna upp. Jag såg igen. När jag såg, så upptäckte jag att jag var sedd.
 
Nu kanske jag är ute på djupt vatten, jag är inte 30 fyllda och har inte det specifika problemet som TS.

Men jag känner igen sorgen och känslan av misslyckande och hopplöshet. Att ens motgångar vänds inåt, till den grad att det inte bara är självbestraffning utan att man faktiskt ser det som sin personlighet.

Det är fel.

Först och främst så måste du tillåta dig att sörja det som varit. Gråt, förbanna, sörj förlorade chanser. Men sörj dem för vad de är: händelser som varit, som du inte kan göra något åt.
Känn utan att lägga i någon värdering/skuld.

Sedan har vi nuet.
Vi vill alltid med vilja forma om det som är och när man misslyckas så tar vi på oss en skuld. Helt i onödan.

Ts säger att hon inte är attraktiv, att hon inte "lyckats" få barn, hus etc.
Men så är det ju inte!
Det är så mycket som är slump, som blir till en vana, som blir till en verklighet. .

"Jag är den tjocka" "Jag är slampan" "jag är den ensamma"..
Jag tror det är för lätt att göra saker man gör till det man är. Helt i onödan.

Eftersom vi är på ett hästforum;
Den krångliga, oridbara och arga märren. Ordar vi henne med att låsa fast henne i inspänningstyglar, slå henne,skylla allt som går fel på henne?

Nä vi undersöker om hon har ont, vi löser upp snedheter och knutor,vi behandlar henne milt och minskar kraven till det elementära där hon får en chans att göra rätt och därmed må bra.

Vi måste göra detsamma med oss själva!
Ta det lugnt i den situation vi befinner oss i, ta oss tid och hjälp att låsa upp psykiska knutor och lära sig att må väl nu. Utan krav och straff.
Backa för att kunna gå framåt.

Lika lite som att det är min person som attraherat fel män, lika lite är det din person som inte attraherar.
Vi har bara olika låsningar- jag visade en del av mig jag egentligen inte trivdes med. Klart att jag inte gillade relationen jag fick!

Ge dig tid att se till dig, ta hand om dig på det sätt som du tar hand om de du älskar. Du skulle säkert aldrig kalla en vän misslyckad eller oattraktiv?

Jag har återkommande depressioner och älskar att skuldbelägga mig för allt allt allt. Men lite såhär hanterar jag mina motgångar numera, genom att skilja dem från min person och betrakta dem på avstånd, jobba med dem som att de gällde någon annan. Då blir jag snällare mot mig, gladare och når faktiskt det jag vill ( ibland kommer jag på att jag saknat något jag inte ens vill ha...så då är ju det problemet ur världen med ;) ).

Och tusen kramar såklart!
 
Alltså, sök inte bara bland de som på ytan är drivna, engagerade och självständiga. Den tillbakadragne, stillsamme mannen kanske har stor inre styrka.
Du har så alldeles rätt där.
De där männen syns inte eller kan t.o.m. verka något fjolliga vid första anblicken.
De är så säkra i sig själva att aldrig behöver brösta sig och mäta sig med andra män.

Nyckeln är att hitta dem.
De är så diskreta att de inte kommer att jaga någon kvinna för att dra hem henne till grottan i håret.
 
Män är inte förvånade, och män ger inte komplimanger.
Men män ger Houdinie komplimanger.
Jag har varit där och hört när det har hänt.
Och män är förvånade över att hon är singel.

Hur det är för din del vet jag däremot inte.

Men jag tror som @Houdinie att det inte finns nåt som får potentiella partners att attraheras.
Jo det gör det.
Jag är en förbannad magnet på den punkten.
Både hos män och kvinnor.

Min personlighet är bullrig, sprakande och påfrestande och många orkar bara inte med den.
Men den attraherar också något alldeles oerhört.
Vilket faktiskt kan vara redigt besvärligt det med.

Jag tror också att en del av nyckeln är att jag verkligen ser andra människor och är intresserade av dem.
Någon uttryckte det som att jag fick alla att känna sig speciella.
 
Du är lätt att älska.
Men.
Du måste ta emot det när det kommer också.
Inte bli livrädd och springa din väg.
Jag vet inte hur man gör, det är ju det som skrämmer mig. Det känns som om det finns en massa regler som alla andra kan, men jag har inte koden och begriper ingenting.
 
Jag vet inte hur man gör, det är ju det som skrämmer mig. Det känns som om det finns en massa regler som alla andra kan, men jag har inte koden och begriper ingenting.
Det finns inga regler.
Det där är en missuppfattning.

Så den enda regeln är att det inga regler finns.
Och det har du ju fattat fel på riktigt ser jag.

Man måste komma ihåg att de som pratar och skriver mest om det är de som har störst problem med det.
Hur mycket pratar och skriver jag om det?
Och hur har jag det?
Grunna litet på det.
 
Jodå, men du har inte sett dem.
Man måste se också inte bara synas.
Jag undviker att titta på män som jag gillar, för i ungdomen blev killar förolämpande om jag visade intresse, den reflexen sitter hårt.
Men även om det inte är sant så är det också så att du ÄR attraktiv.
Men du hör inte komplimanger.
Du verkar ha ett "komplimangfilter" som sorterar bort det.
Ibland vågar jag tro lite på det, men så ser jag ett foto på mig själv, eller går förbi en spegel...
 
Jag kan bjuda på en rolig historia för att muntra upp.
En av Houdinies berättelser från en av hennes utbildningar har inspirerat mig till min nuvarande avspisning av för påträngande män.

"Visst, du är nu nummer 19 i kön. Jag kontaktar dig efter de övriga nästa gång somjag blir singel. Men det kan nog ta ett tag för mina förhållanden brukar vara över 10 år långa."
 
Ibland vågar jag tro lite på det, men så ser jag ett foto på mig själv, eller går förbi en spegel...
Du skall inte bry dig om vad du själv tycker, det hör liksom inte dit.

Jag undviker att titta på män som jag gillar, för i ungdomen blev killar förolämpande om jag visade intresse, den reflexen sitter hårt.
Här så tror jag att du har hela problemet.
Faktiskt.
På en enda rad.

KBT kanske?
 
Det finns inga regler.
Det där är en missuppfattning.
Precis, och väljer man att vara den där osynliga grå musen så försvinner man i mängden. Sån har jag tidigare varit när det gäller människor, djuren däremot har bara skitit i det och behandlat mig precis som dom tyckt att jag borde bli behandlad och aldrig sett det ytliga. På senare tid har jag släppt helt på "osynlighetsmanteln" när det gäller människor och inget läskigt har hänt annat än att många nya bekanta (mestadels personal i affärer) tom. frågar mig om råd, vet vad jag heter :o och vilt främmande människor kommer fram på bla. Biltema och frågar om vilken olja dom ska köpa, vad det kan vara för fel på bilen eller gräsklipparen osv. Lite kul faktiskt för jag hjälper gärna med råd när jag kan. Det här händer ofta numera och jag känner mig helt bekväm med det, nåt jag INTE skulle gjort för bara några år sen. Sen 40-årskris kanske? :confused:
 
Du skall inte bry dig om vad du själv tycker, det hör liksom inte dit.


Här så tror jag att du har hela problemet.
Faktiskt.
På en enda rad.

KBT kanske?
Exakt så tror jag också. @Houdinie Efter att jag hade "vaknat" upptäckte jag just det. För att öva upp mig igen, så tittade jag på folk så mycket jag bara kunde. Jag tittade, mötte blickar och fick kontakt med män på tåget och i vänthallen, i affären, på jobbet, överallt.
 
Åh, nu vill man ju bara krama dig !

Jag tycker mest synd om alla män och barn som inte fått uppleva dig faktiskt ! :heart.

Om man råkar veta om världens bästa lediga kille ... Skulle du vara intresserad av en kontakt då ?
 
Jag väljer inte mellan singel eller icke singel, jag måste välja mellan singel och olycklig eller singel och "gilla läget".
Men måste du det?

Jag bestämde mig för att göra ett nytt försök med förhållande i torsdags. Laddade ner tinder, var på dejt igår och på väg till nästa dejt nu.
 
Men måste du det?

Jag bestämde mig för att göra ett nytt försök med förhållande i torsdags. Laddade ner tinder, var på dejt igår och på väg till nästa dejt nu.

Kul att tinder funkar för dig :)

Jag har verkligen inte fattat grejen, de få killar jag matchar med är bara ute efter sex alt. svarar inte ens.. Varför då trycka på grönt, undrar jag? Men det är kul och ett steg i rätt riktning för mig ändå.
 
Men måste du det?

Jag bestämde mig för att göra ett nytt försök med förhållande i torsdags. Laddade ner tinder, var på dejt igår och på väg till nästa dejt nu.

Hoppar in igen i tråden. Det jag undrar över är hur folk orkar gå på dejter? Jag har nätdejtat i tre perioder och kanske varit på tio dejter. Inget har blivit nåt seriöst då personerna tyckte jag var trevlig och verkade vara en bra tjej men de kände inte att det fanns attraktion eller "det där." Så hur har man då energi för fler dejter?

Du har så alldeles rätt där.
De där männen syns inte eller kan t.o.m. verka något fjolliga vid första anblicken.
De är så säkra i sig själva att aldrig behöver brösta sig och mäta sig med andra män.

Nyckeln är att hitta dem.
De är så diskreta att de inte kommer att jaga någon kvinna för att dra hem henne till grottan i håret.

Men är de männen lättare att få? Jag tycker inte det är lättare att få ngn som inte bröstar sig utan är diskret.
 
Kul att tinder funkar för dig :)

Jag har verkligen inte fattat grejen, de få killar jag matchar med är bara ute efter sex alt. svarar inte ens.. Varför då trycka på grönt, undrar jag? Men det är kul och ett steg i rätt riktning för mig ändå.
Jag har en rätt anonym bild. Rätt tuff men man ser bara min siluett. Så de som trycker på grönt går inte bara på utseende iaf.
Poängen är att det går enkelt och snabbt. Jag orkar inte med massor med sökkriterier och långa profiler
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp