Det här är en tråd om semlor. (utbruten från Störiga saker vi stör oss på del 10)

Vi får inte ha något på jobbet som innehåller nötter, mandel eller sesamfrön. Alltså är traditionella semlor inte okej. Är det någon som har testat att göra "mandelmassa" på solrosfrön, och som kan berätta hur det blev :) ??
 
Jag köpte semlor förra året med vaniljkräm och hallongrädde. Det var typ det godaste jag ätit. :d
 
Vi får inte ha något på jobbet som innehåller nötter, mandel eller sesamfrön. Alltså är traditionella semlor inte okej. Är det någon som har testat att göra "mandelmassa" på solrosfrön, och som kan berätta hur det blev :) ??
Många köpesemlor innehåller aprikoskärnor istället för mandel, dvs det är ingen äkta mandelmassa. Kan det fungera?

Annars hittade jag ett recept med just solrosfrön, har ingen aning om hur det smakar däremot. https://www.ica.se/recept/mandelfri-mandelmassa-713405/

Sök på falsk mandelmassa så hittar du fler recept.
 
Vi får inte ha något på jobbet som innehåller nötter, mandel eller sesamfrön. Alltså är traditionella semlor inte okej. Är det någon som har testat att göra "mandelmassa" på solrosfrön, och som kan berätta hur det blev :) ??
uWqM3.gif

*harkel*
Semla med grädde. Enbart.
:angel:
Och florsocker såklart.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 001
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 885
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 730
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp