Det här är en tråd om semlor. (utbruten från Störiga saker vi stör oss på del 10)

Nej, nej ... det ar en blabars bulle ... som i och for sig kan smaka gott, men en SEMLA innehaller mandelmassa och gradde. That's it.
Och jag skulle ge en formogenhet om jag kunde kopa en nu. :d

Inte då, ordet kommer ju från vetemjöl 😁
Det är ju grädde i, bara godare med blåbär
 
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.

alltså. Här har jag köpt semlor. najs najs najs.




så är det en jävla VANILJSEMLA :cry::cry::cry::arghh::arghh::turd::turd::turd:
Höll på att ta fel i affären men såg det i tid, tack och lov.

Kom dessutom på nu att jag har en semla i kylen, sambon åt sin i morse men inte jag :D.
 
Jag tycker att banantråden och den här tråden kan slås ihop, för det ska vara mosad banan istället för mandelmassa :D
 
Men alltså. En semla består av bulle, grädde och mandelmassa. Enbart det är en semla. Allt annat är någon typ av bakelse.

Och förstås ska man börja med att plocka bort locket och doppa det i grädden när man äter. Därefter bryta bort bit för bit av bullen och doppa i grädden och mandelmassan :d
 
Jag är uppvuxen med semlor med mald mandel blandat med inkråm från bullen och lite av grädden. Såå gott.
Jag borde köpa bullar och göra. Baka semmelbullar, som mor gjorde, är jag tyvärr oförmögen till.
 
Mandelmassa ska det vara har aldrig förstått mig på dessa konstiga varianter som finns. Som sommarsemlan som har både mandelmassa och vanilj, där snackar vi en ohelig allians enligt min mening.:mad::confused: Visserligen är den väl lite förlåten för att den innehåller jordgubbar som jag älskar men mandelmassa och vanilj i samma semla det går bara inte.:meh:
 
Jag kommer ihåg när jag och några vänner var på ett kafé och de hade EN nutellasemla kvar, resten var vanliga. Alla ville provsmaka en med nutella, men till slut var det en av oss som fick den. Jag glömmer inte hennes min när hon tog en tugga och den visade sig innehålla även skivad, sliskig banan. :yuck: Hehe.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 996
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 860
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 726
Senast: lundsbo
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 703
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp