Det här med att städa..

Jag tappade precis en kniv som jag just ätit med på stolen, torkar av dynan med foten/strumpan, tänkte med en gång att det passar bra att svara i tråden om städning på buke :D Så någonstans där ligger väl nivån i städning. Det händer också att jag dammsuger innan dammkattungarna börjar mjaua.
Ungefär som när jag gick och mjölkade och åt glass, det var INTE chokladglassen som runnit på fingrarna när jag bytte maskin märkte jag när jag slickade av det ,,,,,,,,,, :o
 
Ungefär som när jag gick och mjölkade och åt glass, det var INTE chokladglassen som runnit på fingrarna när jag bytte maskin märkte jag när jag slickade av det ,,,,,,,,,, :o

Nej usch!!! Du får inte skriva om sånt! :yuck:
Vissa av oss sitterpå buke när vi äter frukost! Jag höll på att få det jag redan fått i mig över tangentbord! :mad:
 
Nej usch!!! Du får inte skriva om sånt! :yuck:
Vissa av oss sitterpå buke när vi äter frukost! Jag höll på att få det jag redan fått i mig över tangentbord! :mad:
Äääh vad känslig du är. :p

*Idisslar vidare på ensilaget.* :d
 
Ganska exakt en månad efter att jag skrev här att jag skulle starta ett städprojekt så har vi, efter sjukdomar som avlöst varandra, nu faktiskt städat lite. :up: Det är framför allt vardagsrummet som har åtgärdats och det finns nog hopp om livet även i det här råttbot. :D
 
Avskyr att städa och bor ensam i en stuga om 4 mycket små rum.

det gror igen rätt omgående och jag försöker åtminstone dammsuga och plocka en gång i veckan.....

Bohemiskt charmigt, eller nå't.....:angel:

I hear you! :angel:
Mina vänner kallar min lägenhet för "lägenhetsgarderoben". Mkt passande namn ;)
Den är så att säga en aning bohembetonad :angel: Jag har kläder på klädställningar, skor från golv till tak i hallen. Ser vissa speciellt snygga plagg som "inredningsdetaljer".
Detta mixas med gamla rokokofåtöljer, kitschiga franslampor och ljushållare.
Min minimalistiska designkompis brukar få panik.

Jag brukar städa innan mamma kommer på besök ;) . Då dammsuger, skurar och dammar jag. Iallafall det som syns :angel: Annars kör jag runt lite med dammsugaren kanske en gång i veckan sådär och då torkar jag av badrummet också.
 
I hear you! :angel:
Mina vänner kallar min lägenhet för "lägenhetsgarderoben". Mkt passande namn ;)
Den är så att säga en aning bohembetonad :angel: Jag har kläder på klädställningar, skor från golv till tak i hallen. Ser vissa speciellt snygga plagg som "inredningsdetaljer".
Detta mixas med gamla rokokofåtöljer, kitschiga franslampor och ljushållare.
Min minimalistiska designkompis brukar få panik.

Jag brukar städa innan mamma kommer på besök ;) . Då dammsuger, skurar och dammar jag. Iallafall det som syns :angel: Annars kör jag runt lite med dammsugaren kanske en gång i veckan sådär och då torkar jag av badrummet också.
Åh.. Jag skulle vilja se bilder av hur du bor..:) ;)
Jag tror jag skulle älska din inredning och lägenhet :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur funkar det, när behovet verkligen finns, personerna inte klarar sig utan hjälp men ekonomin är katastrof? Mamma ramlar titt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 496
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Hej! Skulle vara intressant att höra ifrån er som jobbar som deltidsbrandman/RIB, hur det är att jobba som det? Vad är erat...
Svar
5
· Visningar
544
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 572
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
19 004
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp