Sv: Det ultimata lussebullsreceptet, igen...
Jag bakade igår och använde en deciliter brödsirap och en dryg deciliter socker. Funkade utmärkt måste jag säga. Jag använde dessutom vanligt strösocker och skaftet på en träslev för att "mortla" socker och saffrar.
Bullarna blev fantastiskt goda och tack vare lite kinesisk hjälp med utbaket så blev de snygga också. Även om de faktiskt jäste lite väl mycket
*kl*
Sirap är sirap är sirap, tänker jag, men frågar ändå för säkerhets skull: det står "vit baksirap" i receptet, men funkar det lika bra med brödsirap?
Nej vänta nu! Brödsirap innehåller ju malt om jag inte har fel?! Då skulle jag INTE använda den till bullarna, smakar säkert lite underligt då...Däremot ljus sirap kanske man skulle kunna använda, den smakar ju karamell.
Jag bakade igår och använde en deciliter brödsirap och en dryg deciliter socker. Funkade utmärkt måste jag säga. Jag använde dessutom vanligt strösocker och skaftet på en träslev för att "mortla" socker och saffrar.
Bullarna blev fantastiskt goda och tack vare lite kinesisk hjälp med utbaket så blev de snygga också. Även om de faktiskt jäste lite väl mycket