Bukefalos 28 år!

Din mest irriterande egenskap

I den här tråden upptäcker jag fler och fler "dåliga" egenskaper hos mig. I den andra tråden (vad är din bästa egenskap) upptäcker jag fler och fler bra egenskaper som jag inte har :p😅.
 
Att jag katastroftänker så extremt mycket. Min hjärna scannar konstant av och letar efter potentiella katastrofer som kan inträffa och sen måste den ju hitta en lösning på var och en redan innan katastrofen inträffat. Vilket den ju extremt sällan gör!
 
Jag vet inte ens hur jag ska beskriva min mest irriterande egenskap. :confused: Men jag har ett jättestort behov av struktur och tycker att det är viktigt att jag vet vad jag kan förvänta mig. Fast det handlar inte om pedanteri, och det handlar inte om oflexibilitet. Jag kan ha rätt rörigt, men jag vet ändå exakt var allt ligger. Och jag tycker det är helt OK med oväntade händelser, men bara i situationer där jag i förväg har räknat ut att det kan uppstå oväntade händelser... :angel: När jag var sambo kunde jag tex nästan börja gråta om tvättmedlet var slut om jag förväntade mig att det skulle finnas tvättmedel. Sånt är jättejobbigt och jag blir helt förkrossad. Det är en väldigt irriterande egenskap! :p
 
-Att jag jag bara känner igen folk när jag möter dom! Värst när jag kör bil, då.ser jag bara att "där kommer en bil", om någon vinkar och om bilen kanske till o med har något kännetecken, det spelar ingen roll för igenkänmingscentrat i hjärnan är frånkopplat.
 
Bland det som stör mig själv mest är definitivt min förmåga att paralyseras av sådant som måste göras (när man tänker att jag måste äta/läsa/skriva rapporten/vad som helst men ändå inte kan börja göra det), skjuta på saker, och att jag är ganska lätt distraherad. Särskilt på sistone måste jag ställa minst fem larm för att komma i tid eller för att inte tio minuters rast plötsligt ska bli oj har det gått en timme
 
Nåväl, jag tror inte att mina nära och kära ser det som positivt att jag är negativ, men jag försöker att vara mer positiv i min kontakt med andra nu- att spara det negativa till mig själv, vilket gör att jag aldrig kan vara riktigt mig själv för någon, vilket i sig kan tyckas vara negativt, men man ska ju vara positiv....

Men, det är positivt att det är bra att vara negativ, någonstans kan jag hålla med lite kanske, ser man inte världen lite grann som den är? Eller ja, det är ju en tolkningsfråga ju. Jag vet inte, jag har yrat bort mig :P
 
Nåväl, jag tror inte att mina nära och kära ser det som positivt att jag är negativ, men jag försöker att vara mer positiv i min kontakt med andra nu- att spara det negativa till mig själv, vilket gör att jag aldrig kan vara riktigt mig själv för någon, vilket i sig kan tyckas vara negativt, men man ska ju vara positiv....

Men, det är positivt att det är bra att vara negativ, någonstans kan jag hålla med lite kanske, ser man inte världen lite grann som den är? Eller ja, det är ju en tolkningsfråga ju. Jag vet inte, jag har yrat bort mig :P
Byt ut dom.
 
Nog måste det väl finnas fler som stör sig på sig på någon egenhet man har.

Det mest störande hos mig är att jag alltid skapar kaos, inomhus men också utomhus och på andra ställen. Vart man än går hemma så är det kaos och jag lyckas aldrig få ordning. Tyvärr hyser jag inget hopp om att det kommer bli bättre. Och skulle jag träffa en partner så hoppas jag att han inte är likadan.

Vad stör du dig på hos dig själv?
Jag skuter upp saker til sista stund .... vilket jag får lida för ....
 
Fast det är viss skillnad mellan att veta och känna in att det finns lidande i världen och att ha en negativ syn på allt i livet. (jag pratar inte alls om någon på forumet, utan allmänt.) Jag kan själv vara mörk och dyster och domedagsbenägen, men mina föräldrar hade till exempel bekanta som tamefan aldrig var glada. Var man än tog med dem var det fel på saker. En restaurang alla vurmade för och där alla andra var nöjda med maten fanns det alltid ett: "men..." ... om Juni månad var tjugoåtta dagar solsken mindes de bara de två regniga dagarna. Det var inte en positiv eller ens realistisk egenskap, tycker jag.
Även på arbetsplatser har jag varit med om hur en eller två ständigt negativa personer kan dra ned hela känslan och moralen i gruppen. Sedan behöver man inte vara en hurtgubbe, det säger jag inte. :)
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 632
Senast: Nixehen
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 701
Senast: Shaggy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 863
Senast: Whoever
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
19 375
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp