Bukefalos 28 år!

Dinnerdate i Uppsala?

Eftersom jag ensam vill ha mixpaella, så ändrar jag mig till hafspaella. ;)

55. de Mariscos (havspaella)
2 pers, 390kr/4 pers 780kr/8 pers, 1560kr
-Ninnurur
-Inte_Ung
-bengall


56. de Pollo (kycklingpaella)
2 pers, 330kr/4 pers, 660kr/ 8 pers, 1320kr

57. de Verduras (grönsakspaella)
2 pers, 250kr/ 4 pers, 500kr/ 8 pers, 1000 kr
-lizan

58. Mixta de la casa (husets mix)
2 pers, 450kr/ 4 pers, 900kr/ 8 pers, 1800kr

Enbart varma tapas eller annat:
-Cattis_E
-zassoo
- lil-sis
- LittleJohn
 
Jag står över tack. Ha så trevligt! Ät för mig också!
Blir bökigt att dela om jag är den enda som ska ha absolut tomatfritt dessutom, mailat utan svar och ringt har jag verkligen inte hunnit.
 
Senast ändrad:
Jag står över tack. Ha så trevligt! Ät för mig också!
Blir bökigt att dela om jag är den enda som ska ha absolut tomatfritt dessutom, mailat utan svar och ringt har jag verkligen inte hunnit.
Nu ska jag ju inte med, men det är ju bara att förklara allergiläget på plats. Det är ofta enklast att ta sådant direkt med serveringspersonalen plus att kocken vid behov kan få förtydligande direkt av kunden.
 
Nu ska jag ju inte med, men det är ju bara att förklara allergiläget på plats. Det är ofta enklast att ta sådant direkt med serveringspersonalen plus att kocken vid behov kan få förtydligande direkt av kunden.
Dessutom fanns det ju varma tapas som alternativ, så ingen annan behöver "bli lidande".
 
Men tack för alla goda råd. Verkligen. Dock kommer ju ingen behöva "lida" för min skull oavsett nu.
@Myrten - som alla andra gånger jag ätit ute då, jag har känt mig trygg på två ställen. Men det är alltid en ren chansning. Och DET om något kan ju "andra bli lidande av".
Men jag förstår inte, jag har ju sagt att jag inte ska med? :confused:
 
Om vädret tillåter så tänkte jag nog promenera från Fålhagen ikväll. Om nån vill hänga på så hojta!

För er som kommer med bil så finns det ju en stor parkering på St Eriks torg alldeles nära Fyristorg. Vill man stå gratis så är det nog gatorna hos mig i Fålhagen som är närmast, men då är det ~20 min promenad till restaurangen.

Ska vi vänta in varandra utanför eller gå in? :)
 
Om vädret tillåter så tänkte jag nog promenera från Fålhagen ikväll. Om nån vill hänga på så hojta!

För er som kommer med bil så finns det ju en stor parkering på St Eriks torg alldeles nära Fyristorg. Vill man stå gratis så är det nog gatorna hos mig i Fålhagen som är närmast, men då är det ~20 min promenad till restaurangen.

Ska vi vänta in varandra utanför eller gå in? :)
Jag tänkte gå in, men bordet är bokat i mitt namn så det är bara att säga det när ni kommer.
 
Men tack för alla goda råd. Verkligen. Dock kommer ju ingen behöva "lida" för min skull oavsett nu.
@Myrten - som alla andra gånger jag ätit ute då, jag har känt mig trygg på två ställen. Men det är alltid en ren chansning. Och DET om något kan ju "andra bli lidande av".
Men jag förstår inte, jag har ju sagt att jag inte ska med? :confused:

Det är tråkigt att du inte känner dig trygg och det förvånar mig. Jag har en vän och kollega som har flera allergier, bl.a. tomat (och nötter, cocos, olika frön mm) och hen äter lunch ute nästan varje dag. Så jag kunde inte ana att det var så stor skillnad på Stockholm och Uppsala. Det är ju verkligen inte bra men frågan är vad man gör åt det.

Du verkar bli irriterad för att bl.a. jag lägger fram förslag på hur kan hantera situationen. Varför blir du det? Det är konstruktiva förslag.
 
Om vädret tillåter så tänkte jag nog promenera från Fålhagen ikväll. Om nån vill hänga på så hojta!

För er som kommer med bil så finns det ju en stor parkering på St Eriks torg alldeles nära Fyristorg. Vill man stå gratis så är det nog gatorna hos mig i Fålhagen som är närmast, men då är det ~20 min promenad till restaurangen.

Ska vi vänta in varandra utanför eller gå in? :)

Jag tänkte ta en buss ner till stan och eftersom jag inte orkar byta buss hamnar jag på centralen. Så vi kanske kan mötas upp nånstans och gå det sista?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 660
Senast: Gabby_Ossi
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 166
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 897
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 494
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp