Ditt bästa köp?

Bortsett från hundarna så har jag ett par överdragsbyxor som varit med i över 8 år, och nästan använts dagligen under varje höst, mild vinter och blöt vår, de är regntäta men har toppen andasfunktion! Älskar dom!
 
och det jag skrev i mitt andra svar skrev jag ju efter ditt inlägg till BernT ,menar du att mitt svar skulle ha påverkat ditt uttalande? I kronologisk ordning är det en omöjlighet . Jag förstår inte ditt svar ärligt talat. Detta svar alltså?
A

Jisses! på vilket sätt har jag med att göra hur du skriver till en annan användare?
Du kan gärna skriva till mig eftersom du anser att ditt svar beror på mig.
Förlåt, men du har tappat mig helt och jag förstår inte alls vad du menar med de här två senaste inläggen, eller varför du verkar upprörd (det är i alla fall så jag tolkar dig i och med att du skriver "jisses").

Jag bemötte ditt "Jag tycker det lät mer dömande och ifrågasättande snarare än nyfikenhet. Min uppfattning. Den kan naturligtvis vara fel." med att säga att ja, du har uppfattat mig fel och det var inte alls så jag menade men jag ser nu hur mitt inlägg kan ha uppfattats som hårdare än jag menade.

Sedan skrev du "Det är väl ett sätt att beskriva hur värdefull något är för just den personen. Ser inget fel i det. Har just själv skrivit några av mina horribelt dyra köp. Jag tänker inte skämmas för det." och det bemötte jag med att säga att jag inte har sagt att någon behöver skämmas för något, att folk får skriva vad de vill för min del, och att det säkert kan stämma att det för en del är ett sätt att beskriva hur värdefullt något är för dem.

Känner inte att jag kan förklara mig så mycket mer än såhär, men skicka gärna ett PM om det är något som fortfarande är oklart! :)
 
Förlåt, men du har tappat mig helt och jag förstår inte alls vad du menar med de här två senaste inläggen, eller varför du verkar upprörd (det är i alla fall så jag tolkar dig i och med att du skriver "jisses").

Jag bemötte ditt "Jag tycker det lät mer dömande och ifrågasättande snarare än nyfikenhet. Min uppfattning. Den kan naturligtvis vara fel." med att säga att ja, du har uppfattat mig fel och det var inte alls så jag menade men jag ser nu hur mitt inlägg kan ha uppfattats som hårdare än jag menade.

Sedan skrev du "Det är väl ett sätt att beskriva hur värdefull något är för just den personen. Ser inget fel i det. Har just själv skrivit några av mina horribelt dyra köp. Jag tänker inte skämmas för det." och det bemötte jag med att säga att jag inte har sagt att någon behöver skämmas för något, att folk får skriva vad de vill för min del, och att det säkert kan stämma att det för en del är ett sätt att beskriva hur värdefullt något är för dem.

Känner inte att jag kan förklara mig så mycket mer än såhär, men skicka gärna ett PM om det är något som fortfarande är oklart! :)
Ja det känns väldigt märkligt.
Du skrev att ditt svar till Bernt påverkades av vad jag hade svarat dig.
Men du svarade BernT före jag skrev vad jag tyckte om ditt svar. Sen skrev du att ditt svar till hen delvist grundades på vad jag hade skrivit.
Hur är det ens möjligt att jag skulle bära ansvar för,något du skrivit innan jag ens skrivit något eller vad menar du?
 
Senast ändrad:
Mitt bästa köp var en gammal ford inköpt lite i panik för 1500 kr.
Egentligen ett ganska roligt köp. Jag jobbade i Stockholm och flygpendlade när det hastigt ändrades för några månader. Vi hade skurit ned på antalet bilar eftersom jag inte behövde någon när jag flög, så det blev plötsligt väldigt bråttom att hitta en bil. Min man hade en jobbarkompis som hade en gammal ford så det blev bestämt att jag skulle hämta och göra upp affären när landat på Sturup. Säljaren var super förkyld vid överlämningen och ville bara hem. Jag gör upp det här med din man sen, var det enda han sa innan han åkte iväg.
Dagen efter skulle jag använda bilen för att köra till jobbet och bestämde mig för att byta ryggsäck. Ett väldigt dåligt beslut visade det sig. Jag glömde att flytta plånboken så jag fick låna pengar av kollegorna för att köpa mat. Rätt irriterande första dagen på jobbet.
På väg hem mitt i natten i en gammal bil, blir jag givetvis stoppad av polisen.
Polisen kommer fram och frågar har du körkort?
Jag svarar att det har jag.
Kan jag få se det? Frågar polisen.
Nej, svara jag.
Varför inte?
För jag har glömt plånboken.
Så långt kändes det väl ändå rätt bra.
Då frågar polisen om det är min bil?
Jag svarar nej.
Polisen frågar, vems det då?
Jag svarar sanningsenligt, vet inte.

Om man säger som så det var inte många rätt. Det slutade med att jag hade poliseskort ända hem.

Nu till bästa med köpet. Den kostade som sagt 1500 kr och ett halv år efter köpet fick jag ett uppdrag på två år där jag fick köra till och från på den höga körersättningen. Att bilen gick igenom tre besiktningar utan något och drog strax över en halv liter milen, gjorde att det är den enda bil jag tjänat pengar på. Jag kallar den fortfarande min röda guldgruva.
 
Mitt bästa köp var en gammal ford inköpt lite i panik för 1500 kr.
Egentligen ett ganska roligt köp. Jag jobbade i Stockholm och flygpendlade när det hastigt ändrades för några månader. Vi hade skurit ned på antalet bilar eftersom jag inte behövde någon när jag flög, så det blev plötsligt väldigt bråttom att hitta en bil. Min man hade en jobbarkompis som hade en gammal ford så det blev bestämt att jag skulle hämta och göra upp affären när landat på Sturup. Säljaren var super förkyld vid överlämningen och ville bara hem. Jag gör upp det här med din man sen, var det enda han sa innan han åkte iväg.
Dagen efter skulle jag använda bilen för att köra till jobbet och bestämde mig för att byta ryggsäck. Ett väldigt dåligt beslut visade det sig. Jag glömde att flytta plånboken så jag fick låna pengar av kollegorna för att köpa mat. Rätt irriterande första dagen på jobbet.
På väg hem mitt i natten i en gammal bil, blir jag givetvis stoppad av polisen.
Polisen kommer fram och frågar har du körkort?
Jag svarar att det har jag.
Kan jag få se det? Frågar polisen.
Nej, svara jag.
Varför inte?
För jag har glömt plånboken.
Så långt kändes det väl ändå rätt bra.
Då frågar polisen om det är min bil?
Jag svarar nej.
Polisen frågar, vems det då?
Jag svarar sanningsenligt, vet inte.

Om man säger som så det var inte många rätt. Det slutade med att jag hade poliseskort ända hem.

Nu till bästa med köpet. Den kostade som sagt 1500 kr och ett halv år efter köpet fick jag ett uppdrag på två år där jag fick köra till och från på den höga körersättningen. Att bilen gick igenom tre besiktningar utan något och drog strax över en halv liter milen, gjorde att det är den enda bil jag tjänat pengar på. Jag kallar den fortfarande min röda guldgruva.
Var med om liknade när jag blev stoppad av polisen för rutin kontroll.
Jobbade på den tiden på ett litet familjeföretag.

Först det vanliga med att titta körkort och blåsa.
Polisen- skattemärket är 3 år gammalt.
Jag- VA
Polisen- vem äger bilen?
Jag- inte helt säker men kan stå på knut men han gick bort förra veckan, kan även stå på frun Barbro eller dottern Lotta men kan även vara skriven på gården.
Polisen tittar på datorn sedan säger polisen- kör.

Blev även stoppad av en mc polis med samma bil.
Polisen- du kör med olagligt släp.
Jag- jag frågade chefen om det verkligen var lagligt men hon sa att det inte var några problemen om jag inte körde fortare än 50.
Polisen- hur långt är det till jobbet?
Jag- 2 km
Polisen- jag kör bakom och ser till att du inte blir stoppad igen.
Jag- gud vad snällt, tack.
Väl framme snackade polisen med chefen.

Ägaren och chefen på företaget en skarp liten dam på över 75 år.
 
Var med om liknade när jag blev stoppad av polisen för rutin kontroll.
Jobbade på den tiden på ett litet familjeföretag.

Först det vanliga med att titta körkort och blåsa.
Polisen- skattemärket är 3 år gammalt.
Jag- VA
Polisen- vem äger bilen?
Jag- inte helt säker men kan stå på knut men han gick bort förra veckan, kan även stå på frun Barbro eller dottern Lotta men kan även vara skriven på gården.
Polisen tittar på datorn sedan säger polisen- kör.

Blev även stoppad av en mc polis med samma bil.
Polisen- du kör med olagligt släp.
Jag- jag frågade chefen om det verkligen var lagligt men hon sa att det inte var några problemen om jag inte körde fortare än 50.
Polisen- hur långt är det till jobbet?
Jag- 2 km
Polisen- jag kör bakom och ser till att du inte blir stoppad igen.
Jag- gud vad snällt, tack.
Väl framme snackade polisen med chefen.

Ägaren och chefen på företaget en skarp liten dam på över 75 år.
Jag råkade tjuvtanka en gång. Jag kom på det efter ungefär 7-8 timmar och ringde macken i panik. Dom hade inte börjat leta, för dom förstod att jag inte hade gjort det med flit. Jag gick nämligen in och köpte en korv och glömde betala för bensinen.

Grejen var att jag köpt bilen veckan innan och inte skickat in ägarbytet. Så OM dom hade kollat upp ägaren så hade dom ringt en stackars gubbe som säkert blivit livrädd och tänkt att jag aldrig tänkte skicka in något ägarbyte. :laugh:
 
Jag tycker inte riktigt att djur hör hemma i tråden så bortser från sådant.

Mitt senaste bästa köp tror jag nog är min äggkokare. Den kostade 99 kr och används 5 gånger i veckan. Priset per användning är nu löjligt lågt och att gå från att koka i kastrull till detta har varit nästan revolutionerande. Jag köper ägg från en lokal gård så de är alltid väldigt färska, dvs svårskalade.. Märkt att det är en enorm skillnad med äggkokare där allt blir lättskalat. Perfekt mjuka blir de också varje gång.
 
Såg tråden "Ditt sämsta köp?" och det skulle vara intressant att höra om erat bästa köp ?

Mitt är lätt denna isbricka som är så otroligt lätt att använda. Perfekt storlek på isbitarna dessutom. Tidigare hade jag ett helsike att få fram isbitarna på min gamla isbricka. Banka man så flög bitarna och vred man så sprack dom. Med denna kan jag både trycka eller vrida och få lätt ut bitarna :D.

11487_3.jpg


https://www.smartasaker.se/sv/artiklar/isbricka-for-stora-isbitar-3-pack.html
Ett av mina bästa köp är faktiskt en mörklila polojumper. Den är säkert 30 år gammal, jag har använt dem massor, och den ser fortfarande fräsch ut.
 
Ett av mina bästa köp är faktiskt en mörklila polojumper. Den är säkert 30 år gammal, jag har använt dem massor, och den ser fortfarande fräsch ut.
Kom på några saker till.
Köp av en danskurs, repetition av modern fox, där jag träffade en ruskigt trevlig förare som det stämde såå bra med, vi dansade perfekt ihop.
Köp av en annan danskurs, Latinofox, som gjorde att jag och föraren hittade "vår" danssort. Fox med inslag av allt möjlig dans.

Släntrade in en fredag strax före stängning på KappAhl för flera år sedan.
Kollade på ett reaställ där jag fick syn på ett par jättesnygga byxor i bra kvalitet. Dock storleken för liten, men jag var på humör att prova så jag stegade mot provhytten.
Väl där så upptäckte jag att de satt helt perfekt....?
Iväg till kassan för betalning.
Jag hade inte tittat på prislappen, jag skulle bara ha dem. När kassörskan sa priset var jag tvungen att fråga om för jag trodde att jag hört fel.
Men nejdå, de kostade 50 kr....
Jag skyndade mig att betala.
Väl hemma kollade jag på prislappen och den var på drygt 500.....
Gissar att byxan var felmärkt och att de som hade större storlek aldrig ens provade dem och de som hade storleken på lappen drunknade i dem.
Jag har fått massor med beröm för både snygga byxor (tack) och för hur snygg rumpa och ben jag hade i dem (TACK :) ).
Nu har de, efter några år, tyvärr krympt i garderoben....men får vara kvar där ifall det blir fuktigt där så de passar igen....
 
Ett köp jag är väldigt nöjd med är min skyddsmask. Filtret kan ibland bli helt svart på utsidan, smuts som man utan mask skulle andats in och särskilt när man inte vet vad dammet kan innehålla för otrevligheter är det himla skönt att veta att masken fångar upp allt, med P3-filtret tar den alla partiklar oavsett storlek.
 
Just nu känner jag att mitt bästa köp är min Haglöfsjacka, en skaljacka med goretex som gjort sitt jobb i 4-5 år nu. Håller vinden ute och inte blir jag blöt heller. Dessutom har jag nyss köpt ett par byxor av samma märke; även dessa lär nog kvala in till bästa köp. Jag var ute idag och överraskades av ett iskallt regn på tvären, men blev inte det minsta blöt på benen heller.
 
Mina privatlektioner i ridning. När jag var barn och ungdom hade mina föräldrar med nöd och näppe råd att låta mig gå på en ridlektion i veckan. Sen kunde man leda hästar på nybörjarlektioner och få en stämpel per gång. När man hade fått tio stämplar fick man rida en lektion gratis. Det var min enda extraridning utöver ridskolan.

Så nu när jag är vuxen frossar jag i privatlektioner och ridkurser och även lektioner i tömkörning. Jag kan liksom inte få nog och det är det jag lägger pengar på efter att räkningar är betalda och jag har satt undan sparpengar. Hästar och ridning ger mig otroligt mycket och jag är ändå tacksam för att mina föräldrar lät mig gå på ridskolan fast de säkert fick försaka en del annat. Men jag fick iallafall chansen att upptäcka denna underbara sport!
 

Liknande trådar

Äldre Jag och sambon hade inte tänkt köpa radhus eller ny lägenhet förrän om ett par år. Men plötsligt har det dykt upp ett "unikt" objekt på...
Svar
0
· Visningar
623
Senast: cherie
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 137
Senast: Cilva
·
Övr. Hund Måste bara lätta mitt hjärta lite och hoppas få höra några positiva historier om omplaceringar. Vi har en 18 månaders hund...
Svar
12
· Visningar
1 940
Senast: Olymp
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 321
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp