Bukefalos 28 år!

Dräktig? Skendräktig?

Valpningen gick otroligt bra. Första valpen var ute 12.35 och det hela var över innan kl 20. 11 valpar, 2 dödfödda varav en var väldigt liten och outvecklad.

Mamma hund mår jättebra och ser ut som en blandning av förvirrad och stolt!
Hon var väldigt lugn igår kväll när vi hälsade på, såklart medtagen men förvånansvärt bra skick än vad jag hade trott!

Fick ett meddelande från ägaren i morse om att mamman och valparna mår jättebra efter första natten. Ägaren är stolt som en tupp :D
 
Så skönt att allt gick bra! Vilken stor kull!
Hoppas nu att ägaren ser till att resten sköts på rätt sätt också, med mat och rutiner och koll på tiken och avmaskningar etc.
 

Liknande trådar

D
Hundavel & Ras har nu det senaste upptäckt att min tik har blivit lite rundare, hennes aptit är inte som förr, äter vanligtvis 3ggr så mycket utav sin...
Svar
11
· Visningar
2 379
Senast: Carand
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: mandalaki
·
Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
36 926
Senast: Belethien
·
P
Övr. Hund Skriver under anonymt nik... Jag och sambon har ett par bekanta som bedriver kennel och blev erbjudna att ha en hund från dem på...
2
Svar
32
· Visningar
3 067

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp