Bukefalos 28 år!

Sv: Dräktig?

Ingen aning. Men om tiken resorberar i ett tidigt stadie så fortsätter resten ändå att utvecklas. Magen brukar ju inte bli mycket rundare, det är sant, men rosa spenar etc får ju även skendräktiga tikar. Och oftast ger man dräktiga tikar mer mat, så det är inte orimligt att de även blir lite tjockare även om det inte finns några valpar där inne.

Jo i och för sig, du har helt rätt. Men angående det med maten. Brukar inte oftast dräktiga tikar bli väldigt hungriga. Dem vill inget annat än och äta typ.
Så har det alltid varit för oss. Och märker man då att tiken inte är så förtjust i maten eller ngt annat, då borde man väl misstänka ngt, eller?
 
Sv: Dräktig?

Brukar inte oftast dräktiga tikar bli väldigt hungriga. Dem vill inget annat än och äta typ.
Så har det alltid varit för oss. Och märker man då att tiken inte är så förtjust i maten eller ngt annat, då borde man väl misstänka ngt, eller?
Det är faktiskt någonting som inte ändras hos mina tikar alls. Jag har två stycken av olika raser. Jack Russell terrier tiken jag hade innan den jag har nu åt mer, men det var mycket marginellt. Sista veckan åt hon som aldrig förr dock, sen var det ett glapp första 2 veckorna, men sen åt hon också jättemycket.

Det är nog väldigt individuellt och vad man har för fodringsvanor redan.
 
Sv: Dräktig?

Jag har hört talas om en eller tvi tikar som blivit dräktiga trots att hannen inte har fastnat, men jag har inte sett dem och jag har aldrig varit med om det själv. Enligt mig behövs det häng för att de ska bli någonting.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
598
Senast: Elvasaga
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
7 089
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Hur stor och vilka skillnader är det egentligen mellan en tik och en hanhund? För och nackdelar? Har bara haft tikar men är i valptagen...
2
Svar
31
· Visningar
2 581
Senast: Fiorano
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
790
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp