Bukefalos 28 år!

dressyrryttartest?

Fiorano

Trådstartare
Någon som hunnit prova att rida med denna bedömningen på tävling än? Vad tyckte ni? Har precis anmält till en sån tävling och tycker att det ska bli väldigt intressant att prova på!
 
Sv: dressyrryttartest?

Jag tycker att det är kul med dressyrryttartest:laugh: Men det är ju aldrig några klubbar som har det här omkring (sist var -09 då div II ponnydressyr gick i det och klubbarna blev tvungna). Men jag tycker det är roligt, och att det nu går att ha den bedömningen i vilket program som helst nu (förut var det ju speciella, ganska korta program) gör ju förhoppningsvis att fler vill vara med. Protokollen är ju också nya för i år så det blir lättare för domaren (och ryttarna).:)
Ja, det kanske märks att jag tycker att det är en bra idé, speciellt på lägre nivå för att "uppfostra" alla nya tävlare till att rida mjukt och planerat (inte sagt att det inte är så nu, men allt kan ju alltid bli ännu bättre:)) Men det skulle också vara kul med bed.ryttartest i någon Msv klass nån gång tycker jag:bump:
 
Sv: dressyrryttartest?

Aha, tack för svar. :)

Tycker det är en jättebra idé, blir ju lite motsvarighet till hoppningens stilbedömningar. Hoppas det slår igenom ordentligt, tror det kan belysa vikten av korrekt sits och inverkan! (Och så kan man inte skylla på hästen heller... :angel:)
 
Sv: dressyrryttartest?

Jag tycker också att det är en jättebra idé och det ska verkligen bli spännande att prova detta! Sen tycker jag att det går att utveckla ännu mer till att ha denna bedömningen med ryttare i grupp också:).
 
Sv: dressyrryttartest?

Jag tycker också att det är en jättebra idé och det ska verkligen bli spännande att prova detta! Sen tycker jag att det går att utveckla ännu mer till att ha denna bedömningen med ryttare i grupp också:).

Det finns ju redan. Fast bara i väldigt låg svårighetsgrad.

Jag red ryttartest ett par gånger i begynnelsen. Älskar idén och tyckte programmen var roliga. Då hade tyvärr inte domarna hunnit utbilda sig verkar det som för bedömningar skilde extremt. Någon ville bara att man skulle sitta fint rakt upp och ner, andra gick mer på effekten av hjälperna. Idag tror jag det blivit betydligt bättre men tyvärr är det få tävlingar här omkring som har ryttartest (tror jag sett det en gång senaste två åren).
 
Sv: dressyrryttartest?

Jo i teorin finns det visst såg jag nu! Men jag har aldrig ens hört om eller sett nån prop med en sån klass. Är lite tråkigt att både tävlande och arrangörer är så dåliga på att prova nåt nytt. På den tävlingen jag anmält var det väldigt få anmälda i ryttaryestklasserna i jämförelse med de vanliga.
 
Sv: dressyrryttartest?

Här går div III i ryttartest för 4 ryttare, i alla fall för ponny. Jätte poppis!

Men annars är det som du säger, betydligt färre anmälda till ryttartest.
 

Liknande trådar

Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 955
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 676
Senast: fio
·
Dressyr Som en avknoppning av ”förändring i domarkåren” som var en avknoppning av ”Helgstrand Dressage dokumentären” 😎 Hur behöver tränarna...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 326
Senast: Fiorano
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 079
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp