Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är anledningen att jag uteslutande köper Prestige, Equipe, Childeric eller Amerigo. Mycket lättare att sälja beg och går att byta in. Har som mest tagit två veckor att sälja mina.
Fast har du sålt dem privat eller via förmedlare? Eller har du lagt ut dem för priser som ingen kan motstå?

Jag är bara nyfiken.
 
Nu har jag en fråga till er kunniga.

Vilket L:A- program är bäst att börja med, anser ni?

Nu har jag och min ponny tävlat L:C1 och L:B1 under hösten.
Det är fortfarande så att vi behöver rutin på att tävla och det finns massor av förbättringsarbete att göra, men jag vill gärna nosa lite på L:A.

Min ambition är nämligen att starta L:A som nästa steg under 2021.
 
Nu har jag en fråga till er kunniga.

Vilket L:A- program är bäst att börja med, anser ni?

Nu har jag och min ponny tävlat L:C1 och L:B1 under hösten.
Det är fortfarande så att vi behöver rutin på att tävla och det finns massor av förbättringsarbete att göra, men jag vill gärna nosa lite på L:A.

Min ambition är nämligen att starta L:A som nästa steg under 2021.

LA1 har snällast linjer. Skänkelvikningar ut till spåret och förvända är bara längs spåret. Så iom att du har ponny är det bäst att börja med. Med stor häst är det himla knöligt att få plats på kort bana.
 
Nu så! Det artar sig!
I helgen var vi med på L:B1 inofficiellt, och vi placerade oss!

Löjligt kanske, men jag är så stolt över vår presentation. I augusti debuterade jag med darr på manschetten och var glad om vi kom runt banan.

Nu har förväntningarna ökat och jag vill inte prestera under 60 procent.

Så, en fjärdeplats och placering och rosett i bagaget rikare, känner jag mig än mer taggad.

Ponnybus och jag skall lära oss mer!

Så kul!!
 
I onsdags åkte jag av Elli och ja, bröt nacken. Har väldigt svårt att ta in att det hänt och jag har tack och lov klarat mig väldigt bra. Tre frakturer på C2 och C7 som är stabila så ska gå med nackkrage i tre månader. Är mest väldigt rädd över hur det ska kännas att rida igen, om jag ens vågar.

Barb kommer få åka till sina nya människor inom en vecka och jag tror mig ha hittat det allra mest perfekta hemmet till henne! Elli kan förhoppningsvis åka ner till sin uppfödare under min konvalescens.

Ja ja, oavsett är det för väl att en rider med hjälm på annars hade hela situationen varit väldigt annorlunda.
 
I onsdags åkte jag av Elli och ja, bröt nacken. Har väldigt svårt att ta in att det hänt och jag har tack och lov klarat mig väldigt bra. Tre frakturer på C2 och C7 som är stabila så ska gå med nackkrage i tre månader. Är mest väldigt rädd över hur det ska kännas att rida igen, om jag ens vågar.

Barb kommer få åka till sina nya människor inom en vecka och jag tror mig ha hittat det allra mest perfekta hemmet till henne! Elli kan förhoppningsvis åka ner till sin uppfödare under min konvalescens.

Ja ja, oavsett är det för väl att en rider med hjälm på annars hade hela situationen varit väldigt annorlunda.
Oj, oj, oj. Vilken chock. Hoppas att läkningen går bra.
 
I onsdags åkte jag av Elli och ja, bröt nacken. Har väldigt svårt att ta in att det hänt och jag har tack och lov klarat mig väldigt bra. Tre frakturer på C2 och C7 som är stabila så ska gå med nackkrage i tre månader. Är mest väldigt rädd över hur det ska kännas att rida igen, om jag ens vågar.

Barb kommer få åka till sina nya människor inom en vecka och jag tror mig ha hittat det allra mest perfekta hemmet till henne! Elli kan förhoppningsvis åka ner till sin uppfödare under min konvalescens.

Ja ja, oavsett är det för väl att en rider med hjälm på annars hade hela situationen varit väldigt annorlunda.
Du har haft en sagolik tur. Jag förstår om du nu behöver tid att bearbeta detta. Får du stöd av någon att prata med?

Ta det lugnt och krya på dig nu. Det här var omskakande att läsa.

 
I onsdags åkte jag av Elli och ja, bröt nacken. Har väldigt svårt att ta in att det hänt och jag har tack och lov klarat mig väldigt bra. Tre frakturer på C2 och C7 som är stabila så ska gå med nackkrage i tre månader. Är mest väldigt rädd över hur det ska kännas att rida igen, om jag ens vågar.

Barb kommer få åka till sina nya människor inom en vecka och jag tror mig ha hittat det allra mest perfekta hemmet till henne! Elli kan förhoppningsvis åka ner till sin uppfödare under min konvalescens.

Ja ja, oavsett är det för väl att en rider med hjälm på annars hade hela situationen varit väldigt annorlunda.
Otäck läsning, krya på dej! Håller tummarna att all läkning går enligt plan!
 
I onsdags åkte jag av Elli och ja, bröt nacken. Har väldigt svårt att ta in att det hänt och jag har tack och lov klarat mig väldigt bra. Tre frakturer på C2 och C7 som är stabila så ska gå med nackkrage i tre månader. Är mest väldigt rädd över hur det ska kännas att rida igen, om jag ens vågar.

Barb kommer få åka till sina nya människor inom en vecka och jag tror mig ha hittat det allra mest perfekta hemmet till henne! Elli kan förhoppningsvis åka ner till sin uppfödare under min konvalescens.

Ja ja, oavsett är det för väl att en rider med hjälm på annars hade hela situationen varit väldigt annorlunda.
Jag tycker så himla synd om dig. Du har slitit och kämpat i så många år. Så himla engagerad i hästars välfärd och ofta många kloka synpunkter.
Jag förstår faktiskt till fullo om du efter detta bara säger nu räcker det även om jag hoppas att du ska finna en väg tillbaka.
Önskar vi alla kunde samla ihop till en supertrygg och fin häst till dig som kunde hjälpa dig hitta modet och glädjen igen i ridningen.❤️
Sen är vi nog många som fått en tankeställare. Det är så skört.
 
I onsdags åkte jag av Elli och ja, bröt nacken. Har väldigt svårt att ta in att det hänt och jag har tack och lov klarat mig väldigt bra. Tre frakturer på C2 och C7 som är stabila så ska gå med nackkrage i tre månader. Är mest väldigt rädd över hur det ska kännas att rida igen, om jag ens vågar.

Barb kommer få åka till sina nya människor inom en vecka och jag tror mig ha hittat det allra mest perfekta hemmet till henne! Elli kan förhoppningsvis åka ner till sin uppfödare under min konvalescens.

Ja ja, oavsett är det för väl att en rider med hjälm på annars hade hela situationen varit väldigt annorlunda.

Men gud så hemskt! :( Hoppas du får snabb och god läkning! Känner verkligen med dig! ❤️

Vet inte om det kan ge dig hopp. Men jag gjorde detsamma(fast skador på andra kotor och ligament i nacken) som 15-åring, för 25 år sedan.
De trodde inte jag skulle kunna springa ens och jag fick typ bara skritta på en snäll häst.
Jag har ju sedan dess orkar rida 6 hästar dag och jobbat med det många år.
Man kan lära sig safe:a på många olika sätt för att minimera risk att åka av om man är trasig och lättare bryter nacken igen. Kräver mer jobb med hästarna än normalt. Men det går att påverka väldigt mkt!
Vill du lägga ner är det så klart inget konstigt.

Hoppas du läker väl! ❤️
 
Jisses @Fiorano så himla läskigt. Hästen jag rider nu åt ägaren bröt ju först nacken för ett år sedan och nu ryggen på 2 ställen. Saker händer ju otroligt fort när dom händer.
 
Krya på dig @Fiorano! Det låter som om du ändå haft en väldig tur i oturen. Håller tummarna för att läkningen går som tänkt och att du snart är tillbaka på hästryggen igen. :heart
 
I onsdags åkte jag av Elli och ja, bröt nacken. Har väldigt svårt att ta in att det hänt och jag har tack och lov klarat mig väldigt bra. Tre frakturer på C2 och C7 som är stabila så ska gå med nackkrage i tre månader. Är mest väldigt rädd över hur det ska kännas att rida igen, om jag ens vågar.

Barb kommer få åka till sina nya människor inom en vecka och jag tror mig ha hittat det allra mest perfekta hemmet till henne! Elli kan förhoppningsvis åka ner till sin uppfödare under min konvalescens.

Ja ja, oavsett är det för väl att en rider med hjälm på annars hade hela situationen varit väldigt annorlunda.
Fy vad otäckt!!😱
Ja det går så fort med dessa kvicka reaktiva djur. Min nuvarande har ju varit ett litet sorgebarn och han är oxå den första häst som jag blev rädd för att rida. Åkte av rejält tre gånger där jag inte kunde utröna vad som utlöst rodeon och det gjorde mig rädd.
Åkte även av förra sommaren och drog några revben men då visste jag vad som utlöst det så då blev jag faktiskt inte rädd efteråt.
Ska dock erkänna att jag väljer mina strider med denna häst..

Hoppas din läkning, både mentalt och kroppsligt går bra, låt det ta den tid det tar!
Det tog mig 6 månader innan jag ens vågade galoppera efter avåkningarna när min var unghäst. Fick hjälp av proffs som red min och under tiden fick jag rida deras lite mer stabila hästar och det är jag dom evigt tacksam för.

Krya på dig!❤
 
I onsdags åkte jag av Elli och ja, bröt nacken. Har väldigt svårt att ta in att det hänt och jag har tack och lov klarat mig väldigt bra. Tre frakturer på C2 och C7 som är stabila så ska gå med nackkrage i tre månader. Är mest väldigt rädd över hur det ska kännas att rida igen, om jag ens vågar.

Barb kommer få åka till sina nya människor inom en vecka och jag tror mig ha hittat det allra mest perfekta hemmet till henne! Elli kan förhoppningsvis åka ner till sin uppfödare under min konvalescens.

Ja ja, oavsett är det för väl att en rider med hjälm på annars hade hela situationen varit väldigt annorlunda.

helt galet, vilken grej. Det går så fort när det händer. Man får verkligen en tankeställare om hur illa det kan gå, och ganska lätt dessutom. Sån otrolig tur att det ändå gick såpass ”bra”.

Håller tummarna för smidig läkning och att du kommer igång sen igen. Förståeligt dock om det känns sådär. Blev ju själv rädd, och då har jag ”inte ens” skadat mer än självförtroendet.
 
Men så otäckt Fiorano! Stora styrkekramar, jag hoppas och tror att du kommer återhämta dig. Har alltid varit imponerad av ditt driv!
 
Tack alla! Det är fortfarande så overkligt men det landar mer och mer. Allt praktiskt har löst sig väldigt bra hittills och bara hästarna åker i veckan blir det en helt ny tillvaro. Elli blev riden av min fantastiska vän idag och det såg så bra och stabilt ut💖. Elli verkar ha landat i väderomslaget nu och i efterhand kunde jag gjort rätt mycket annorlunda i onsdags. Men alltid lätt att vara efterklok. Det var oavsett väldigt skönt att både se Elli ridas och tror det var bra även för henne med en bra upplevelse i ridningen. Hon hade varit helt galen när de gick från ridhuset med henne i onsdags 😞.

Hopp om framtiden känner jag iaf! Drömmer om att hitta en riktigt snäll och stadig PRE (så inte ryggen rör sig) som kanske kan lite roliga saker. En snäll kuse med lång fladdrande man att hålla i😁.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 705
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
49 50 51
Svar
1 012
· Visningar
66 957
Senast: Ainon
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
27 890
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp