Vi tävlade igår och jag är så himla nöjd!
Han har alltid åkt transport dåligt men nu har jag tränat, tränat lite mer och så ytterligare lite till

och igår åkte han (75 minuter enkel resa) bra BÅDE till och hem från tävlingen

Så himla viktigt FÖR MIG som nog har haft mest problem med att han inte gillar att resa

och nu hoppas jag på att få åka och träna en hel del med honom (och kanske tävla mer än två tävlingar per år med

)
Vi var till denna tävlingsplats för 1,5 år sen också och då var han fruktansvärt spänd så jag var förberedd på att det mest skulle kännas

(utomhus tävling med väldigt god sikt och alldeles för mycket att titta på, i kombination med årets första tävling, att jag varit sjuk hela veckan och att det blåste 15 m/s) men även där imponerade han på mig med att vara jätteduktig

. Absolut kollar han på saker, men han var ridbar och försökte verkligen fokusera på mig och inte allt annat spännande som hände.
Nöjd med en MsvB:1 där allt kändes väldigt säkert och stabilt, jag chansade ingenting och det var en skön känsla av att den där ritten kan vi göra om många gånger. Några små missar blir det ju alltid längs vägen, och vi fick ett byte i uppridningen, men 66% och med det förlängt kval i MsvB i 24 månader till (apropå kvaldiskussionen, när man som jag bara rider två tävlingar per år så är ett kval resultat per år (räcker ju med en hovböld för att jag ska missa mina två tävlingar per år) lite av en giljotin över nacken varje år

)
Sen en MsvB:2 där det blev lite struligare för oss.
Jag känner att jag nog får ta på mig missarna, han började översamla sig och då blir han väldigt känslig för skänklarna (lite kränkt vit man över honom i de lägena) och jag vet ju egentligen att jag måste korrigera det för det blir omöjligt i galoppen med bytena när han inte tolererar skänkeln

(och inte så bra i övrigt heller när man rider utan skänklar)
Samtidigt lite nyttigt att det hände, för samma sak finns absolut hemma och på träning med men eftersom han varit rätt spänd på tävling har jag nog haft mer fokus på att lotsa än korrigera eller utbilda på banan och det blev rätt tydligt för mig att nu får jag snäppa upp litegrann

Kan tänka mig att tränarna tänker ”det där visste vi sen innan” men det blev väldigt tydligt för mig att det inte går att rida program sådär (hemma kan man ju smacka lite eller öka en långsida eller länga formen eller nåt, så det blir inte lika tydligt)
Men så himla nöjd med både transportering, hur bra han skötte sig på tävlingsplatsen och hur fint ridbar han var hela tiden

Och bra med MsvB2 ritten för jag är himla motiverad att lära den där ryttaren att lösa det där

och att rida mer olika MsvB program, allting kändes ganska enkelt förutom att jag hade behövt använda skänklarna ibland
Visa bifogad fil 185092