Vårt företag har personliga distansavtal mellan arbetstagare och närmsta chef, som tillåter distansarbete upp till två dagar i veckan när det passar med arbetsflödet. Möten är blandade mellan teams och på plats, det är bara ett par möten som är uttalade att vi ska ha dem fysiskt och då anpassar man sig efter detta och håller sig på kontoret de dagarna. Behöver jag ha tag på någon av mina kollegor när de/jag sitter på distans så gör jag det lika lätt över teams/mail/telefon som att fysiskt gå bort till deras arbetsplats.
Det är en fantastiskt bra förmån och möjlighet, för de som kan och vill göra detta. Jag har kollegor som alltid jobbar hemma två dagar, och kollegor som aldrig jobbar hemma. Det är suveränt att kunna välja själv efter vad som passar en som person och ens livssituation.
Jag är otroligt glad att möjligheten finns, det ger den allra bästa blandningen av plats- och distansarbete.
Det är en fantastiskt bra förmån och möjlighet, för de som kan och vill göra detta. Jag har kollegor som alltid jobbar hemma två dagar, och kollegor som aldrig jobbar hemma. Det är suveränt att kunna välja själv efter vad som passar en som person och ens livssituation.
Jag är otroligt glad att möjligheten finns, det ger den allra bästa blandningen av plats- och distansarbete.