Du gamla, du fria (Ulvlek)

Vet du något som inte jag vet?:confused:

Jag förstår (tror jag) hur hon tänker. Särskilt eftersom vi var de kvarvarande som fick slåss mot lyan sist. Det är en rolig grej det här med handplockad lya men ja givetvis kan det kännas lite kymigt som god. Jag har själv som LL för några år sedan råkat lotta så att hela lyan var spelare som spelar onda väldigt väl och att många ganska nya var utanför, det är en av de gånger jag ändrat mot lotten och kastat om lite, det kändes inte helt ok att ha team vana mot team gröna liksom. Sedan är det ju mkt turen som spelar in också och många gröna kan ju vara grymma så visst det är en knivig fråga. Jag hade mkt väl kunnat lägga in en ny i lyan som ledarulv men det beror ju på hur man är. Förra lyan var ju idel proffs liksom. Å nu ska jag sluta svamla men jag menar att jag förstår att man kan tänka att nu är det en matchad lya igen- dock är ju det i sig själv ngt som kan vara till ulvarnas nackdel då man lättare kan tänka att jag hade gärna satt X i lyan tex. Så vi får väl se :)

Jag började med att fira att min kisse fått kattungar. Tyvärr har dagen fortsatt i moll och oro - en liten är dålig. Så nu sitter jag och sambom vid kattungelådan och handmatar en kattunge. Ingen tradition som jag vill upprepa.

Beklagar :cry::heart
 
Jag förstår (tror jag) hur hon tänker. Särskilt eftersom vi var de kvarvarande som fick slåss mot lyan sist. Det är en rolig grej det här med handplockad lya men ja givetvis kan det kännas lite kymigt som god. Jag har själv som LL för några år sedan råkat lotta så att hela lyan var spelare som spelar onda väldigt väl och att många ganska nya var utanför, det är en av de gånger jag ändrat mot lotten och kastat om lite, det kändes inte helt ok att ha team vana mot team gröna liksom. Sedan är det ju mkt turen som spelar in också och många gröna kan ju vara grymma så visst det är en knivig fråga. Jag hade mkt väl kunnat lägga in en ny i lyan som ledarulv men det beror ju på hur man är. Förra lyan var ju idel proffs liksom. Å nu ska jag sluta svamla men jag menar att jag förstår att man kan tänka att nu är det en matchad lya igen- dock är ju det i sig själv ngt som kan vara till ulvarnas nackdel då man lättare kan tänka att jag hade gärna satt X i lyan tex. Så vi får väl se :)
Jag tänkar att om vi får ut ledarvargen så vi får reda på vem det är så kanske man kan gissa mer vilka den valt in i lyan, men att innan dess är det svårt att säga nått säkert om det.
 
Jag tror det är svårt att gissa oavsett iom att vi precis haft en lek med vald lya.
Händer det sällan så kanske det finns "givna" spelare man vill ha men två gånger i rad finns ju förra leken att ta hänsyn till.

Ja, grejen är ju också att förra leken hade onda tur och fick ut siaren tidigt. Har man siaren i livet länge är det ju ytterst riskabelt att bara sätta klassiska i lyan då en del tenderar att bli siade tidigt. När Mammas lekte blev hon ju ofta siad bland de första tex.
 
Mest prat om roller och förstafrågan ser jag, inget nytt under solen dag ett :) Jag har ofta körigt under em efter förskolehämtning men kommer in mer när knodden somnat. Just idag har jag dock lite tid under dagtid vilket synes.. synd att det är dag 1 bara så jag mest får babbla för mig själv :D
 
Jag kan lika gärna sticka ut hakan och lägga min röst nu känner jag. Jag måste ändå lägga en tidig röst eftersom jag inte är säker på när jag kommer kunna vara inne under dagen. Kan lika gärna lägga den nu och hoppas den kickar igång teoriandet lite.
Jag förstår din tanke @Lenis (tur jag såg vad autocorrect skrev där:o) ang. förra leken osv. Men jag känner ändå att fios stensäkra kommentar skaver. Och då det är det jag reagerat på hittills så;


Blacksmithfarm röstar på fio
För jag tror att hennes kommentar om slipad lya beror på att hon är ledaren och att hon försa sig med sin kommentar.
Det vore bättre att få ut en ulv, men jag vågar inte chansa på vem hon valt och hellre ledaren än en god.
 
Mest prat om roller och förstafrågan ser jag, inget nytt under solen dag ett :) Jag har ofta körigt under em efter förskolehämtning men kommer in mer när knodden somnat. Just idag har jag dock lite tid under dagtid vilket synes.. synd att det är dag 1 bara så jag mest får babbla för mig själv :D
Nu vet du hur jag hade det förra leken :p
 
Jag kan lika gärna sticka ut hakan och lägga min röst nu känner jag. Jag måste ändå lägga en tidig röst eftersom jag inte är säker på när jag kommer kunna vara inne under dagen. Kan lika gärna lägga den nu och hoppas den kickar igång teoriandet lite.
Jag förstår din tanke @Lenis (tur jag såg vad autocorrect skrev där:o) ang. förra leken osv. Men jag känner ändå att fios stensäkra kommentar skaver. Och då det är det jag reagerat på hittills så;


Blacksmithfarm röstar på fio
För jag tror att hennes kommentar om slipad lya beror på att hon är ledaren och att hon försa sig med sin kommentar.
Det vore bättre att få ut en ulv, men jag vågar inte chansa på vem hon valt och hellre ledaren än en god.

Hoppsan , det känns som någon blev trampad på tårna här 🤔
 
Fråga till @bollen__ , räknas ledarvargen in i ulvarna, dvs måste den också vara död innan goda vinner?
men om ledarulven hamnat i lyan så ingår den i godas vinstvillkor, dvs måste oxå dö?
Jag undrade precis detsamma men hann och se att du redan frågat om det :)
Ännu en lek med en slipad lya då 🙄
apropå hur man väljer lya - man kan ju även göra som ledarulven gjorde i Mästerkocken och slumpa in övriga ulvar
Jag tänkar att om vi får ut ledarvargen så vi får reda på vem det är så kanske man kan gissa mer vilka den valt in i lyan, men att innan dess är det svårt att säga nått säkert om det.

Har suttit och läst igenom leken två gånger nu ( känner mig hemskt ringrostigO_o ), och samlat lite citat där funderingar kring ledarvargen lyfts fram. Min hypotes är att den som innehar rollen vill uppmärksamma lyan på det. Jag postar det här nu för att jag ska kunna hitta det enkelt senare när jag har mer tid att fundera över det, nu ska jag precis sätta mig och äta födelsedagsmiddag med min familj.
 
Har suttit och läst igenom leken två gånger nu ( känner mig hemskt ringrostigO_o ), och samlat lite citat där funderingar kring ledarvargen lyfts fram. Min hypotes är att den som innehar rollen vill uppmärksamma lyan på det. Jag postar det här nu för att jag ska kunna hitta det enkelt senare när jag har mer tid att fundera över det, nu ska jag precis sätta mig och äta födelsedagsmiddag med min familj.

Eller så är du ledarulven som visar dig för någon där över som är ulv.

Fast det tror jag inte ens själv på. Ang din hypotes så känns det lite som att leta nål i en höstack. Men rimlighetvis så borde det finnas en ulv bland de som diskuterat men visst kan de vara goda också.

Jag skriver det här inlägget på mobilen. Jag är sämst på att leka ifrån mobilen.
 
Uselt med tid idag och inte van vid sån här lek heller. Men jag tänker att fio vet kanske något om lyan av döma av hennes kommentar och jag tänker också på Klaras svar att alla kan fira med henne. Kan det vara en vinter om att hon även firar med lyan? Jag får lämna en säkerhetsröst om jag inte hinner in ikväll.

nickan1 röstar på fio utifrån kommentaren om slipad lya.
 
Har suttit och läst igenom leken två gånger nu ( känner mig hemskt ringrostigO_o ), och samlat lite citat där funderingar kring ledarvargen lyfts fram. Min hypotes är att den som innehar rollen vill uppmärksamma lyan på det. Jag postar det här nu för att jag ska kunna hitta det enkelt senare när jag har mer tid att fundera över det, nu ska jag precis sätta mig och äta födelsedagsmiddag med min familj.
Då var vi många ledarvargar om alla som frågade om rollen har den :p

Jag tänker mer att det är bra att ha koll på hur allt funkar innan leken börjar, att det var just ledarvargen jag frågade om nu var för att det bara var där jag tyckte det var oklart :)
 
Uselt med tid idag och inte van vid sån här lek heller. Men jag tänker att fio vet kanske något om lyan av döma av hennes kommentar och jag tänker också på Klaras svar att alla kan fira med henne. Kan det vara en vinter om att hon även firar med lyan? Jag får lämna en säkerhetsröst om jag inte hinner in ikväll.

nickan1 röstar på fio utifrån kommentaren om slipad lya.
En andra röst på fio med samma motivering som förra. Ny som sitter i lyan och följer en lyakompis? Fast i så fall känns det som resten av lyan borde sagt stopp, eftersom det sticker ut en del. Men kanske en ny spelare som följer en mer erfaren spelares röst för att man då tänker att det måste vara en vettig motivering?
 
Jag tycker fio kommentaren känns som ifrån en god. Men visst kan hon vara ond. Hinner inte utveckla måste rösta nu :down:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 871
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 713
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 450
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 244
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp