Bukefalos 28 år!

Du gamla, du fria (Ulvlek)

Jag i likhet med flera andra medelålders lekdeltagare är inte uppväxt med att nationaldagen är en helgdag så några traditioner har jag inte.
Sen den blev det så har det väl hänt att jag tävlat då men jag kan inte kalla det tradition. :)
 
14 deltagare i leken.
Om vi har den vanliga tredjedelen onda så ger det 4,6 - alltså 4 eller 5 stycken troligtvis. Goda har siare, ängel, tvillingar och goda lyan som agerar en slags lösmynt spion...
Med tanke på de ondas ledare och fårulvens förmåga kanske de bara är 4? Men det vågar jag inte lita på.
 
14 deltagare i leken.
Om vi har den vanliga tredjedelen onda så ger det 4,6 - alltså 4 eller 5 stycken troligtvis. Goda har siare, ängel, tvillingar och goda lyan som agerar en slags lösmynt spion...
Med tanke på de ondas ledare och fårulvens förmåga kanske de bara är 4? Men det vågar jag inte lita på.
Fast spioninfon från goda lyan gick väl bara till personen dom valde? @bollen__

Obligatorisk fråga att besvara före dagDL1:
Har ni något traditionsenligt firande av något slag på natoinaldagen och isåfall hur firar ni? :)
När jag fortfarande bodde med föräldrarna brukade det alltid bli jordgubbar någon gång under dagen, men det var det enda. Nu förtiden har jag inget, förutom då att njuta av en ledig dag :)

Har förresten hittat hit, i fall någon missat det :p
 
Jag i likhet med flera andra medelålders lekdeltagare är inte uppväxt med att nationaldagen är en helgdag så några traditioner har jag inte.

Samma här. Men jag har iallafall varit ledig idag, det räknar jag som ett rejält firande..! Synd att sonen inte var med på det tåget utan tog morgon 05.30 :meh:

Oooooch jag är alltså här. Ska inte missa första DL igen, promise :o
 
det är lite som att cykla @Klara :p - har man en gång gjort det så vet man hur det går till, men ju längre uppehåll man haft, desto vingligare blir det innan man får ordning på balansen igen ;)
Det låter tryggt. :laugh::D Sist jag gjorde ett försök till comeback blev jag käk första dygnet har jag för mig. :laugh:
 
Jag har också hittat hit nu :)
Har firat nationaldagen med att gå på bio - har varit och sett nya star wars-filmen som handlar om Han Solo
Den var bra!:up:
Älskar Star Wars-filmerna sedan jag var liten så det var ett kärt återseende av gamla favoriter och någon ny karaktär också , men jag får ju lov att säga att Harrison Ford var bättre och snyggare :D än den som spelade rollen som Han Solo nu :o Mycket mer humor och timing hos Ford tycker jag!

Jag har ingen egentlig tradition för att fira nationaldagen tyvärr, men att träffa familjen och äta något gott har ju hänt några gånger genom åren och hissa flaggan när jag hade flaggstång hörde ju också till.

Kul att det kom igång med en lek så fort denna gången!:)
 
Obligatorisk fråga att besvara före dagDL1:
Har ni något traditionsenligt firande av något slag på natoinaldagen och isåfall hur firar ni? :)

Ingen tradition för mig men var på picknick idag och sen tog vi en promenad. Var första gången jag var på picknick på nationaldagen och kan tänka mig att göra om det igen om vädret tillåter. Är inte heller uppväxt med att nationaldagen är helgdag.
 
Senast ändrad:
Fast spioninfon från goda lyan gick väl bara till personen dom valde? @bollen__


När jag fortfarande bodde med föräldrarna brukade det alltid bli jordgubbar någon gång under dagen, men det var det enda. Nu förtiden har jag inget, förutom då att njuta av en ledig dag :)

Har förresten hittat hit, i fall någon missat det :p
Jo. Tänkte mest att grundrollen är spion, den lösmynt dräller en rad, goda lyan skickar en rad. I mitt huvud blev då goda lyan en variant av lösmynt då de skickar råden vidare. Men jag krånglar nog bara till allt :p
 
Jo. Tänkte mest att grundrollen är spion, den lösmynt dräller en rad, goda lyan skickar en rad. I mitt huvud blev då goda lyan en variant av lösmynt då de skickar råden vidare. Men jag krånglar nog bara till allt :p
I alla fall för mig, jag tänker att en lös mynt spion är när en rad går till de onda :p
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 228
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 064
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 889
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 583
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp