Bukefalos 28 år!

Efter hur lång tid kan kattungen vara själv!

I

Icka

Ska ju äntligen få hem en liten ragdoll kille om 9 veckor men nu har jag lite frågor till er! Kommer vara ledig dom 3 första dagarna med kissen men sen behöver jag gå tillbaka till jobbet så då kommer han bara ha sällskap av den andra katten, är detta för tidigt? Kan ta ledigt så det är egentligen inget problem.
Spelar det någon roll ifall det är husse och matte som är hemma eller går det bra med tex. mattes bror?
 
Sv: Efter hur lång tid kan kattungen vara själv!

Man kan inte räkna med att ha dem ihopsläppta utan uppsikt efter tre dagar. Ofta går det bra, men i vissa fall (som hos oss) tog det ca en vecka innan de hade accepterat varandra såpass att vi vågade lämna dem.

Sedan beror det ju lite på hur länge man är borta. Om katterna blir ensamma i varsitt rum någon timme tycker inte jag gör så mycket, men åtta timmar är mycket för en liten bebis som är van vid att ha mamma och syskon omkring sig jämt.

Är det en lugn och trygg katt är det helt ok med andra människor, men jag hade valt att kanske jobba halvdagar och se till att lära känna den lilla så mycket som möjligt i början. Det är ju då man har största chans att grundlägga en bra uppfostran också.
 
Sv: Efter hur lång tid kan kattungen vara själv!

Min yngsta katt fick vara hemma när jag jobbade halvdagar, då med min syster som kattvakt eftersom jag inte var riktigt 100 på hur den äldste skulle bete sej :angel: , efter en vecka så vart jag ledig och var hemma med båda i en vecka... sedan kunde de ha sällskap av varandra när jag började jobba igen.
 
Sv: Efter hur lång tid kan kattungen vara själv!

Förresten, får jag lova att fråga varifrån bebben kommer?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 012
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 936
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 278
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 990
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp