Efter karriären...

Sv: Efter karriären...

Jag skulle strunta i kvoterna:o och ge mer havre och ev korn, samt
ev E-vitaminer och sedan ut och klättra, galoppera och bra jobb på ridbanan. Kanske byta en del grovfoder mot luzernhack.

Men det är jag, vet att många tycker det är fel, men det funkar alltid i alla fall. :D
 
Sv: Efter karriären...

Jaa-a du, nu får han 94 MJ, kvot 7,8, 9 kg silage ts 65 kvot 6,4. E och B-vitamin plus mineraler. Korn, pyttelite havre, groov 125, i kg lucern.

Alltså, jag funderar på om kvoten är för hög och om han får för mycket mat i förhållande till sin köttbullemodell.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: netschjen
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 896
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 747
Senast: ufot
·
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 824
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp