Efterätt till Påsk?

BobberiBoo

Trådstartare
Jag behöver lite inspiration. jag har fått ansvaret för efterrätten till påskmiddagen och jag har fastnat totalt. Ska man göra tårta, paj eller något annat?

Jag har en idé om att göra egen vanilj och chokladpudding som serveras med lime och balsamicomarinerade jordgubbar. Funkar det tro??

Vad ska alla ni bukare äta till efterätt??
 
Jag har lite samma dilemma. Efterrätt på långfredagen har visst hamnat på mitt ansvar. Gluten- och laktosfritt. Har en vag tanke om någon typ av pannacotta, men det känns lite.... samma samma.
 
Jag har lite samma dilemma. Efterrätt på långfredagen har visst hamnat på mitt ansvar. Gluten- och laktosfritt. Har en vag tanke om någon typ av pannacotta, men det känns lite.... samma samma.
Har samma, måste fixa laktosfritt. Men grädde och mjölk är ju rätt så lätt att byta ut nuförtiden. men om du gör typ pannacotta men någon smak man inte brukar göra, typ mjölkchoklad, kokos eller mango.
 
Har samma, måste fixa laktosfritt. Men grädde och mjölk är ju rätt så lätt att byta ut nuförtiden. men om du gör typ pannacotta men någon smak man inte brukar göra, typ mjölkchoklad, kokos eller mango.
Det är lite så mina funderingar går. Ska diskutera saken med sambon ikväll.
 
Pavlova! Naturligt glutenfri och funkar lika med laktosfri grädde på. Och så kan du garnera med påsktema.
Bra tanke men nej. Vi ska äta middag hos svärföräldrarna (ta med efterrätt dit) och dom brukar alltid bjuda på just det som efterrätt på påsk. Jag vill nog ha något annat.
 
På jobbet blev jag ansvarig för efterrätten, och det blev vit chokladmousse med bär till. Inte så tung efterrätt. Funderade på ex Lemon Curd-paj eller Pavlova, eller fryst cheesecake med fräscha frukter. Tänker att man kanske vill ha något fräscht efter mycket mat.
 
Och den innehåller??

Mandelbottnar, mörk choklad/tryffel (jag har för mig att det var tryffel och sedan täckt med mörk choklad smaksatt med starkt kaffe (en gnutta cointreau) och sedan dekorerad med gula marsipankycklingar (ok det sista kan du slopa) Jag hade världens godaste recept men det har jag tappat bort och trots envist gogglande inte hittat igen.:down:
 
Mandelbottnar, mörk choklad/tryffel (jag har för mig att det var tryffel och sedan täckt med mörk choklad smaksatt med starkt kaffe (en gnutta cointreau) och sedan dekorerad med gula marsipankycklingar (ok det sista kan du slopa) Jag hade världens godaste recept men det har jag tappat bort och trots envist gogglande inte hittat igen.:down:
Låter gott, men vääldigt mastigt!O_o
 

Liknande trådar

Mat Definitivt en av de mer, hrm, otippade rubrikerna i Bukes historia :laugh: Jag och sambon ska gifta oss i Sverige i juni och har kommit...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 360
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Nu behöver jag lite inspiration från alla kreativa bukefalister! Min sambo fyller år om ca två veckor och jag skulle vilja ha idéer på...
Svar
12
· Visningar
1 199
Senast: Mineur
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 162
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 645
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp